temp. van een A7V266-E met XP1700+

Pagina: 1
Acties:

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik heb net mijn nieuwe computer binnen. Config is als volgt:

- AMD Athlon XP 1700+
- ASUS A7V266-E Mobo
- 2x 256MB PC2100 Crucial DDR RAM
- ASUS GeForce 3 Ti500 Deluxe
- en nog wat andere zooi die niet erg interessant is voor het verhaal

Op de processor zit een Dragon Orb 3 cooler (gratis gekregen omdat ik zo lang moest wachten) en in de case (van AOpen) zit ook nog een cooler aan de voorkant die ik daar zelf nog bijgeplaatst heb.

Nu is de temperatuur van de CPU ongeveer 63C en de mobo zelf is 53C. Ik zal toegeven dat dit de eerste keer is dat ik een AMD processor heb, maar dit is toch wel erg hoog als er ook nog zo'n koe van een Cooler opzit. Daarnaast maakt de cooler best wel wat herrie en ik begin te twijfelen of dat ding niet aanloopt ofzo. Het klinkt als een stofzuiger zeg maar :)

Het voltage van de VCore is overigens 1.8v, is dat niet ook te hoog?

Enig idee of er problemen zijn met de config? Of is dit normaal voor een AMD-configuratie?

Ik heb wel enige posts doorgezocht over cooling, en de airflow komt steeds naar voren als erg belangrijk. Ik geloof dat die wel aardig is bij mijn kast. De cooling van de voeding zuigt naar binnen, de dragon orb blaast wat rond op de CPU en de cooler in de voorkant zuigt warme lucht weer naar buiten toe. Moet dit anders?

Verwijderd

Koelpasta aangebracht?

verder heb ik na een paar weken mijn orb uit het raam geflikkerd, voor AMD's zijn het gigantische BAGGER koelers :(

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Nu moet ik toegeven dat ik de winkel maar alles heb laten inbouwen. Was toch gratis en als zij het per ongeluk kapot maken is het hun fout :). Ik wilde de Orb en eigenlijk niet afhalen omdat er geloof ik standaard zo'n thermosticker onder zit. Aangezien ik zo ff geen koelpasta bij de hand heb is dat niet zo handig omdat ik dan helemaal geen ruk meer kan.

Wat is een goede en vooral stille cooler voor deze config? Staat ook in andere posts wel wat, maar dit is meer toegespitst op de situatie en niet zo algemeen.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Thermal Right SK6 koelblok! dat ding roeleert vind ik, ik had eerst een superorb maar die thermal right die ik nu heb is zoveel beter :) Ik kan makkelijk zonder problemen m'n procje 200 mhz harder laten lopen zonder dat dat ding maar echt veel warmer wordt, 2 of 3 graden verschil ofzo :) De fan kan je natuurlijk zelf uitzoeken en je kan het met de fan zo gek maken als je zelf wilt. ik had em toen bij www.breetcomputers.nl gekocht maar die stoppen ermee en verkopen em ook niet meer maar ik geloof dat de oc-shop ze nog wel heeft.

edit: en artic silver II pasta werkt ook super, het scheelt echt in graden dat spul, me superorb had eerst brakke coolerpasta en toen deed ik er artic silver onder en dat scheelde ook alweer zo'n 6 graden

Verwijderd

ik krijg het idee dat met die XP's je coolertje toch wel belangrijk is! lees steeds verhaaltjes van tussen de 30 en 40 graden, die van mij met zo'n goedkoop coolermastertje (DP5-6I11A) wordt idle ook al tegen de 55 en stressed makkelijk over de 60 graden!

ik ga binnenkort ook maar es een ander coolertje zoeken dus.

aan de andere kant, als ik hier kijk:
http://www.a7vtroubleshooting.com/articles/coolers/PerformanceOverview.htm

dan komt dat coolermastertje van mij nog nieteens zo slecht uit de bus! damn waarom wordt ie dan toch zo verrekte warm?? slechte 1800+ getroffen? kan dat zon verschil maken?

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Op zaterdag 24 november 2001 20:38 schreef ChristiaanVerwijs een heel verhaal...
Ik heb hier ook een 1700+, op een msi k7t266 pro2-ru. Die van mij wordt stressed nauwelijks 40 graden met een standaard coolermastertje (DP5-6I31A) en wat koelpasta, dus die temps van jou zijn veel te hoog volgens mij..
Je Vcore is ook te hoog denk ik, die van mij staat op 1.7V.. probeer die eens te verlagen, dan koelt ie ook wel wat af

• Ermo
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

met een 1800+, alleen een cpu koeler --> 63 graden.

Extra case koeling aan: 53 graden.

Stressed (koe) uiteraard.
Pagina: 1