Toon posts:

Kan een Pentium-3 chip passief gekoeld worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik vraag me af, Zou een Pentium-3 chip (733 EB) passief gekoeld kunnen worden? Er zit nu een Golden Orb op van Thermaltake, als ik daar de fan van zou uitzetten, zou dat kunnen?

De CPU word nu zo'n 30C Idle en 35 stressed?

Verwijderd

gewoon doen, heb ooit met me celeron 667@900 wel es gedaan, was met een alphs pep 66 heatsink. ging 50 min. goed in windows, toen ging ik HL spelen, en liep ie vast

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
moet kunnen denk ik, compaq machines worden ook vaak zonder zon cooler geleverd, maar daar is de interne airflow in de machine dan ook wel goed geregeld

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De chip loopt BTW op 1.65 volt

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Jij mag blij zijn dat je met zoon orb hem nog 30 graden krijgt bij mij wil ie niet lager dan 33... en stressed is ie ook wel bijna 40... zit nu dan ook een gewone koeler op maar toch

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 16:24 schreef RamShackle het volgende:
Jij mag blij zijn dat je met zoon orb hem nog 30 graden krijgt bij mij wil ie niet lager dan 33... en stressed is ie ook wel bijna 40... zit nu dan ook een gewone koeler op maar toch
Zit ook Arctic silver 2 tussen hoor :)

Verwijderd

nou waar w8 je dan nog op? hij brand echt niet door hoor, als ie vast loopt wet je dat et dus niet lukt, en zet je je pc uit en sluit die fan weer aan, lijkt me nix moeilijks aan........

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
De 533 kan iig met een groot passief koelbok gekoelt worden. Gewoon zorgen voor een gerichte koele luchtstroompje (via intakefan voorin bijv.). De 733 mhz wordt uiteraard wat warmer dan de 533, maar met de 533 heb ik het al eens met succes gedaan.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 16:21 schreef zwelgje2 het volgende:
moet kunnen denk ik, compaq machines worden ook vaak zonder zon cooler geleverd, maar daar is de interne airflow in de machine dan ook wel goed geregeld
off-T
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb hier een combraq bak staan en dat ding is gewoon een kachel. Ik heb echt geen verwarming meer nodig.

:)
/off-T

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Op de HP vectra met een hmm 733 chip is het gewoon passief. Compaqs hebben dit ook.

En hmm dat stukje dat het erg warm word(kachel verhaal) hmm is niet helemaal waar. De hps blijven gewoon op 35-40 graden.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 18:00 schreef Aakab het volgende:
Op de HP vectra met een hmm 733 chip is het gewoon passief. Compaqs hebben dit ook.

En hmm dat stukje dat het erg warm word(kachel verhaal) hmm is niet helemaal waar. De hps blijven gewoon op 35-40 graden.
Je mag er een eitje op komen bakken bij mij.

:P

Verwijderd

[edit]/me gaat het testen bij zijn dual tualtinum setup als het aankomt [edit]

Verwijderd

beste heatsink ? Alpha (nummer vergeten)
url zou gemakkelijk zijn

Verwijderd

Moet wel lukken, op mn werk stoppen we op 866's goedkope spirecoolertjes (die zwarte) met een zeeer kleine heatsink en een klein 60mm fannetje, en ze blijven zo rond de 31 graden hangen. Moet lukken dus!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
de GX 50 serie van Dell heeft ook alleen de fan van de voeding die min of meer over het koelblok op de celly 1ghz blaast.

Echt superkleine kastjes trouwens :P

I’m not like the OTTERS

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:09

Part

Helemaal niets.....

Gemidelde verbruik:
~13 W (0.18 µm @ 733EB MHz Pentium III FC-PGA)
Maximale verbruik:
19.1 W (0.18 µm @ 733EB MHz Pentium III FC-PGA)

Met een groot koelblok moet het wel te doen zijn de 19,1 watt vermogen af te voeren.
Probeer het gewoon en hou dan wel even de temperatuur van je processor in de gaten en laat ook even hier weten hoe warm hij word.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik die fannetje nou uit zet, en hij word toch te warm ofzo, beschadig ik de processor dan niet?

Verwijderd

Topicstarter
Na 50 frags Quake3 word hij zo'n 53 graden...en da's maar 5/10 minuten quake...

Verwijderd

Topicstarter
68 C na een sessie 3DMark 2001 en stijgende

ik denk dat ik dat fannetje toch maar weer aan ga zetten want die heatsinkje word toch wel erg warm nu

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:09

Part

Helemaal niets.....

Op zaterdag 24 november 2001 19:28 schreef Techwarrior het volgende:
68 C na een sessie 3DMark 2001 en stijgende

ik denk dat ik dat fannetje toch maar weer aan ga zetten want die heatsinkje word toch wel erg warm nu
Lijkt me ook beter. Wat je nog wel zou kunnen doen is er grote fan naast het koelblok plaatsen. Die maakt in elk geval een stuk minder lawaai.

Verwijderd

440BX, PIII 733EB...

terug clocken
550MHz, 1.3V
heatsink + fan verwijderen.

pc aan, systeem wordt tegen de 40C stressed... :)
Pagina: 1