TV-out: Afstand computer-TV 27 meter: Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 16:06
Hoi,

Ik wil een videokaart met TV-out of een Trust Televiewer kopen. Maar ik zit met een probleem: De afstand tussen de TV en mijn computer is zo'n 27 meter. Dit is meer dan (officieel) zou kunnen met een S-VHS signaal. Verder heeft mijn TV alleen een SCART-ingang, dus er moet ook nog een omzetter tussen.

Is er een mogelijkheid om dit toch zo aan te sluiten?

Groeten,
Hans
----

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 10:03
Misschien is iets draadloos iets voor jou?
Marmitek is o.a. een fabrikant van dit soort apparaten. Voor zo'n 250 piek heb je een Marmitek Giga Video 50 in huis, ik heb het zelf niet, maar heb er indertijd wel naar gekeken, maar vond het voor de afstand die ik moest overbruggen (10 m) te duur, maar voor jou denk ik dat het kopen van kabels duurder is.. ;)
Succes

Mijn Flickr; Sony A7iii

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met een modulatortje (of een videorecorder) krijg je genoeg signaal om het hele huis drie keer rond te gaan (je maakt dan gewoon je eigen extra kanaal op de kabel). Zo kun je ook vanuit de slaapkamer kijken.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kunt ook nog composite video gebruiken. De kleuren zijn dan wel iets minder maar veel scheelt het niet. Dan heb je maar 1 kabeltje nodig en het gaat zo de scart in. Ikzelf gebruik dit ook met ca 10 meter kabel en het beeld is prima. Wellicht lukt het ook met 27 meter. Het is in ieder geval het goedkoopst.