scsi

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
Heb een vraagje: wat is op dit moment de hoogste snelheid die je met een scsi HD haalt. Bedoel dan de Mbps

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Theoretisch gezien 320 MB/sec.

Wat de werkelijke snelheid in de praktijk is, geen idee...

Virussen? Scan ze hier!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

Dat is de bandbreedte van de bus.
Je kan dus een groot aantal HD's op de bus aansluiten die totaal niet meer dan 320 MB/s in beslag nemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Zolang je het niet naar een non SCSI device (via PCI dus) gaat, want dan zit je bij 133 MB/s aan het maximum.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 21:04
er bestaat ook zoiets als 64 bit pci ;)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
gaat mij om de snelheid van de snelste hd. Zal deze de hele bandbreedte kunnen halen of haal je de 60 MB/s nie eens??

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 17:49 schreef justice_strike het volgende:
er bestaat ook zoiets als 64 bit pci ;)
en dan zit je aan de 266, maar nog steeds niet aan 320 :P

Maar serieus, echt veel sneller zal het niet gaan (60 MB/s is al snel). Je zit simpelweg gebonden aan een mechanisch apparaatje en tja, dat is nu eenmaal traag.

Verwijderd

Als je 64-bit 66MHz gebruikt kom je al een heel eind. Gebruik vervolgens een stel Maxtor Atlas 10K III schijven in (software) raid opstelling en wedden dat je heel dicht in de buurt van die 320 komt.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Hangt echt helemaal af van de rest van het systeem en het I/O subsysteem zoals Zotty als opmerkte.
Ik heb uitgebreid lopen testen op drie verschillende Raid controllers (respectievelijk Digital/Compaq StorageWorks HSZ70 en HSG80 en Amdahl LVS 4800) met elk 24 stuks Seagate 10K rpm disks, U2W versies.
De controllers hebben zes onafhankelijke U2W controllers, zodat voor maximale performance een stripeset gemaakt kan worden van telkens zes disks. Afgaande op de theoretische snelheden houdt dat in dat de host (6 x 80) 480MB/sec naar binnen kan blazen voor de disken verzadigd zouden zijn.
Om een lang verhaal kort te maken, vergeet het maar. Er is geen host te vinden die deze snelheden kan halen.
De hoogste real life snelheid (restore vanaf een Timberwolf tapedrive met 4 x DLT7000 in streaming naar een Sun E10K) was 38MB/sec over fibrechannel naar de HSG80.
Met een benchmark tooltje (IOMeter van Intel) was het mogelijk 85MB/sec te halen, als 100% sequential read werd ingesteld, op een ML370 Compaq server met een Emulex LP8000 fibrechannel kaart naar de Amdahl controller.

D'r zullen best bursts zijn geweest tussen de controller en de verschillende disks van meerdere malen deze snelheden, maar gemeten over meerdere uren zijn bovengenoemde snelheden wat je tegenkomt in de praktijk. Ik geef toe dat dit niets te maken heeft met de bandbreedte van de gemiddelde Tweaker - da's meer van 'Hoe snel krijg ik tien gig aan mp3 op m'n nieuwe disk' :)

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Ik kan je wel vertellen dat m'n Maxtors 't stuk gemiddeld 41MB/s sequentieel doen (lezen that is), met 50MB/s max en 25MB/s min. Wil je sneller, dan moet je met RAID arrays gaan werken of 15Krpm disken nemen. (gemeten met HDTach 2.6.1)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1