Toon posts:

duron 1200(morgan) of athlon 1200

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nou ga ik naar de hcc, en heb ik gezien dat deze processoren even duur zijn. dus welke van deze twee kan ik het beste kopen.

ik kon nergens hier iets over vinden.

ik ben bezig met waterkoeling, dus ik wil de processor die het beste over te klokken is. dus beste prestatie heeft?

wie kan mij helpen?

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:14

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Athlon Die is rapper :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Duron is een afgeslankte Athlon. Met de helft minder cache; 128 ipv 256. Zou dus absoluut voor de Athlon gaan!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
maar die nieuwe duron heeft toch een nieuwe core en 192kb cache. dus misschien is ie met de nieuwe core sneller als de oudere athlon 1200.:?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Hangt er vanaf. De winst van een Thunderbird tov een Duron was gemiddeld zo'n 10%, maar de Morgan heeft een nieuwe core die zowiezo al ongeveer even snel als de Thunderbird zal zijn. De kleinere cache is dus gecompenseerd.

Bovendien zal de winst nog een stuk groter zijn als je software gebruikt waarin SSE instructies benut worden. Al met al zou ik zelf denk ik voor de Morgan kiezen. In de praktijk zal het met gemiddelde software weinig uitmaken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
dus dat wordt een duron(met morgan core). ligt er nu nog alleen aan welke ze morgen nog hebben op de beurs en of het veel scheelt.

en weet iemand toevallig of de nieuwe duron(morgan) goed over te klokken is.

Verwijderd

waarom voor een paar tientjes meer geen XP1500+?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op overclockers.com staat er 1 morgan 1.1 Ghz, en die draait op 1,4 Ghz met waterkoeling.
De morgan 1 Ghz draait daar gemiddeld op 1165 Mhz, hoogste 1242.

Dus niet direct een superoverklokbare core als je dat zo ziet.

Verwijderd

Topicstarter
wil best een XP 1500+ maar heb een MSI k7t pro2A moederbord(kt133) dus daar ken dacht ik geen XP in. of toch?

Verwijderd

PAS op kijk dan eerst op die morgan core wil in je mobo draait!!!!!!!!!!! dan neem de athlon maar als je op safe wi spelen !!

Verwijderd

Topicstarter
op de site van MSI staat dat de duron 1000 ook kan. en de duron 1000 heeft toch een morgan core? want als dat zo is kan er ook een 1200 in

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44
Mijn duron 1200 wil niet verder dan 1375 (12,5x110) |:(, omdat de mp niet hoger schijnt te kunnen dan 12,5 :r. Dus ik vind hem niet echt lekker overclocken

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Heb hiero een Duron 1GHz en heb het beestje wel eens door een paar bench-ers heen gegooit.

Conclusie:
Die Duron core is nieuwer dan de alles < 1200 MHz, hierna zijn andere cores ontwikkeld en zijn met de megahertzen doorelkaar gaan lopen vanaf de 1GHz.

Mijn Duron loopt op ongeveer dezelfde snelheid als een 1GHz Athlon (het heeft mij ook verbaasd).
Maar de overklokbaarheid van de Athlon is gewoon niet te vergelijken beter met bijna alle varianten van Athlon-cores. Ik weet niet in hoevere die 1200 MHz Duron en Athlons synchroon lopen qua prestatie, maar als je kan kiezen...
Neem dan de Athlon, ik heb zelf bezuinigd ivm het geld destijds.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op zaterdag 24 november 2001 17:18 schreef theblueracer het volgende:
PAS op kijk dan eerst op die morgan core wil in je mobo draait!!!!!!!!!!! dan neem de athlon maar als je op safe wi spelen !!
Waarom zou de Morgan core niet in je Mobo moeten lopen en de Athlon wel?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Morgan is een afgeslankte versie van dde athlon XP niet athlon TB ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 14 mei 2002 22:42 schreef YscO het volgende:
Mijn duron 1200 wil niet verder dan 1375 (12,5x110) |:(, omdat de mp niet hoger schijnt te kunnen dan 12,5 :r. Dus ik vind hem niet echt lekker overclocken
Hmm.. waarom reageer je je eigenlijk af op een oud topic :?

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44
Ik was wat langzaam met het knopje verstuur :D

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik zou je een AMD DURON aanbevelen omdat ik em heb, maar een AMD ATHLON kun je beter overclocken.
DUs een Athlon 1200 Halen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

O ja Ik heb een DURON 1GH, Maar ik heb em overgeclockt naar een 1200. :) :) :) :) :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Aanbevelen heeft weinig zin meer I guess; kijk naar de leeftijd van het topic :{

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.