Toon posts:

2 keer Windows op Compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via een pc-prive project kan ik goedkoop een Compaq Presario kopen waar standaard Windows XP op geinstalleerd is. Omdat AutoCAD niet onder XP Home draait zou ik gelijkertijd Windows 98 en Windows XP willen installeren. Maar is dat wel mogelijk omdat die XP op zo'n Recovery-cd staat en dus volgens mij niet echt geinstalleerd wordt. Kan ik eerst Windows 98 installeren en daarna zonder problemen de XP-versie?
Tim

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als het zo'n recovery cd is gaat dat niet lukken om xp erbij te installeren, denk ik. Maar aangezien je een officiële licentie voor xp hebt, mag je wel de cd van een vriend gebruiken(of van het internet plukken >:) )

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Volgens mij kan je er altijd nog Windows 98 bijzetten, als je dat maar vanuit dos doet of nog beter via de CD. Anders zou je moeten overwegen om er een tweede hd bij te zetten ofzo.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

je kan hem wel multi boot maken en dan windows op een andere partitie instaleren

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Dat gaat dus juist weer niet zo makkelijk. Je kan zonder trucs uit te halen niet Windows 98 installeren als XP er al op staat.
Misschien dat je het via een alternatieve bootmanager voor elkaar krijgt, maar simpel is het niet.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

WinXp cd lenen van kennis/collega je hebt immers een licentie dus is het nog legaal ook.

Vervolgens harddisk formatten, win98 installeren en daarna winxp op een andere partitie installeren en een dualboot machientje is geboren.

Verwijderd

Of natuurlijk Win Xp erop laten staan en met PM ofzo naar een andere partitie verhuizen, dan win98 op je primaire partitie installeren en daarna een winXp reparatie doen via de setup.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een dual-boot is dus goed te doen maar hoe zit dat dan precies met dat stukje software van de BIOS dat op de D-partitie staat? Is dat noodzakelijk?
Pagina: 1