Toon posts:

Laptop bios verkloot !! hoe er uit solderen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik zo stom was mijn laptop (een MYNOTE 860) te flashen doet ie nu helemaal niets meer ;(

Gevolg laptop dood en om deze te laten reflashen moet ik hem losmaken. Omdat het een "goedkope" laptop is hebben ze de BIOS vast gesoldeert. De BIOS is van het PLCC type dus niet het langwerpige type maar zo'n klein vierkantje met 32 pootjes, weet iemand een goede manier of website waar meer informatie staat om een PLCC chip los te solderen ?

alvast bedankt

Verwijderd

Eerst alle bootjes kapot knippen, en daarna elk pootje warm stoken en er uit trekken.

Verwijderd

Succes >:)

Verwijderd

ja zeker suc6
dat zal je denk ik echt nodig hebben.....

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zaterdag 24 november 2001 21:30 schreef slybas het volgende:
Omdat ik zo stom was mijn laptop (een MYNOTE 860) te flashen doet ie nu helemaal niets meer ;(

Gevolg laptop dood en om deze te laten reflashen moet ik hem losmaken. Omdat het een "goedkope" laptop is hebben ze de BIOS vast gesoldeert. De BIOS is van het PLCC type dus niet het langwerpige type maar zo'n klein vierkantje met 32 pootjes, weet iemand een goede manier of website waar meer informatie staat om een PLCC chip los te solderen ?

alvast bedankt
ik zou zeggen probeer het gewoon want zo te horen kun je het niet erger maken :P

veel suc6

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling