Logo getekend

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/abulder/logo1.jpg

Dit logo is gemaakt voor integratieve massage
= 3 vormen van massages in 1 massage verwerkt.

die "mannetjes" in het midden stellen de masseur en de gemasseerde voor.
De betekenis van de druppel wil zeggen hoe alles stroomt, komt samen in het geheel (water)
en wordt belicht vanuit de linker bovenhoek vanwege cosmische energie

klikt misschien wat vaag, maar dit logo heb ik voor iemand gemaakt die integratieve massage geeft
Het is zo eigenlijk niet geoptimaliseerd, je ziet ook nog een beetje de vergroting van die randen om de druppel enzo...
maar het idee is er in elk geval,

graag reacties en eventuele suggsties :)

[edit] dit komt trouwens op de voorkant van een t-shirt, op je hartstreek zeg maar, dus niet de volledige voorkant :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm, leuke splash intro voor een site, maar maak dit eens met Illustrator? Zwart wit dan.. dan kan het wel mooi worden als logo.

Een logo moet naar mijn mening symbolisch zijn, niet de complete uitleg van wat je bent.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
laat alles weg behalve die poppetjes (en eventueel de druppel (dus niet het water)) weg en je hebt een logo (en naar mijn mening nog een aardige ook) :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

Pelle

🚴‍♂️

Crosspost?

[topic=319933]

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 19:29 schreef Pelle het volgende:
Crosspost?

[topic=319933]
nee hoor, hij wou daar een plaatje (toevallig dit logo) vergroten en hier wil ie dat logo laten checken :)

Verwijderd

Dit is geen logo hooj, meer een skilderij ofsu...

Imho zou je je beter focussen op die poppetjes, wat beter maken, mooier, scherper, niet zo calligraphic [...] maar wat strakker.
Dat is ook waar het om draait, dat is je logo, die druppel etc is leuk maar veel te wazig en afleidend.

Maar da's allemaal imho dus ;)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 19:29 schreef Pelle het volgende:
Crosspost?

[topic=319933]
ik kon die oude niet meer vinden :{

Verwijderd

Ik vind 'm mooit maar eigelijk vind ik de kleur niet zo professioneel.. En zonder het gele "licht" zou de logo rustiger lijken denk ik...

Veel succes iig, good job.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 24 november 2001 19:31 schreef dreeke het volgende:
ik kon die oude niet meer vinden :{
Klikken op je naam en daar staat 'ie bij.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 19:39 schreef Pelle het volgende:

[..]

Klikken op je naam en daar staat 'ie bij.
Tja dat werkt dus voor geen meter op het moment... ik mis me een zooi topics in die lijst.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
ik zal nog even wat toelichting geven,

ik heb het logo gemaakt terwijl degene waar het voor was erbij zat, dit is ff snel in een half uurtje gedaan om een idee te krijgen hoe het eindresultaat zou worden

die 2 mannetjes zijn meer een standardlogo dat staat voor integratieve massage, wordt wel door meer mensen gebruikt
maar het originele plaatje was al heel klein daarom is het ook wat blokkerig enzo
maar dat kan ik later nog wel bijwerken

wat er dus aan mij gevraagd werd: of ik er een druppel van kon maken, dat leek alsof in het water viel
dus dat groene heb ik er eerst onder gedaan, met die druppel (niet blauw) erboven
en dat is op een aantal foldertjes gekomen in het klein

en voor het t-shirt wilde die dat die druppel blauw werd, en dat er licht moest komen vanuit de linker bovenhoek (heeft ook nog een of andere speciale betekenis)
dus heb ik dat maar ff snel zo erbij gedaan :?
hij is er snel tevreden mee, dus :P

het is geen officiele opdracht voor een groot bedrijf ofzo, gewoon een vriendendienstje :)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 24 november 2001 19:42 schreef mgfun het volgende:
Tja dat werkt dus voor geen meter op het moment... ik mis me een zooi topics in die lijst.
Dan moet misschien even goed lezen:
Je zoekactie naar 'mgfun' leverde 100 resultaten op (max 100 van laatste 60 dagen)

Verwijderd

d8 ff, heb toch nix te doen, en nog geen zin om te douchen. FF lekker dom werk,: een plaatje overtrekke in Flash, :)

Zoals al veel gezegd, dat plaatje ziet er niet uit als logo.
kheb dus alleen mannetjes met druppel, zonder druppel eigenlijk nog beter, maar dan is het dus weer dat standaard ding, en nu lekker niet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.impressivedesign.nl/mvb/popje_got.png

• Oefening
  • Niet online
kijk, dat wat hierboven staat ziet er al een stuk beter uit. die poppetjes vindt ik erg sterk, alleen die druppel zit me niet lekker. ik weet niet waarom maar dat geeft me om de één of andere reden niet het rustige gevoel wat je wel zou moeten krijgen (misschien door de punt die er in zit ofzo, kweenie, maak er bijv eens een rondje van oid) :)

Verwijderd

een drup is op zich wel goed, maar hij zou dan iets sierlijker moeten zijn denk ik.
deze drup is te te puntig, te hard.

• spok9
  • Laatst online: 14-09 12:30

spok9

Groen...

Op zaterdag 24 november 2001 20:38 schreef JayAnzee het volgende:
een drup is op zich wel goed, maar hij zou dan iets sierlijker moeten zijn denk ik.
deze drup is te te puntig, te hard.
Dat denk ik ook, die poppetjes zijn heel sierlijk en "rond", terwijl die druppel juist weer heel puntig en standaard is. Die druppel is hetgeen wat ik zou verranderen...

(in het oorspronkelijke ontwerp zou ik ook de kleuren aanpassen en het water en die lichtstraal weglaten...)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Probleem is als ik het goed begrijp dat de poppetjes niet bepaald origineel zijn, zijn een soort logo an sich voor de massagetak oid....

Waarom stap je niet van die poppetjes af, óf maak ze opnieuw naar eigen inzicht, dus wel de grove lijnen aanhouden maar dan bijv vierkant/3D ofzo whatever...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hou er rekening mee dat je het logo wel zo maakt dat ie ook zonder kartels op een shirt kan. Lees: mag hopen dat je um zelf een stuk groter hebt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 19:48 schreef Pelle het volgende:

[..]

Dan moet misschien even goed lezen:
[..]
Ik kan wel lezen... (Al een tijdje) maar ik mis dus posts die ik in die 60 dagen heb gepost.

edit:

Zal wel ff aan de aardige Modjes of Adjes vragen hoe dit zit... is beetje offtopic hiero

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 21:27 schreef ELANAZ het volgende:
óf maak ze opnieuw naar eigen inzicht, dus wel de grove lijnen aanhouden maar dan bijv vierkant/3D ofzo whatever...
probleem is dan dat het logo geen rust meer uitstraalt (vierkant is niet rustig en 3d ook niet)

• Bzzje
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

en wanneer je die lichtstraal zo houdt (en die gast wil een lichtstraal, zeg je) krijg je linksonder wel leuk dat licht, maar rechtsonder een lelijk gele hoek op je t-shirt
Dat zou je dan zowieso subtieler moeten maken.

Negeren is vooruitzien

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op zaterdag 24 november 2001 19:46 schreef dreeke het volgende:
ik zal nog even wat toelichting geven,

ik heb het logo gemaakt terwijl degene waar het voor was erbij zat, dit is ff snel in een half uurtje gedaan om een idee te krijgen hoe het eindresultaat zou worden
Niet zo heel erg slim; want dan kun je nooit loskomen van wat de "klant" zelf wil en je eigen creativiteit wat ruimte geven. Wat ik bedoel, is dat je een consensus-ontwerpje krijgt en die zijn IMHO nooit sterk. Dat zijn consessies van beide kanten en maakt het uiteindelijke resultaat tot een knip en plakwerkstukje van beide partijen.
Als ik zo vrij mag zijn, is jou beeldmerkvoorstel daar een goed voorbeeld van.
die 2 mannetjes zijn meer een standardlogo dat staat voor integratieve massage, wordt wel door meer mensen gebruikt
maar het originele plaatje was al heel klein daarom is het ook wat blokkerig enzo
maar dat kan ik later nog wel bijwerken
Als ik jou was zou ik meer proberen zelf iets te verzinnen dat geinspireerd is op dat bestaande beeldmerk, in plaats van door te werken op dat ( ook IMHO ) nogal zwakke beeldmerk. Daarmee kom je ook los van een bestaand niveau.
wat er dus aan mij gevraagd werd: of ik er een druppel van kon maken, dat leek alsof in het water viel
dus dat groene heb ik er eerst onder gedaan, met die druppel (niet blauw) erboven
en dat is op een aantal foldertjes gekomen in het klein
Was daar een reden voor? Ik bedoel, het is mij absoluut niet duidelijk waar dat logo op slaat, zonder dat dat duidelijk uitgelegd word, ik heb er zelf niet eens associaties bij.
en voor het t-shirt wilde die dat die druppel blauw werd, en dat er licht moest komen vanuit de linker bovenhoek (heeft ook nog een of andere speciale betekenis)
dus heb ik dat maar ff snel zo erbij gedaan :?
hij is er snel tevreden mee, dus :P
Nou, beter toch, dan kun je net zo goed zelf nog iets verzinnen, als hij er al snel tevreden mee is. Ik zou zeker proberen het ding in een vector-programma te realiseren als je die kartels wil vermijden in drukwerk.
het is geen officiele opdracht voor een groot bedrijf ofzo, gewoon een vriendendienstje :)
Dan nog kun je het best serieus nemen.
Ontwerpen is ook een vak. Een een beunende Automonteur vergeet toch ook niet voor het gemak de wielbouten aan te draaien als-ie nieuwe banden op een auto heeft gezet?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Pagina: 1