Toon posts:

Opstartbleep eruit in een notebook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej,

me moeder heeft de eerste notebook van de Aldi (PII233Mhz), maar me moeder vindt het nu vervelend dat de notebook voor en tijdens het opstarten van Windows98 (1st edition) geeft de notebook 3x een harde bleep.

Zo te horen is het de pc-speaker, maar iedereen kent de bleep wel, het is gewoon de opstartbleep die (volgens mij) in elke pc komt na na het bios. Alleen in deze notebook komt ie dus nog 2x tijdens het opstarten van Windows98.

We krijgen die bleep er maar niet uit. Niet in Windows, maar ook niet in het bios (daar valt naar ons weten alleen de geluidskaart auto/aan/uit te zetten, maar dat heeft dus niets te maken met die pc-speakerbleep).

Heeft iemand een idee hoe je dit eruit krijgt :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 24 november 2001 16:57 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Eej,

me moeder heeft de eerste notebook van de Aldi (PII233Mhz), maar me moeder vindt het nu vervelend dat de notebook voor en tijdens het opstarten van Windows98 (1st edition) geeft de notebook 3x een harde bleep.

Zo te horen is het de pc-speaker, maar iedereen kent de bleep wel, het is gewoon de opstartbleep die (volgens mij) in elke pc komt na na het bios. Alleen in deze notebook komt ie dus nog 2x tijdens het opstarten van Windows98.

We krijgen die bleep er maar niet uit. Niet in Windows, maar ook niet in het bios (daar valt naar ons weten alleen de geluidskaart auto/aan/uit te zetten, maar dat heeft dus niets te maken met die pc-speakerbleep).

Heeft iemand een idee hoe je dit eruit krijgt :?
zit er een PCMCIA kaart in, deze bliept ook 1 of 2 keer bij het booten?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 17:28 schreef terw_dan het volgende:

[..]

zit er een PCMCIA kaart in, deze bliept ook 1 of 2 keer bij het booten?
Uh.. ik geloof 't wel, das toch netwerkkaart/modem :?

ps. hoe zet ik 't uit is de vraag :?

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 17:39
Volgens mij in je volume control settings de PC speaker op een wat lager volume zetten, of gewoon helemaal uit. Dit heeft het probleem bij mij opgelost.

Verwijderd

Klik op start, instellingen, configuratiescherm, PC Card (PCMCIA), globale instellingen (het tweede tabblaadje), en dan "PC Card geluidseffecten uitschakelen" aanvinken.

voila

Verwijderd

Topicstarter
2 van de 3 bleeps zijn er nu uit, maar net na het biosscherm blijft nog één bleep.

Ik heb al geprobeerd pc-speaker-volume in windows helemaal omlaag te zetten, maar dat helpt niet.

Wie heeft nog ideeën :?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
kabeltje naar de speaker los trekken... komt er wel een schroevendraaier bij kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 13:25 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
kabeltje naar de speaker los trekken... komt er wel een schroevendraaier bij kijken ;)
Kan het iets minder radicaal :?

Verwijderd

ach, zo'n notebookje is zo opengeschroefd 8-) voor mij dagelijks werk, je weet dan zeker dat je van alle mogelijke bliepjes af bent.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:44
Nog een stomme oplossing: neem een oude koptelefoon, knip de plug eraf en stop deze in de koptelefoonuitgang.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 13:35 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Kan het iets minder radicaal :?
Iemand :?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:44
Nou ja, mijn oplossing is niet echt radicaal bedoeld - wil je weer geluid dan haal je de plug eruit.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Op zondag 25 november 2001 16:44 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Iemand :?
Tja ...

bij mijn weten kun je die beep niet uitzetten ...

Repareren doe je zo.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Biepje kun je waarschijnlijk niet uitzetten (is dat nu zo storend?) Enne Kabeltje van PC-speaker lostrekken :? denk het niet hoor, het is nog altijd een laptop, en bij mijn weten gaat alles dat naar de pcspeaker moet door de gewone speakertjes (om plaats te besparen zeker)

Blog (Linux-related)

Pagina: 1