[VB] Zeer cryptische foutmelding...

Pagina: 1
Acties:

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 23:58
:?

Ik heb een VB programma gemaakt.
Deze heb ik gecompileerd, naar iemand gestuurd en daar werkte het programma. Daarna heb een aantal kleine aanpassingen gemaakt, ik heb onder andere een timer toegevoegd en nog wat kleine dingetjes gewijzigd. Het programma gebruikt verder geen .bas modules oid, het enige wat de andere persoon nodig had was de winsock ocx.

Na de aanpassing krijgt deze persoon (en ik ook, op een andere computer waar geen VB op geinstalleerd is) een hele cryptische foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://213.51.221.240/untitled.PNG

Ik heb het proggie ook getest op een andere computer met VB, en daar werkte hij wel. Het wordt dus op de een of andere manier verholpen door het installeren van VB maar om nu VB mee te levere met m'n programma zodat iedereen het kan gebruiken is ook niet echt een oplossing :P

Het wordt naar mijn weten echter niet veroorzaakt door een missend bestand... ik heb namelijk met de pack&deploy wizard een setup gemaakt met alle benodigde bestanden en deze in dezelfde dir zetten hielp niet...

Ik heb geen idee waar dit door veroorzaakt wordt...
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want zo is het programma volslagen nutteloos...

Verwijderd

Idd vaagjes, ik zou zeggen pak filemon en regmon er es bij en kijk waar ie naar zoekt?

• Solarsparc
Oeps - ik ben betrapt. Wat is filemon en regmon?

:)

Verwijderd

Tooltjes om te zien welke registry keys en bestanden er gelezen worden. te verkrijgen op http://www.sysinternals.com/

Verwijderd

Messchien komt het daardoor dat het programma een paar dll
nodig heeft van vb.

Hierdoor komt het omdat jij zelf wel vb geinstalleerd hebt dat het programma het bij jou wel doet en bij jou vriend niet.

Er bestaat een "Package and Deploy" programma die bij vb meegeleverd is. Hiermee kun je een setup maken die alle dll erbij voegt die hij nodig heeft.

Natuurlijk omdat jij niet in het internet lezen kan (anders had je deze topic wel niet geschreven) weet je vastwel niet waar je dit programma kunt vinden. Nou hij staat al op jou hardeschijf waarschijnlijk. hier is het pad waar hij bij mij staat :

C:\Program Files\Microsoft Visual Studio\VB98\Wizards\PDWizard\Pdcmdln.exe

anders kun je hem altijd nog downloaden bij.

http://www.microsoft.com

Veel plezier....

• Solarsparc
Hmm... ik had er een timer instaan die niet gebruikt werd... die heb ik weggehaald en nu doet ie het weer :?

Vaag hoor...

Overigens kan ik zelf heel goed zoeken op het internet 8-)maar ik wist niet dat filemon en regmon programmaatjes zijn, ik zat dus in de menuutjes van VB te zoeken |:(

Toch bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Kijk ns bij de references, staat daar niets bijzonders?

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 20:13 schreef tasker een mooie flame:
[...] blahdieblah [...]
Misschien even de complete post lezen voor je er oplos flamed?
Het wordt naar mijn weten echter niet veroorzaakt door een missend bestand... ik heb namelijk met de pack&deploy wizard een setup gemaakt met alle benodigde bestanden en deze in dezelfde dir zetten hielp niet...

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

tasker: iets vriendelijker mag ook wel!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op zaterdag 24 november 2001 20:48 schreef wasigh het volgende:
tasker: iets vriendelijker mag ook wel!
Precies, vanavond als we met z'n allen weer gezellig uitgaan zien we weer genoeg geweld voor een jaar.

Verwijderd

Je kunt bij pack&deploy wizard ook instellen welke gedeelte van refereces & components hij moet meeleveren en messchien heb je ze niet allemaal geselcteerd.

Check it out.

Verwijderd

Jij hebt geschreven :

"met de pack&deploy wizard een setup gemaakt met alle benodigde bestanden en deze in dezelfde dir zetten hielp niet..."

Nee natuurlijk werkt dit niet. Al die dll's moeten naar windows dir heen en windows/system dir heen. Waarom laat je hem die setup gewoon niet installeren. |:

Try this...

Verwijderd

Je wist nog niet dat windows altijd eerst in de dir zoekt waar je executable staat als ie 'n dll'tje zoekt? :? En het lijkt me overduidelijk dat als iemand 'n setup maakt dat ie 'm ook gaat gebruiken. En je toon mag nog steeds best iets vriendelijker.....

Verwijderd

Windows zoekt altijd in de AppDir en de SystemDir naar een DLL iig. Als je gecontroleerd hebt dat alle References in de dir staan moet t werken.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Alleen de files neerzetten werkt niet altijd. Sommige dll's (ActiveX dll's) moet je registeren, dat doet die setup ook voor je.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1