Toon posts:

voeding mod: kan ik koelvinnen afzagen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me al een beetje duidelijk maare ik ben dus bezig met mijn voeding in een oude cd-rom case te bouwen allen heb ik een k.u.t. voeding want die koelvinnen daarvan zijn net 1mm te lang kan ik deze gewoon afzagen? het is een wat simpele koelvin gewwon een metaal plaatje wel dik! die is ingezaagd en dan kantelen gemaakt opzij zegmaar, ik kan anders wel een keer een tekenimg plaatsen, maar het is zo iets: I I I I I I I I
IIIIIIIIIII II
IIIIIIIIIII I
IIIIIIIIIII : van voren I : van de zijkant

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08
als het maar 1 mm is kan het geen kwaad natuurlijk :) of je fraset een sleufje in de case (natuurlijk wel ff kijken of je erboven plaats hebt!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kan prima... allen de airflow zal dan minder worden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08
uh, airflow zal gelijk blijven, maar je componenten worden gewoon minder gekoeld door het kleinere oppervlak.

Je kunt het beste ff meten hoe warm ze nu precies worden.

weet je meteen of je er nog extra luchtstroming langs moet sturen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Een paar mm er vanaf zagen kan wel... die dingen zijn ontworpen om de voeding koel te houden in de slechtste gevallen (warme zomerdag, klote airflow), dus als jij een fatsoenlijke airflow hebt dan mag je ze best een stukkie inkorten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik raad het je af, omdat het heel waarschijnlijk is dat ze niet exact even zwaar zijn aan alle kanten, en daarom zal je fan niet goed gebalanceerd zijn, met als gevolg een nare grommende fan.

Of heb je het niet over een fan?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
Op zaterdag 24 november 2001 21:24 schreef Cheatah het volgende:
Ik raad het je af, omdat het heel waarschijnlijk is dat ze niet exact even zwaar zijn aan alle kanten, en daarom zal je fan niet goed gebalanceerd zijn, met als gevolg een nare grommende fan.

Of heb je het niet over een fan?
Lezen is ook een kunst ...

En beste "jimtegoesdj" in het artikel waar je dit idee vandaan hebt wordt ook beschreven dat zij de koelvinnen inkorten. Dus het lijkt me niet echt een probleem !

:z

-

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Op zaterdag 24 november 2001 17:20 schreef jimtegoesdj het volgende:
het lijkt me al een beetje duidelijk maare ik ben dus bezig met mijn voeding in een oude cd-rom case te bouwen allen heb ik een k.u.t. voeding want die koelvinnen daarvan zijn net 1mm te lang kan ik deze gewoon afzagen? het is een wat simpele koelvin gewwon een metaal plaatje wel dik! die is ingezaagd en dan kantelen gemaakt opzij zegmaar, ik kan anders wel een keer een tekenimg plaatsen, maar het is zo iets: I I I I I I I I
IIIIIIIIIII II
IIIIIIIIIII I
IIIIIIIIIII : van voren I : van de zijkant
Dat houden ze wel hoor, ze zijn ook voor plekken als Saoedi-Arabie enzo. Als je comp. niet te veel gebruikt, kun je ze zelfs helemaal eraf halen, of liever vervangen door een kleiner examplaar. Gebruik dan alleen geen Athlon XP ;)
Pagina: 1