Toon posts:

Onboard sound probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
als ik een spel afsluit en ik keer terug naar Windows XP krijg ik een blauw scherm met de melding driver_irqls_equal or less, en een dll erin die naar een driver wijst van de onboard sound.
Wat nu te doen?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

--> [PMG] :?

Het ligt aan de onjuiste drivers als je het mij vraagt, ik denk dat je geen aparte drivers hebt geinstalleerd, maar gewoon vertrouwd op de XP compatibiliteit?

Installeer in dat geval de speciale drivers, te vinden op de site van de fabrikant van de chip en dus niet die van je moederboard.

Succes!

Dividend for Starters

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb jij weleens geen probleem met je hardware? Als je nou eens een tweaker gaat uithangen en gewoon even gaat klooien met drivers enzo, dan gaat het vast wel goedkomen.

Gewoon even kijken wat voor moederbord/geluid je hebt en drivers downloaden...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Microsoft:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL The Stop 0xD1 message indicates that the system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. Drivers that have used improper addresses typically cause this error. Interpreting the Message This Stop message
Meestal oorzaak van brak geheugen. En aangezien jij vaker problemen hebt met je systeem lijkt dit mij de oplossing: probeer eens ander geheugen!

En als je je processor hebt overclockt kan het daaraan ook liggen...

Nog wat huiswerk:

[topic=348903/1/25]
[topic=355557/1/25]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.