Op zaterdag 24 november 2001 19:46 schreef dreeke het volgende:
ik zal nog even wat toelichting geven,
ik heb het logo gemaakt terwijl degene waar het voor was erbij zat, dit is ff snel in een half uurtje gedaan om een idee te krijgen hoe het eindresultaat zou worden
Niet zo heel erg slim; want dan kun je nooit loskomen van wat de "klant" zelf wil en je eigen creativiteit wat ruimte geven. Wat ik bedoel, is dat je een consensus-ontwerpje krijgt en die zijn IMHO nooit sterk. Dat zijn consessies van beide kanten en maakt het uiteindelijke resultaat tot een knip en plakwerkstukje van beide partijen.
Als ik zo vrij mag zijn, is jou beeldmerkvoorstel daar een goed voorbeeld van.
die 2 mannetjes zijn meer een standardlogo dat staat voor integratieve massage, wordt wel door meer mensen gebruikt
maar het originele plaatje was al heel klein daarom is het ook wat blokkerig enzo
maar dat kan ik later nog wel bijwerken
Als ik jou was zou ik meer proberen zelf iets te verzinnen dat geinspireerd is op dat bestaande beeldmerk, in plaats van door te werken op dat ( ook IMHO ) nogal zwakke beeldmerk. Daarmee kom je ook los van een bestaand niveau.
wat er dus aan mij gevraagd werd: of ik er een druppel van kon maken, dat leek alsof in het water viel
dus dat groene heb ik er eerst onder gedaan, met die druppel (niet blauw) erboven
en dat is op een aantal foldertjes gekomen in het klein
Was daar een reden voor? Ik bedoel, het is mij absoluut niet duidelijk waar dat logo op slaat, zonder dat dat duidelijk uitgelegd word, ik heb er zelf niet eens associaties bij.
en voor het t-shirt wilde die dat die druppel blauw werd, en dat er licht moest komen vanuit de linker bovenhoek (heeft ook nog een of andere speciale betekenis)
dus heb ik dat maar ff snel zo erbij gedaan

hij is er snel tevreden mee, dus

Nou, beter toch, dan kun je net zo goed zelf nog iets verzinnen, als hij er al snel tevreden mee is. Ik zou zeker proberen het ding in een vector-programma te realiseren als je die kartels wil vermijden in drukwerk.
het is geen officiele opdracht voor een groot bedrijf ofzo, gewoon een vriendendienstje

Dan nog kun je het best serieus nemen.
Ontwerpen is ook een vak. Een een beunende Automonteur vergeet toch ook niet voor het gemak de wielbouten aan te draaien als-ie nieuwe banden op een auto heeft gezet?