scrolling tekst

Pagina: 1
Acties:

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wil een webpagina maken waarbij je in een tekstbox een regel tekst in kan vullen wat dan vervolgens gesubmit wordt naar een tekstbestand oid. Vervolgens wil ik onderaan de pagina een regel tekst laten scrollen met alle reeds gesubmitte stukken tekst, die dus uitgelezen worden uit dat tekstbestandje.
Is dit mogelijk of denk ik te makkelijk en moet ik met ingewikkelde databases op een server enzo werken?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ga gewoon eens wat proberen, met bijvoorbeeld php is dat niet zo moeilijk. Als je vastloopt in je code kun je altijd daar specifieke vragen over komen stellen.

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 17:57 schreef wasigh het volgende:
ga gewoon eens wat proberen, met bijvoorbeeld php is dat niet zo moeilijk. Als je vastloopt in je code kun je altijd daar specifieke vragen over komen stellen.
ok, thnx, ik heb nul verstand van php dus was eigenlijk ook benieuwd of het makkelijker op te lossen was, maar ik zal me daar maar eens in gaan verdiepen dan!

edit:
Heb eens even zitten kijken bij xs4all en volgens dit stuk van hun faq heb ik dan een zakelijk abonnement nodig als ik php wil gebruiken. Die optie lijkt dus af te vallen...
Ik denk dat ik maar in de richting van een java applet ofzo moet gaan zoeken, klopt dat?

Verwijderd

Op http://www.bibliotheekpurmerend.nl/info/index.html?welkom is precies hetzelfde gebruikt. In het bovenframe zie je een string voorbij scrollen die afkomstig is uit een database. Je schrijft je scrolling text scriptje dus gewoon in javascript, of je haalt het elders vandaan. Vervolgens maak je deze strings variabel mbv PHP. Succes!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat je toch php nodig hebt, je kan wel lekker vogelen met Javascriptjes enzo, maar dat is toch niet superhandig.

Alhoewel, met een Java-applet zou het goed kunnen, die kan connecten naar de server en een textbestandje ophalen.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zaterdag 24 november 2001 17:59 schreef leuf het volgende:

edit:
Heb eens even zitten kijken bij xs4all en volgens dit stuk van hun faq heb ik dan een zakelijk abonnement nodig als ik php wil gebruiken. Die optie lijkt dus af te vallen...
Ik denk dat ik maar in de richting van een java applet ofzo moet gaan zoeken, klopt dat?
Nee, als je hem bij Xs4all wilt hosten moet je een of ander abonnement hebben. Je kunt uiteraard wel bij een gratis provider terecht, bijvoorbeeld deze. Niet iedere gratis hostingprovider ondersteunt uiteraard PHP...

Even een paar tips om je op weg te helpen: gebruik de functie fopen() en fread() om uit het bestand te lezen (zie voor meer info en doe vervolgens:
PHP:
1
2
3
<?
<marquee><?php echo $stringuitfile; ?></marquee>
?>

Had je zelf ook wel kunnen vinden als je een beetje moeite doet ;). Ik zou trouwens eerst maar eens een beetje PHP gaan leren..

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 10:36 schreef KevinLevie het volgende:

[..]

Even een paar tips om je op weg te helpen: gebruik de functie fopen() en fread() om uit het bestand te lezen (zie voor meer info en doe vervolgens:
PHP:
1
2
3
<?
<marquee><?php echo $stringuitfile; ?></marquee>
?>
Houd je er wel rekening mee dat Netscape de MARQUEE tag niet ondersteunt? Verder is een Java Applet denk ik niet de oplossing. Een voorbij scrollende text kun je wel oplossen met een Applet maar om het aan te roepen vanuit een DB moet je het .java bestand gaan bewerken. Of zijn er Applets die dit ondersteunen?

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
het kan ook met javascript :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 25 november 2001 22:54 schreef moart3n het volgende:

[..]

Houd je er wel rekening mee dat Netscape de MARQUEE tag niet ondersteunt? Verder is een Java Applet denk ik niet de oplossing. Een voorbij scrollende text kun je wel oplossen met een Applet maar om het aan te roepen vanuit een DB moet je het .java bestand gaan bewerken. Of zijn er Applets die dit ondersteunen?
.java bestand bewerken?

Je kunt met java ook wel een database connectie maken, of met parameters werken, geen enkel punt. Een marquee applet is echt max 10 code regels..

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 20:20

Dennahz

Life feels like hell should.

<marquee>heeejz dit bedoel je?</marquee>

Twitter

Pagina: 1