486-VIP-IO2

Pagina: 1
Acties:

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Hoi

Weten iemand of dit oude moederbord wake on lane ondersteunt. Ik krijg binnen kort kabel en wil hem dan gaan gebruiken als firewall en router. :)

Alvast bedankt voor tips/commentaar/etc.

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Verwijderd

Nope, werd pas ondersteunt in de latere PI borden en de eerste PII borden.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Heb ik meteen ook een kort vraagje over dat moederbord: Daar zitten namelijk 3 PCI sloten op. Waarom willen netwerkkaarten het daar niet in doen? Is dat vanwege PCI 1.0 tegen 2.0? Of is er iets met voltages aan de hand?

PCI videokaartjes doen het wel prima. Ik heb ook al eens een P60 gehad, waarin geen PCI netwerkkaart tot leven wilde komen.. :(

edit:
nog een opmerking naar de topicstarter: waarom laat je die pc niet gewoon 24/7 aanstaan dan?

Siditamentis astuentis pactum.

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Dat zal ik nu wel moeten, omdat het niet anders kan. Ik dacht eerst een beetje stroom besparen kan geen kwaad, want er draaien al drie pc's dag en nacht.
Maar even terug komende op die netwerkkaarten draaien die niet in die PCI-sloten? Want ik moet ze namelijk nog inbouwen, maar als ze niet werken heeft het weinig zin. |:(

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 24 november 2001 22:24 schreef BigBart het volgende:
...
Maar even terug komende op die netwerkkaarten draaien die niet in die PCI-sloten? Want ik moet ze namelijk nog inbouwen, maar als ze niet werken heeft het weinig zin. |:(
Mijn 486 met VIP IO2 moederbordje lustte de netwerkkaart van @home niet in elk geval, terwijl dat kaartje 't prima deed op m'n BX moederbord.

Gelukkig kon ik nog wat ISA 3commetjes krijgen van een ex-collega :)

Siditamentis astuentis pactum.