Ik heb een computer staan (P-II 333) met een mobo met de 440LX chipset van Intel. Nu is mijn vraag of er een max aan gb voor harde schijven is, en zo ja, hoe ik dit op ken lossen. Er zit een Phoenix bios in, waar zou ik die eventueel softwarematig (flashen) kunnen updaten?
Dat zeg ik net, Intel is de fabrikant v/h mobotje..
Het is een Intel AL440LX
Het is een Intel AL440LX
Ga er maar vanuit dat jouw mobo niet verder gaat komen dan 32 GB. Dat is de gebruikelijke grens voor de 440LX chipset. Wanneer de fabrikant de moeite neemt een biosupdate te fabriceren, dan kan je mobo meer aan (tot 80 of zo). Gezien de datum van de laatste update (zie link) denk ik dat de kans klein is.
http://appsr.cps.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=38&strTypes=BIO%2CDRV&ProductID=198&OSFullName=Non-OS+Dependent&submit=Go%21
http://appsr.cps.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=38&strTypes=BIO%2CDRV&ProductID=198&OSFullName=Non-OS+Dependent&submit=Go%21
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
je kan makelijk meer als 40gb gebruiken hoor, je moet dan alleen wel gaan werken met een 'diskmanager' (maxtor heeft zon proggie voor zijn disken)Op zaterdag 24 november 2001 22:26 schreef superwhimpy het volgende:
Ga er maar vanuit dat jouw mobo niet verder gaat komen dan 32 GB. Dat is de gebruikelijke grens voor de 440LX chipset. Wanneer de fabrikant de moeite neemt een biosupdate te fabriceren, dan kan je mobo meer aan (tot 80 of zo). Gezien de datum van de laatste update (zie link) denk ik dat de kans klein is.
het maakt dus niet uit of je bios dan de hdd ook goed ondersteund,
en als je linux draait heb je dat ook niet meer nodig (Die diskmanager)
A wise man's life is based around fuck you
mijn maxtor 40GB werkt probleemloos. Ik heb hem wel in partities opgedeeld.
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
Mijn Epox EP-68LXR met 440LX en zijn laatste bios van 11/98 heeft geen probleem met een Maxtor 30GB, en als ik het goed heb gezien in de doc van de hierboven gelinkte bios ondersteunt deze ook grote drives groter dan 8.4GB. Welke versie heb je nu?
Verstandig ook om hem eerst als single te testen. Let ook op eventueel verschil tussen master en single met de jumpers, dit wordt vaak over het hoofd gezien. Staat je controller aan (kan ook stuk zijn)? Tool is laatste redding als het toch int13-verhaal is (<8.4GB) maar ik dacht dat ie hem dan evengoed zou moeten zien maar dan te klein.
Ik ben eigenlijk benieuwd of jij die drive ook terugzet naar UDMA2 (nadat ie herkend is); ik had problemen als ik dat niet deed..
Verstandig ook om hem eerst als single te testen. Let ook op eventueel verschil tussen master en single met de jumpers, dit wordt vaak over het hoofd gezien. Staat je controller aan (kan ook stuk zijn)? Tool is laatste redding als het toch int13-verhaal is (<8.4GB) maar ik dacht dat ie hem dan evengoed zou moeten zien maar dan te klein.
Ik ben eigenlijk benieuwd of jij die drive ook terugzet naar UDMA2 (nadat ie herkend is); ik had problemen als ik dat niet deed..
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Mijn bios ondersteunt schijven met meer dan 8,4Gb, ik heb versie p07!
Mijn oude Harde schijf werkt wel! Dus de controller is niet stuk! maar als ik die nieuwe als master instel en ga gebruiken, ziet de Bios zelfs mijn oude harde schijf (slave) niet!
Omdat MaxBlast steeds errors vertoond heb ik besloten om te proberen om Win2k eerst te installeren, hij is nu aan het formatteren (NTFS), het Gaat nog goed, tot nu toe!
Mijn oude Harde schijf werkt wel! Dus de controller is niet stuk! maar als ik die nieuwe als master instel en ga gebruiken, ziet de Bios zelfs mijn oude harde schijf (slave) niet!
Omdat MaxBlast steeds errors vertoond heb ik besloten om te proberen om Win2k eerst te installeren, hij is nu aan het formatteren (NTFS), het Gaat nog goed, tot nu toe!
Wat doet ie in zijn eentje?
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
De 440 LX chipset ondersteund wel meer dan 32 Gb...
We zijn hier toevallig ook net bezig om ouwe bakken te voorzien van 40 Gb schijven, maar de LX behoeft slechts een bios update en dan pakt iewel 40 Gb...
Hier Zijn de laatste bios updates te vinden voor wat er nog aan PII borden van Intel is...
Hij staat er wel tussen...
Veel plezier.
We zijn hier toevallig ook net bezig om ouwe bakken te voorzien van 40 Gb schijven, maar de LX behoeft slechts een bios update en dan pakt iewel 40 Gb...
Hier Zijn de laatste bios updates te vinden voor wat er nog aan PII borden van Intel is...
Hij staat er wel tussen...
Veel plezier.
Mjah, over het algemeen bepaald de chipset niet de limiet van de hdd's, maar is dat een bios-probleem..
Als je geen goede bios-update kunt vinden, kun je inderdaad nog altijd gebruik gaan maken van de diskmanagers. Bijna iedere fabrikant heeft wel zo'n tooltje, dus het is altijd wel op te lossen!
Als je geen goede bios-update kunt vinden, kun je inderdaad nog altijd gebruik gaan maken van de diskmanagers. Bijna iedere fabrikant heeft wel zo'n tooltje, dus het is altijd wel op te lossen!
Verwijderd
ach anders installeer je van die programmaatjes zoals maxblast
.
Gewoon proberen, ziet het vaneigens, en anders linux erop, bios alles op auto, want linux heeft overal schijt aan, 20 gig in een p1 doet het ook gewoon, alleen /boot moet wel <1024 zitte.
Gewoon proberen, ziet het vaneigens, en anders linux erop, bios alles op auto, want linux heeft overal schijt aan, 20 gig in een p1 doet het ook gewoon, alleen /boot moet wel <1024 zitte.
Pagina: 1