[CM] pc zo stil mogelijk maar...

Pagina: 1
Acties:

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Oi,

mijn server heb ik net tot op het minimum aan lawaai gebracht, dus alle ventilatoren draaien nu op 5 volt.
Dat zijn:

-processor cooler
-psu cooler
-front coolers
-back coolers

maar, als ik nu aan de voeding voel is wel wat warm..het is een server dus moet ie dag en nacht aan blijven...tja nu kunnen jullie niet voelen hoe warm hij is, maar misschien wel vertellen hoe warm ie ongeveer mag worden..

het gaat om een p166@207 , met een at voeding dus, volgens mij 200 watt ofzo :?

hey, thx

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Hij mag wel tropisch worden, en ja, hij gaat natuurlijk wel sneller stuk, maar boeie, een 200 W voeding kost op de HCC 15,- dus.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
ok, ten eerste raad ik je aan je proc te vervangen door een echte 200 Mhz (moet gewoon passen) dan word ie namelijk minder koud, ik heb hier een p200 en een enorm koelblok (zat er al bij toen ik m kreeg) dan heeft die al geen koeling meer nodig.

Zorg er verder ook voor dat je fan van je voeding 100% schoon en ge-olied is, dat scheelt echt een hoop, dan kan ie misschien wel op volle toeren zonder geluidsoverlast. En probeer ook de fans niet met schroeven vast te zetten, maar plak ze liever vast met een stuk rubber ertussen.
De meeste geluiden onstaan namelijk door het trillen van je kast. Als je die fan met rubber plaatst met je er geen schroeven in zetten omdat deze anders alsnog trillingen geleiden...

En je hard disks moet je zo ver mogelijk van elkaar af plaatsen, dan hoef je die ook niet te koelen, worden ze nou wel heel erg heet, kan je erover denken om zelf heatsinks te maken en deze op je HD.
Ik heb ook iemand gezien die m met hittegeleidende pasta aan de onderkant van zn pc had geplakt, dan geleid je kast de warmte weg :)

Genoeg info zo?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Waarom zou je een server nou weer overklokken :?

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
als je voeding nou te warm word zet je die fan toch op 7V ipv 5V ... iets minder geruisloos maar ook iets meer flow :)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
yow, ben ik weer..nou de server heeft vanacht gedraaid en vanorgen ff aan de fan gevoeld van de psu, en die was niet warm...later pas weer, handwarm...dus ik hoopdat het zo gaat werken, ik heb nu ook ingesteld dat de hdd uit gaat. en zo maakt ie dus nu helemaal geen herrie meer :) nu hopen dat het goed blijft gaan :)
Pagina: 1