temperatuur gestuurde fan op 7v?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37032

Topicstarter
he, ik heb hier een ouwe 200w AT voeding in een minitower met p200 als server systeem, de fan die in de voeding zit is temperatuur gestuurd(tenminste dat staat op de voeding) en draait op 12v. Kan ik nu gewoon mijn zwarte draad van de fan op een 5v aansluiting zetten zodat de fan op 7v draait en nog steeds temp. gestuurd is ?? of werkt dit niet.

ik heb het gister eens met een ouwe gewone voeding geprobeerd maar er kwam toen na een uur vrij hete lucht uit de voeding, is dit erg? of kan ik er dan beter een 2e fan op 7v bij zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Wat is nou het probleem?
Maakt de ventilator teveel herrie?
Een temperatuur gestuurde ventilator draait altijd op de beste snelheid. Omzetten naar 7 volt heeft dus geen zin (als het al kan).

Als de temperatuur van de lucht die uit de voeding komt laag is, en de herrie te veel, kun je de temperatuursensor misschien iets wegbuigen van de hete onderdelen (koelprofielen), of meer in de koude luchtstroom buigen.

Pas op dat je geen onderdelen onder (net-)spanning aanraakt! Stekker eruit; uur wachten; één hand in je broekzak; elco's en koelprofielen niet aanraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 24 november 2001 21:12 schreef augustus het volgende:
Pas op dat je geen onderdelen onder (net-)spanning aanraakt! Stekker eruit; uur wachten; één hand in je broekzak; elco's en koelprofielen niet aanraken...
:? waarom 1 hand in je broekzak?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36942

Op zaterdag 24 november 2001 21:24 schreef Demoniac het volgende:

[..]

:? waarom 1 hand in je broekzak?
Jezelf aarden.. aan jezelf.. :? Ik heb mijn pc ook geaard met een draadje van de ene kant van de kast naar de andere kant >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Eén hand in de broekzak is een tip voor werk in elektronische apparaten: dan houd je nooit twee handen tegelijk in het apparaat en kan er dus nooit stroom dwars door je lichaam lopen.

Eén hand aan aarde, en één hand aan 230VAC of 300VDC is namelijk niet goed voor je gezondheid. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
Op zaterdag 24 november 2001 22:39 schreef augustus het volgende:
Eén hand in de broekzak is een tip voor werk in elektronische apparaten: dan houd je nooit twee handen tegelijk in het apparaat en kan er dus nooit stroom dwars door je lichaam lopen.

Eén hand aan aarde, en één hand aan 230VAC of 300VDC is namelijk niet goed voor je gezondheid. >:)
Niet echt nee :P

Die tip is al heeeel oud btw ...

stond vroeger wel eens in electronica blaadjes (Radio Electronica) dan heb ik het over 1953

Repareren doe je zo.

Pagina: 1