Slijtage vraag over CD brander als lezer gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
In de searh allemaal dingen gevonden over slijtage als je je cd brander ook gebruikt als cd-rom speler.
Nou is het de bedoeling dat er bij mij een cd brander komt te zitten. Als je in mijn sign kijkt zie je dat ik al 3 HD en 1 CD ROM heb in mijn computer. Dus ik dacht haal die CDROM eruit en plaats die Brander erin. Die kan tenslotte ook lezen.
Maar in hoeverre slijt die CD brander als je hem als CD-ROM ook gebruikt? (b.v. gaat die brander dan 2x zo kort mee als normaal ofzo? etc)

(Slijtage was vanwege dat die laser kop zwaarder is, maar als je een cd brand dan doet ie toch hetzelfde????)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Wat bedoeld wordt, is dat een writer minder "branduren" heeft dan een gewone CD-rom speler, vanwege het zwaardere loopwerk.

ff ter verduidelijking: als je em ook als lezer zou gebruiken wordt t aantal branduren dus niet minder, maar zou je in totaal dus minder branduren aan branden besteden dan mogelijk is.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• ND863

ND863

Topicstarter
je bedoelt dus, als een CDROM speler 1000 uur kan meegaan, dat die brander minder als 1000 uurtjes kan branden? En hoe zit het dan met het Lezen. Of bedoel je dat de brander minder uurtjes kan lezen als een CDROM speler?

• Damon
Als de twee drives, op t brand gedeelte na, identiek zouden zijn, zou de brander idd minder uren kunnen lezen dan de lezer.

Ik weet echter niet of dit met de huidige stand der techniek nog steeds t geval is :)

Verwijderd

Is iemand zijn laser dan wel eens uitgebrand .. Ik heb het nog nooit gezien. (eentje die op was)

• Damon
Op zaterdag 24 november 2001 18:44 schreef Maus het volgende:
Is iemand zijn laser dan wel eens uitgebrand .. Ik heb het nog nooit gezien. (eentje die op was)
Een brander is na verloop van tijd op, zoals elk apparaat... dit hoeft niet perse de laser te zijn natuurlijk!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zo moet je het niet zien, je laser uitgebrand.

De slijtage bestaat uit:

1) loopwerk. Het positioneren moet zeer nauwkeurig gebeuren. Als daar te veel speling op zit is het afgelopen.

2) Meestal is eerder dat gedeelte van de laser dat gevoelig is voor de terugkaatsing van de stralen versleten. (ja dat heb ik een keer gehad, bij mijn normale audiospeler.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ND863

ND863

Topicstarter
heb niet echt veel ervaringen met branders, maar hoelang gaat zoiets mee? En gaat deze tijd ook korter worden als je hem ook als cdrom speler gebruikt?

• Damon
Hoe lang die meegaat durf ik niet te zeggen...

Overigens gebruik ik mijn Plextor (zie sig) ook als lezer en ik maak me vooralsnog geen zorgen!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 18:51 schreef ND het volgende:
heb niet echt veel ervaringen met branders, maar hoelang gaat zoiets mee? En gaat deze tijd ook korter worden als je hem ook als cdrom speler gebruikt?
Mijn brander ging langer mee dan mijn cd-romspelers.
Mijn CDD3610 heeft 3 jaar gewerkt als brander, gemiddeld elke dag 4 uur. Dus een redelijke levensduur. De levensduur gaat niet minder worden als je hem gebruikt als cd-lezer maar je krijgt minder branduren.

Stel je gebruikt hem enkel om te branden en hij heeft een levensduur van 1500 uur. Je dan 1500 branduren. Maar als je hem voor 300 uur als cd-lezer gebruiken houd je nog 1200 branduren over.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ND863

ND863

Topicstarter
Dus wat ik aan lezen wil doen, moet ik branduren aan inleveren? Hoe zit dat dan met de garantie?
Stel je heb een garantie van 2 jaar, in 2 jaar heb je heeeeel veel gebrand en gelezen met dat ding, je merkt dat ie het dan niet doet ofzo. Vervalt deze slijtage dan ook onder de garantie? En hoe kun je merken dat dat ding versleten is?

Verwijderd

slijtage valt nooit onder de garantie |:(

heb het alleen garantie op evt. fabrieksfouten etc. NOOIT slijtage!!

• ND863

ND863

Topicstarter
Hoe merk je dan dat die versleten is? Kan die dan niet meer lezen ofzo? Of krijg je allemaal fouten?

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het zijn meestal de lenzen die kapot gaan heb ik gehoord. Plextor gebruik lenzen uit glas en die branden niet zo rap door, goekope merken gebruiken plastiek (HP) en die branden vrij snel door.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 11:09
slijting is niet te voorkomen, als het zo nu nog is zou ik het niet goed vinden, maar ja ze moeten wel iets verkopen, en als het toch niet meer werkt kan je e'm nog altijd slopen(schoon maken) en in elkaar slopen. dan duimen en hopen dat ie het doet. maar het lijkt mij wel dat ie slijt (ook van lezen) alleen dan niet zo hart

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 23:02 schreef poing het volgende:
Het zijn meestal de lenzen die kapot gaan heb ik gehoord. Plextor gebruik lenzen uit glas en die branden niet zo rap door, goekope merken gebruiken plastiek (HP) en die branden vrij snel door.
Ook als er eerste klas laser op staat?

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 23:12 schreef Qorne het volgende:

[..]

Ook als er eerste klas laser op staat?
op alle branders staat CLASS 1 LASER, das gewoon de type laser, als jij bij de zwarte makt een laserpen koopt, is dat een CLASS 2 LASER, das een grotere straal die ook verder rijkt, als je een laser voor je buks ofzow wil kopen, heb je CLASS 3 lasers, de gaan nog weer verder als class 2 etc......daarom wil ik ook niet weten wat je met class 5 lasers kan ;) :D
Pagina: 1