we nemen een abit kg7-raid amd,north via south en XP vind nieuwe hardware: via busmaster ide-drivers ik heb nu alles geprobeert kwa update drivers en via 4in1 instaleren maar hij blijf zeggen dat er geen drivers gevonden zijn,iemand een oplossing? alvast bedankt.
Wat voor drivers moeten er dan gevonden worden ?
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
VIA 4 in 1 zit standaard in XP, dus hoef je ze niet te installeren.
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Verwijderd
Men neme via 4 in 1, instaleert ze onder xp en men krijgt een onstabiel systeem. Deze zijn nl. standaard meegeleverd. Het enige wat de 4in1 drivers updaten is je inf file.
Dus als je je inf file vervangt is het ook done?Op zaterdag 24 november 2001 21:24 schreef pietersg het volgende:
Men neme via 4 in 1, instaleert ze onder xp en men krijgt een onstabiel systeem. Deze zijn nl. standaard meegeleverd. Het enige wat de 4in1 drivers updaten is je inf file.
Ja dit wil ook ook wel graag weten 
Hoe los ik dat op met een dualbootje dan ?
Ik ga eerst(vanaf een kaal systeem) win98 SE installeren en daarna Windows XP Pro.
Moet ik ze dan wel of niet installeren
Hoe los ik dat op met een dualbootje dan ?
Ik ga eerst(vanaf een kaal systeem) win98 SE installeren en daarna Windows XP Pro.
Moet ik ze dan wel of niet installeren
In Win98 wel en in XP dus niet.
WinXP neemt bij een dual boot systeem niks over van het andere OS, het enige waaraan je in XP kan merken dat er een ander OS op staat is je dual-boot opstartschermpie.
1 vraagje (wat waarschijnlijk niet zo erg slim is.. hoewel een domme vraag bestaat eigenlijk niet, wel domme antwoorden) waarom win98 en winXP erop zetten?
Mijn ervaring met winXP is nu zo, dat ik geen 2e OS meer nodig heb. (int begin was ik nog wel een beetje sceptisch en had Win2000 ernaast draaien)
WinXP neemt bij een dual boot systeem niks over van het andere OS, het enige waaraan je in XP kan merken dat er een ander OS op staat is je dual-boot opstartschermpie.
1 vraagje (wat waarschijnlijk niet zo erg slim is.. hoewel een domme vraag bestaat eigenlijk niet, wel domme antwoorden) waarom win98 en winXP erop zetten?
Mijn ervaring met winXP is nu zo, dat ik geen 2e OS meer nodig heb. (int begin was ik nog wel een beetje sceptisch en had Win2000 ernaast draaien)
Mijn Flickr; Sony A7iii
Omdat ik een gamer ben en Win98SE daar(nu nog)sneller voor is en ik 'zeker' weet dat alle spellen erop draaien.:)Op zondag 25 november 2001 09:56 schreef ikmattie het volgende:
Vooral de wat oudere.
Ik maak dan ook een aparte partitie daarvoor aan een zgn game partitie.
*ps weet je zeker dat ik ze onder win98 wel moet installeren ?
Hij neemt ze dus niet over van Windows XP ?
Waarschijnlijk kan je Win98 WinXP niet eens zien, want als je slim bent (en dat ben je waarschijnlijk wel
) zet je XP op een NTFS partitie
Mijn Flickr; Sony A7iii
Ik was van plan om m'n schijf helemaal te formatteren en daarna opnieuw in te delen in partities.Op zondag 25 november 2001 10:16 schreef ikmattie het volgende:
Waarschijnlijk kan je Win98 WinXP niet eens zien, want als je slim bent (en dat ben je waarschijnlijk wel) zet je XP op een NTFS partitie
(Een gig of 15 voor Win98 en alleen games.)
Dan kan ik Windows XP toch gewoon op een andere partitie zetten
Je bedoelt zeker dat ik ze niet door elkaar laat lopen of zo, maar de hele partitie voor Win-XP reserveer ?
Verwijderd
Je kan Windows XP wel op een andere partitie zetten, maar die kan je alleen maar benaderen als je FAT32 gebruikt. Deze meneer zegt dat je beter NTFS kan gebruiken =veiliger, beter maar dan kan je hem onder windows 98 niet meer benaderen...ook niet meer met een opstartflopjeOp zondag 25 november 2001 10:28 schreef Le_Freak ! het volgende:
[..]
Ik was van plan om m'n schijf helemaal te formatteren en daarna opnieuw in te delen in partities.
(Een gig of 15 voor Win98 en alleen games.)
Dan kan ik Windows XP toch gewoon op een andere partitie zettenwat bedoel je daar eigenlijk mee ?
Je bedoelt zeker dat ik ze niet door elkaar laat lopen of zo, maar de hele partitie voor Win-XP reserveer ?
Okee, maar wat zijn nu echt de voordelen ervan dan ?Op zondag 25 november 2001 11:31 schreef igor het volgende:
[..]
Je kan Windows XP wel op een andere partitie zetten, maar die kan je alleen maar benaderen als je FAT32 gebruikt. Deze meneer zegt dat je beter NTFS kan gebruiken =veiliger, beter maar dan kan je hem onder windows 98 niet meer benaderen...ook niet meer met een opstartflopje
Of ik win 98 en XP allebei op Fat32 zet of als ik XP op NTFS zet ?
Wat is dan volgens jou het voordeel/verschil ? ?
Is er niemand die dat weet ?
Ik zou dit namelijk heel graag willen weten aangezien ik op het punt sta een dualbootje te maken.
Dus een win98 Fat32 partitie, en een XP NTFS partitie.
Ik zou dit namelijk heel graag willen weten aangezien ik op het punt sta een dualbootje te maken.
Verwijderd
NTFS heeft voordelen wat betreft veilgheid en betrouwbaarheid. FAT 32 is sneller.Op zondag 25 november 2001 15:35 schreef Le_Freak ! het volgende:
Is er niemand die dat weet ?
Je moet maar ff zoeken op ntfs en fat32 en dan je eigen cocnlusie trekken. Ik had xp en 98 allebei onder FAT32 omdat xp anders die schijf niet ziet(andersom ook). Toen kwam ik erachter dat XP ten opzichte van 98 sneller was in alles, ook games. Weg dus met dat achterlijke 98..
Verwijderd
Als de 4 in 1 drivers standaard in windows xp zitten, waarom kun je dan drivers 4 in 1 downloaden speciaal voor xp.
Dit staat op de site van via.
Verwarrend hoor dit.
Verwarrend hoor dit.
Kan iemand even duidelijkheid geven over die 4 in 1 drivers 
Onder Win XP wel of niet installeren en hoe zit het met die .inf file een paar posts hierboven.
Ik denk als we dit weten dat het dan allemaal duidelijk is
Onder Win XP wel of niet installeren en hoe zit het met die .inf file een paar posts hierboven.
ai, das nie goed he!Op zondag 25 november 2001 17:26 schreef pietersg het volgende:
NTFS heeft voordelen wat betreft veilgheid en betrouwbaarheid. FAT 32 is sneller.
FAT32 & NTFS zijn beiden even snel, en betrouwbaar.
Maar onder een NTFS partitie kan je niet dualbooten en bij FAT wel.
Bij NTFS wordt bij elk bestand allerlei info bijgeschreven zoals de rechten, owner, enz. Waardoor bestanden meer ruimte innemen.
Waar staat dat dan precies; ik kon ze niet vinden....Op zondag 25 november 2001 17:29 schreef johnbjohn het volgende:
Als de 4 in 1 drivers standaard in windows xp zitten, waarom kun je dan drivers 4 in 1 downloaden speciaal voor xp.
Verwarrend hoor dit.
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Verwijderd
Gewoon op de via site daar kun je de 4 in 1 downloaden.
Ook die voor windows xp.
Als ze in xp zouden zitten dan hoef je ze ook niet hier van af te halen.
Volgens mij dus downloaden en installeren.
Ook die voor windows xp.
Als ze in xp zouden zitten dan hoef je ze ook niet hier van af te halen.
Volgens mij dus downloaden en installeren.
Iemand ? ? ?Op zondag 25 november 2001 17:59 schreef Le_Freak ! het volgende:
Kan iemand even duidelijkheid geven over die 4 in 1 drivers
maar misschien kan je nog beter vmware installeren, tenminste al je een snelle pc hebt. Dan hoe je ook niet te rebooten als je win98 wilt gaan draaien. Vmware werkt zelfs op mijn pc al op een acceptabele snelheid.Op zondag 25 november 2001 10:12 schreef Le_Freak ! het volgende:
[..]
Omdat ik een gamer ben en Win98SE daar(nu nog)sneller voor is en ik 'zeker' weet dat alle spellen erop draaien.:)
Vooral de wat oudere.
Ik maak dan ook een aparte partitie daarvoor aan een zgn game partitie.
*ps weet je zeker dat ik ze onder win98 wel moet installeren ?
Hij neemt ze dus niet over van Windows XP ?
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Bedankt maar daar nem ik al uit, het gaat me nu nog om mijn vorige vraag over de 4 in 1 driversOp maandag 26 november 2001 09:45 schreef Pegasus81 het volgende:
[..]
maar misschien kan je nog beter vmware installeren, tenminste al je een snelle pc hebt. Dan hoe je ook niet te rebooten als je win98 wilt gaan draaien. Vmware werkt zelfs op mijn pc al op een acceptabele snelheid.
Verwijderd
okee. Wat er gebeurt als je de via 4in1 drivers download en installeerd -> alleen de noodzakelijke dingen worden geupdate. Dat is onder win XP dus alleen de inf. Onder win98 installeert`ie wel de hele rataplan van onder andere isa, pci en agp drivers.Op maandag 26 november 2001 10:10 schreef Le_Freak ! het volgende:
[..]
Bedankt maar daar nem ik al uit, het gaat me nu nog om mijn vorige vraag over de 4 in 1 drivers
Je moet dus wel de nieuwste 4in1 downloaden, maar dan wel gewoon de setup doorlopen en NIET handmatig de drivers van je agp slot enzow gaan updaten. Dan gaat alles goed. Enig verschil heb ik onder XP echter nooit gemerkt.
Als je echter problemen hebt met je AGP dan heeft via ook weer speciale drivers voor je agp slot die je alleen moet instaleren als je problemen hebt.
Win XP heeft standaard gewoon erg goede drivers voor via.
Okee dus als ik het goed begrijp voor Win98 WEL en voor Win XP NIET (omdat die ze zelf aan boord heeft)Op maandag 26 november 2001 11:32 schreef pietersg het volgende:
[..]
okee. Wat er gebeurt als je de via 4in1 drivers download en installeerd -> alleen de noodzakelijke dingen worden geupdate. Dat is onder win XP dus alleen de inf. Onder win98 installeert`ie wel de hele rataplan van onder andere isa, pci en agp drivers.
Je moet dus wel de nieuwste 4in1 downloaden, maar dan wel gewoon de setup doorlopen en NIET handmatig de drivers van je agp slot enzow gaan updaten. Dan gaat alles goed. Enig verschil heb ik onder XP echter nooit gemerkt.
Als je echter problemen hebt met je AGP dan heeft via ook weer speciale drivers voor je agp slot die je alleen moet instaleren als je problemen hebt.
Win XP heeft standaard gewoon erg goede drivers voor via.
Moet je daarna overigens WEL dat inf bestandje updaten voor Win XP ? ?
Bedankt !
Ja je moet wel dat inf bestandje updaten.Op maandag 26 november 2001 12:15 schreef Le_Freak ! het volgende:
[..]
Okee dus als ik het goed begrijp voor Win98 WEL en voor Win XP NIET (omdat die ze zelf aan boord heeft)
Moet je daarna overigens WEL dat inf bestandje updaten voor Win XP ? ?
Bedankt !![]()
En hoe doen we dat dan ? is daar een simpele manier voor ?
Verwijderd
Fijn, al die nutteloze informatie.
De KG7 bevat een VIA Southbridge en een AMD 761 Northbridge.
Installeer dus NOOIT de VIA4in1 AGP/Miniport drivers. Zie http://www.viahardware.com voor informatie.
De KG7 bevat een VIA Southbridge en een AMD 761 Northbridge.
Installeer dus NOOIT de VIA4in1 AGP/Miniport drivers. Zie http://www.viahardware.com voor informatie.
Verwijderd
Maak je eigen topic ipv een ander te hijacken zonder dat de originele poster een afdoende antwoord heeft gehad.Gifted1
Door Gifted1 - zaterdag 24 november 2001 20:43
--------------------------------------------------------------------------------
we nemen een abit kg7-raid amd,north via south en XP vind nieuwe hardware: via busmaster ide-drivers ik heb nu alles geprobeert kwa update drivers en via 4in1 instaleren maar hij blijf zeggen dat er geen drivers gevonden zijn,iemand een oplossing? alvast bedankt.
Als je Windows XP draaid en je installeerd de 4.35 VIA drivers, dan zal hij alleen maar de INF willen updaten en als hij dat bij jouw niet kan vinden automatisch, dan doe je zwaar iets verkeerd.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Ik draai ook al een tijdje XP en heb vorige week die 4in 1 en AGP drivers geinstalleerd omdat ik gekloot had met men grafische kaart (voodoo 3
) maar ik heb nog geen problemen gehad, en mijn comp. is merkbaar sneller 
Ik heb die drivers geinstalled en men comp. opnieuw opgestart, alleen waar kan ik dan zien dat die drivers zijn geinstalleerd
of merk je daar helemaal niks van
Ik heb die drivers geinstalled en men comp. opnieuw opgestart, alleen waar kan ik dan zien dat die drivers zijn geinstalleerd
of merk je daar helemaal niks van
Verwijderd
he le freak,
je moet onder xp gewoon de setup van de via4in1 doorlopen. dan instaleert ie automatisch de nieuwste inf file. that`s it...
onder 98 doe je ook de setup, en dan instaleert ie behalve je inf file OOK automatisch de drivers. Na je reboot zal windows nieuwe hardware detecteren en vragen om de drivers. Dan verwijs je naar de directory van de 4in1 drivers en kloar.
je moet onder xp gewoon de setup van de via4in1 doorlopen. dan instaleert ie automatisch de nieuwste inf file. that`s it...
onder 98 doe je ook de setup, en dan instaleert ie behalve je inf file OOK automatisch de drivers. Na je reboot zal windows nieuwe hardware detecteren en vragen om de drivers. Dan verwijs je naar de directory van de 4in1 drivers en kloar.
Bedankt Rick en pietrsg 
Da's dan duidelijk
Da's dan duidelijk
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je die VIA drivers niet installeerd onder Windows XP je geen na of voordeel hier mee hebt.
Alles is identiek even snel.
Enige wat er ge-update word is die INF file en dit is puur een filetje waarin staat hoe je USB poorten moeten heten etc.
In principe is dit dus niet noodzakelijk om te doen.
De BUSMASTERING drivers is ook niet echt aan te raden onder XP.
Sorry voor de slechte uitleg.
Alles is identiek even snel.
Enige wat er ge-update word is die INF file en dit is puur een filetje waarin staat hoe je USB poorten moeten heten etc.
In principe is dit dus niet noodzakelijk om te doen.
De BUSMASTERING drivers is ook niet echt aan te raden onder XP.
Sorry voor de slechte uitleg.
Pagina: 1