• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Thuis heb ik twee telefoontoestellen die parallel lopen: 1 beneden en 1 boven. Nu heb ik ADSL geinstalleerd waarbij de hoofdtelefoon beneden is gesplitst. Boven mag ik de telefoon niet meer gebruiken. Doe ik dit wel, dan krijg ik problemen met de ADSL-verbinding (ook wel genoemd "problematische aansluiting" oid).

Ik wil de boventelefoon gebruiken en dit kan door de boventelefoon na de splitter om te leggen.

Om dit op te lossen dien ik de helpdesk van mxstream te bellen. Ik heb eerder de helpdesk gebeld voor een probleem en heb drie kwartier moeten wachten. Hier wordt je dus niet vrolijk van.

Heeft iemand misschien al ervaring met het omleggen en kan hij of zij het uitleggen voor mij zonder dat ik drie kwartier hoef te wachten aan de telefoon?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-03 18:17
Heel simpel. Na de splitter sluit je een simpel T stukje aan, waarbij je de boventelefoon op dat T-stukje prikt.

DIT IS MIJN WEBSITE

• RiBeye
Op zaterdag 24 november 2001 15:33 schreef havana het volgende:
Heel simpel. Na de splitter sluit je een simpel T stukje aan, waarbij je de boventelefoon op dat T-stukje prikt.
Thanks havana, verder is het probleem dat ik nog gebruik wil maken van de boventelefoonstopcontact en vraag me af of die bedrading te vinden zijn in de (beneden)hoofdstopcontact. Zo ja, hoe zorg ik dat die bedrading te vinden zijn zodat ik die achter het T-stuk kan plaatsen?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Moet je niet gebruik maken van een filter voor elke telefoon? Bij de telefoon waar de ADSL modem is aangesloten heb je toch een filter geplaatst?
Dat moet je ook boven doen en de telefoon na de filter aan sluiten (als je ten minste toch gebruik maakt van een wandcontactdoos)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 19:28

Fisico

by Fabian

wij hadden hier hetzelfde. uit de telefoonstekkercontactdoos ging een draad gelijk naar boven naar een stopcontact aldaar(ook de zogenaamde prob. aansluiting dus).

Ik heb gewoon de contactdoos open geschroeft en gekeken welke draad er naar boven ging en deze losgehaald, gewoon even kijken en aan de draden schudden moet genoeg zijn denk ik.

Daarna alles aangesloten en dat inmiddels draadje van een stekker voorzien en erbij geplugged. Met een T-stukje kan het veel makkelijker, maar ik had nog wat losse onderdelen uit de tijd dat wij twee telefoons beneden hadden liggen. Tevens was het zondag dus waar haal je zo snel een T-stukje vandaan?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• RiBeye
Op zaterdag 24 november 2001 19:52 schreef Fisico het volgende:
wij hadden hier hetzelfde. uit de telefoonstekkercontactdoos ging een draad gelijk naar boven naar een stopcontact aldaar(ook de zogenaamde prob. aansluiting dus).

Ik heb gewoon de contactdoos open geschroeft en gekeken welke draad er naar boven ging en deze losgehaald, gewoon even kijken en aan de draden schudden moet genoeg zijn denk ik.

Daarna alles aangesloten en dat inmiddels draadje van een stekker voorzien en erbij geplugged. Met een T-stukje kan het veel makkelijker, maar ik had nog wat losse onderdelen uit de tijd dat wij twee telefoons beneden hadden liggen. Tevens was het zondag dus waar haal je zo snel een T-stukje vandaan?
Thanks, hier zal het vast wel mee lukken! :P
Pagina: 1