[OC] soms spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Ik heb mijn systeem op een niet geäard stopkontakt.
Dus ik dacht misschien ligt het daar aan.
Maar het enigste geäarde stopkontakt die ik hier binnen bereik heb, zit op de zelfde ader als de koelkast en de vriezer.

Nou is mijn vraag : heeft de voeding van mijn pc er last van, als hij op de zelfde ader zit als de koekast en vriezer, en één van beide veroorzaakt een spanningsverschil op die ader als hij aanslaat???

Zo ja wat kunnen dan de gevolgen zijn?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wanneer reboot je PC? Als je in een 3d-game zit, of als je gewoon zit te irc'en of surfen?
Welk OS draai je btw?

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Dat doettie nou opeens ook bij mij maar ik heb um niet geoverclockt, iemand een oplossing, hij heeft tot nu toe gewoon goed gewerkt. Draai WinXP-Pro en als hij dan weer is opgestart zegt ie "Windows has recovered from a serious error" of zow, duz nogal irri. Is gewoon onder inette, chatte, muziek draaien

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19

Epsilon

voeding kan het waarschijnlijk niet trekken. Dit kan nl nogal wat problemen opleveren als je een athlon hebt icm een zware videocard zoals een GF2/3

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36
Mijn pc reboot ook zomaar ineens als ik net 3 minuten winXP heb aanstaan. :( Dit gebeurt als ik mijn AMD 1400 oc naar 1500. op 1450 geeft hij geen probs, en de processor wordt niet te heet, nl 50c.
Halverwege het opnieuw opstarten naait hij dan vast, en reboot opnieuw, met als gevolg dat hij steeds een melding geeft dat mijn systeemregister beschadigd is, dus daarna kan ik winXP opnieuw installen... :( :( :( :(
Dit ligt volgensmij toch niet aan de voeding (AOpen 300W), verder geen heftige videokaartjes (Matrox MGA 200) ofzo. Moederbord is een ASUS A7M266, dus lijkt me ook sterk dat het daar aan ligt.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Hmm ik draai win2k.
Die reeboots die heb ik als ik bezig ben met morpheus,
en op het zelfde moment draait bijvoorbeeld Winamp en ik ben aan het surfen.
Als ik dan ineens nog een paar downloads wil kiezen in morpheus, dan......pats!.....going to offmode!
En dan start hij weer op.

Uhh alles draait op het moment weer op 100mhz fsb.
* Phaerion ...ik moest me sig nog ff aanpassen

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik heb precies hetzelfde gehad met win98. Sinds kort xp prof, ik lijk er nu geen last meer van te hebben. Als het terugkomt meld ik wel even welke software voor deze wazige reboots zorgt, want het is vast een combi van een OS en een crappy bugje in een progje...

Verwijderd

Spontane reboots zijn toch vaak door een voeding die in de kortsluitbeveiliging slaat, en daardoor de CPU reset.

Duidelijkste indicatie is dat het b.v. op 1400 goed gaat, en op 1480 niet, of zo iets. Dat de 5 Volt goed lijkt te blijven, vertelt je niets over het instorten bij een te hoog stroom verbruik. Op dat moment krijg je namelijk opeens die 'spontane reboot'.

Ik zou er toch gewoon eens een zwaardere (400 watt of zo) voeding op proberen. Omdat ook een 300 watter die een tijd lang op zijn donder heeft gehad door het vol te houden, achteruit gaat op den duur.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Voor de zekerheid bouw ik dan wel een extra voeding in.
Ik heb nog een 140 watt ATX voeding.
Ik heb 3 casefans en die sluit ik dan wel op die extra voeding aan.
Misschien dat het dan beter wordt.

Verwijderd

had ik eerst ook, met mijn oude geheugen, kon blijkbaar niet goed op me mobo werken, als ik dan wat ging doen wat veel geheugen eist (zoals d2 spelen) dan rebootte ie ineens, bij mij lag het dus aan mijn geheugen.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 10:57 schreef LAuWe het volgende:
had ik eerst ook, met mijn oude geheugen, kon blijkbaar niet goed op me mobo werken, als ik dan wat ging doen wat veel geheugen eist (zoals d2 spelen) dan rebootte ie ineens, bij mij lag het dus aan mijn geheugen.
:) Die KT7E staat op FSB 133 natuurlijk ook faliekant overgeklokt, dat ding hoort op 100 te draaien. Heb je de nieuwe '64' BIOS al geprobeerd ? Dat gaat op een KT7-RAID hier echt stukken beter :P

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 10:50 schreef Phaerion het volgende:
Voor de zekerheid bouw ik dan wel een extra voeding in.
Ik heb nog een 140 watt ATX voeding.
Ik heb 3 casefans en die sluit ik dan wel op die extra voeding aan.
Misschien dat het dan beter wordt.
Dat zet geen zoden aan de dijk vrees ik, het probleem is het hoge stroom verbruik op vooral de 5 Volt lijn... :'(

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 18:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nog ff over die koelkast en vrieskist van je .. daar zou ik'm NOOIT bij op doen. De pompen lopen zomaar plotseling aan als de temperatuur teveel gestegen is .. en bij dat aanlopen kon je welleens een dip in je net krijgen, dus dat de spanning van 230V ineens eventjes naar 190V zakt! :(

Vooral bij de zware motoren uit wasmachines en drogers zou ik het maar laten .. die zijn nog even ietsje erger! :'(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Dat idee had ik al ja....
Hmmm nu vraag ik me nog nog af wanneer die 5volt te hoog belast wordt
Op zondag 25 november 2001 11:07 schreef Hooi het volgende:

[..]

Dat zet geen zoden aan de dijk vrees ik, het probleem is het hoge stroom verbruik op vooral de 5 Volt lijn... :'(
Maar ik heb geen fans op de 5 volt lijn draaien.
Alleen op de 12 volt.

Even kort:
2 hd's
3 casefans
1 cdrom
1 floppy drive

alles op een 300 watt voeding.
Fsb staat al weer een tijdje op 100mhz maar toch nog steeds reboots.

Het lijkt erop dat ik die reboots heb wanneer ik mijn geheugen of processor aanspreek wanneer ik meerdere dingen tegelijk doe.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 11:59 schreef Phaerion het volgende:
Dat idee had ik al ja....
Hmmm nu vraag ik me nog nog af wanneer die 5volt te hoog belast wordt

[..]

Maar ik heb geen fans op de 5 volt lijn draaien.
Alleen op de 12 volt.

Even kort:
2 hd's
3 casefans
1 cdrom
1 floppy drive

alles op een 300 watt voeding.
Fsb staat al weer een tijdje op 100mhz maar toch nog steeds reboots.

Het lijkt erop dat ik die reboots heb wanneer ik mijn geheugen of processor aanspreek wanneer ik meerdere dingen tegelijk doe.
Ja, dat zeg ik al daarnet. De CPU wordt gevoed uit de 5 Volt lijn. Als de voeding daarop te zwak is, krijg je die reboots. 300 Watt voedingen zijn soms ook gewoon wat brak helaas.. :'(

Heb je nu al een andere voeding geprobeerd, een 400 watter of zo ????

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Nope, die zou ik dan eerst ff halen.
Ik heb wel een extra 145 watt ATX voeding.
Maar als ik daar alle fans op aansluit zou dat geen verbetering opleveren??
Dat begreep ik tenminste uit een eerdere reactie.

edit:

aanvulling

Verwijderd

je voeding levert te weinig stroom..

Verwijderd

dit al bekeken:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.veen3/got/her.jpg

:)

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Duhhh :? ja die stond idd aan.
Die had ik dus nog niet gezien. |:(

Maar toen ik nog Win ME draaide deed hij het ook.
Zit die functie daar dan óók in?

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 25 november 2001 18:21 schreef Schum1 het volgende:
dit al bekeken:
[afbeelding]

:)
Voor de zoveelste keer, dit heeft niks met deze vorm van REBOOTEN te maken.
Die optie is alleen zodat als je een BLUESCREEN krijgt je pc na een aantal seconden vanzelf reboot om vervolgens weer op te starten. (Servers enzo)

Om je fans niet aan je normale voeding te hangen helpt ook niet met het +5volt probleem, want het enige wat je daardoor bereikt is een hogere +12volt en niet een hogere +5volt lijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 25 november 2001 18:28 schreef Phaerion het volgende:
Duhhh :? ja die stond idd aan.
Die had ik dus nog niet gezien. |:(

Maar toen ik nog Win ME draaide deed hij het ook.
Zit die functie daar dan óók in?
Dat heeft er ook totaal niets mee te maken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

sorry hoor, maar ik wordt hier afgezeikt, ik probeer hier alleen te helpen hoor! |:(

dit was nl nog niet gepost in dit draadje en zou misschien de oorzaak kunnen zijn :)

magoed, dat wordt niet gewaardeerd :(

• Rick2001

Rick2001

Als jij het opneemt als zijnde afzeiken, daar kan ik niets aandoen.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat dit niets met software te maken heeft. ;)

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Nou ja ..ik had het ook onder Millenium.

Ik denk dat ik dan toch maar een 400 watt voeding probeer.
Ik weet niet zeker wat mijn Hd's gebruiken, maar nu heb ik er net een derde bijgeplaatst.
Dus das tóch niet zo'n gek idee.

Verwijderd

Yep,
zo kon mijn broer ook z'n RAID controller niet gebruikem.
"Ik snap het niet hoor, met de RAID aan loopt ie altijd vast netvoor ik in Windows kom, voor de rest is alles goed, dat kan toch nooit de voeding zijn.. ??"

Wel dus, 100 piek lichter en een 400 watter rijker was de oplossing toen. ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb gister een 300w voeding ingebouwd, ging opeens na een half uur de pc spontaan uit... Blijkt de voeding te warm te worden(slechte airflow in een microtower)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Dit irritante gedoe heb ik ook gehad :'(

bij mij lag het alleen aan de voeding, toen ik er een andere voeding inzette had ik nergus meer problemen meer mee >:)
Pagina: 1