Op zondag 25 november 2001 00:06 schreef Diadem het volgende:
bij spuitje 1 wodt je compleet gelukkig en verdwijnt je verlangen om de waarheid te weten? Hmm, de vraag is wat er dan nog over is van je persoonlijkheid. Wie is het dan die gelukkig is, ben ik dat? Denk het niet.
Wat maakt jou persoonlijkheid uit als de oude jij iets heeft laten bestaan wat compleet gelukkig is. Het maakt toch niet uit wie of wat er gelukkig word van jouw actie, want ieders geluk voelt even fijn.
spuitje 2 geeft mij antwoord op een willekeurige vraag naar keuze, zonder nadelige bijwerkingen. Lijkt me niets mis mee dus. Desnoods vraag je wat de winnende lotto getallen worden volgend week, maar ik denk dat er wel interessantere vragen zijn te bedenken

Dit doe je dan toch ook alleen maar om meer geluk te bereiken, dus waarom zou je dan niet gelijk voor de makelijke weg kiezen?
[edit]
Wacht, je zegt dat er op gebied van geluk helemaal niets verandert, wat je ook vraagt? Hoe zie je dat voor je? Als ik nu vraag 'hoe wordt ik ultiem gelukkig' of zoiets, dan verandert er toch door die vraag iets aan mijn toekomstige geluk (als ik vervolgens uitvoer wat het antwoord zegt dat ik moet doen).... Dus wat bedoel je

Het spuitjes probleem is natuurlijk iets wat nooit kan gebeuren, ik denk dat je je gewoon moet richten op de vraag: neem je enkel al het geluk of een enkel een boel wijsheid.
Op zondag 25 november 2001 01:46 schreef Reggeaman het volgende:
Je weet toch nooit wat geluk betekent als je geen ongeluk kent?
De spuit maakt je gewoon gelukkig...niets meer, niets minder, of het nou wel of niet kan, dat doet ie gewoon, en de bent dus zelfs gelukkig als je geen ongeluk kent.
Een spuit doet je alleen maar dingen vergetn, met name de definitie van geluk.
Wat maakt het uit of je de definitie van geluk kent?
Op zondag 25 november 2001 02:33 schreef OProg het volgende:
Spuitje 1 --> Ik vraag me af of je echt gelukkig kan zijn zonder de waarheid te weten. Met deze optie creeer je een soort schijngeluk... Volgens hou je na dit spuitje alleen maar jezelf voor de gek
Als je totaal gelukkig bent, makt het dan uit wat voor geluk het is? Of je gelukkig kan zijn zonder de waarheid te weten maakt niet uit, want dat gebeurt gewoon, je word gelukkig...dat doet het spuitje.
Op zondag 25 november 2001 05:31 schreef mietje het volgende:
Als je me een spuitje geeft waardoor ik gegarandeerd altijd een antwoord op mijn vragen vind teken ik daar onmiddelijk voor, ook al zou ik ongelukkig worden door die antwoorden.
Wat heeft het dan voor nut om die antwoorden te weten?
Op zondag 25 november 2001 11:48 schreef Lord Daemon het volgende:
Dat ik spuitje 1 niet neem mag ondertussen duidelijk zijn. Het leven bestaat uit meer dan geluk
Wat heeft er dan nog meer nut, behalve geluk hebben?
en zonder de dalen kan je de toppen niet waarderen.
Behalve met een speciaal spuitje, zo een als waar we het over hebben.
Een mens die altijd gelukkig is, is compleet oninteressan; en om zo'n mens te zijn gaat dan ook tegen mijn smaak in.
Waarvoor is het belangrijk om interessant te zijn? Interessantheid is er toch ook alleen om geluk te bereiken? Je acties zijn als het goed is toch alleen gericht op het jou of anderen gelukkig maken? Zelf als je achter de waarheid aangaat doe je dat omdat je er blijer van word. Als jij geen enkele intresse in de waarheid zou hebben zou je er niet achteraangaan, en die intresse is alleen maar iets waarvan je hersenen vertellen dat het leuk is om te doen....dus een weg naar geluk...alles gaat om geluk.
Iedereen is speciaal, behalve ik.