Ik heb laatst een Geforce2 MX 400 gekocht voor mijn pc, en ik wilde eens kijken of ik de 3D accelleratie ook aan de gang kon krijgen onder linux. (wat ik het meeste gebruik, dan hoef ik ook niet meer te rebooten als ik Quake wil spelen ofzo
)
Ik ben op de NVidia site gaan kijken, maar ze hadden nog geen drivers voor RH7.2, dus had ik het eerst geprobeerd met die van RH 7.1 . (even gewoon die kernel module verplaatst naar de goeie dir nadat ik de rpm's had geinstalleerd). Dat werkte niet, ik kreeg wat unresolved symbol errors toen hij de module probeerde te laden. Dit vond ik al vreemd... modules voor kernel 2.4.2-2 moeten toch wel met kernel 2.4.7-10 kunnen werken dacht ik?
Nou misschien dan niet... dus toen heb ik de source rpm gedownload, en deze zoals in de readme staat met rpm --rebuild gebuild tot een rpm voor mijn configuratie... deze geinstalleerd... kreeg ik weer unresolved symbol errors.
Toen de .tar.gz gedownload, gemake'd etc etc... je raad het al... unresolved symbol errors.
Ik heb al gesearched hier, maar ik kwam het niet tegen... heeft iemand al zijn NVidia kaart goed werkend met RedHat 7.2?
Of heeft iemand anders misschien nog een idee hoe dit op te lossen... ?
Ik ben op de NVidia site gaan kijken, maar ze hadden nog geen drivers voor RH7.2, dus had ik het eerst geprobeerd met die van RH 7.1 . (even gewoon die kernel module verplaatst naar de goeie dir nadat ik de rpm's had geinstalleerd). Dat werkte niet, ik kreeg wat unresolved symbol errors toen hij de module probeerde te laden. Dit vond ik al vreemd... modules voor kernel 2.4.2-2 moeten toch wel met kernel 2.4.7-10 kunnen werken dacht ik?
Nou misschien dan niet... dus toen heb ik de source rpm gedownload, en deze zoals in de readme staat met rpm --rebuild gebuild tot een rpm voor mijn configuratie... deze geinstalleerd... kreeg ik weer unresolved symbol errors.
Toen de .tar.gz gedownload, gemake'd etc etc... je raad het al... unresolved symbol errors.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/video/NVdriver /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/video/NVdriver: unresolved symbol __global_cli /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/video/NVdriver: unresolved symbol tqueue_lock /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/video/NVdriver: unresolved symbol __global_save_flags /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/video/NVdriver: unresolved symbol __global_restore_flags /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/video/NVdriver: insmod /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/video/NVdriver failed /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/video/NVdriver: insmod NVdriver failed |
Ik heb al gesearched hier, maar ik kwam het niet tegen... heeft iemand al zijn NVidia kaart goed werkend met RedHat 7.2?
Of heeft iemand anders misschien nog een idee hoe dit op te lossen... ?
Please do not contact me telepathically.