[PS2] had graag duidelijke informatie!

Pagina: 1
Acties:

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 20:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Ik ga binnenkort (vandaag of morgen) een PS2 kopen, nou had ik graag wat duidelijk info. Ik kan geen echte officiele Sony PS2 site vinden (doet et niet). Ik zou graag meer willen weten over:

*De kabels; S-video, RGB, SCART (de standaardkabel dacht ik), bij welke heb je de beste beeldkwaliteit in games, en kun je ook DVD's draaien.

*De uitbreidingssloten; PCMCIA, Firewire, USB, wat kun je ermee? (rijmt :))

*De Divx en mp3/wma e.a. uitbreiding die komt, is daar nog meer info over, wanneer, hoe en wat.

*De memory-cards; die zijn -vind ik- overdreven duur, kun je niet gewone smartmedia cards gebruiken ofzo? Zoniet, zijn er mem-cards van third-party leveranciers die goedkoper zijn?

*Waar zijn de spellen het goedkoopst?

*Is er nog nieuws over de release date van de Messiah mod-chip?

*Hoe zit het met de internet-mogelijkheden? Ik heb een usb-ethernet-adapter, en een netwerk aangesloten op @home, zou ik dan met m'n PS2 via internet kunnen spelen? Daar zullen vast nog wel een aantal zaken voor nodig zijn, zoals...

Dat was het zo'n beetje, als iemand duidelijke antwoorden op een of meer van deze vragen heeft, hoor ik het graag. :)

Verwijderd

RGB zorgt voor de beste beeldkwaliteit...

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
kom op mensen! Weet niemand een goeie link ofzo? Waar dit soort vragen worden beantwoordt.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Op zaterdag 24 november 2001 14:35 schreef handige_harrie het volgende:

*Hoe zit het met de internet-mogelijkheden? Ik heb een usb-ethernet-adapter, en een netwerk aangesloten op @home, zou ik dan met m'n PS2 via internet kunnen spelen? Daar zullen vast nog wel een aantal zaken voor nodig zijn, zoals...
Volgens mij kan je alleen met een 56k modem online.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
nee, ik heb wel gelezen: "broadband ready" en nog meer over dat je via een kabelmodem kunt spelen via i-net

• GeJe
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Ik ga binnenkort (vandaag of morgen) een PS2 kopen, nou had ik graag wat duidelijk info. Ik kan geen echte officiele Sony PS2 site vinden (doet et niet). Ik zou graag meer willen weten over:

*De kabels; S-video, RGB, SCART (de standaardkabel dacht ik), bij welke heb je de beste beeldkwaliteit in games, en kun je ook DVD's draaien.

>de super scart cable bij www.dimensionplus.nl
>geen groene waas... en goede kwaliteit en goede prijs

*De uitbreidingssloten; PCMCIA, Firewire, USB, wat kun je ermee? (rijmt :))

>?, ps2 aan elkaar vast maken, Je stuurtje van je pc erop >aansluiten of een keyboard/muis.

*De memory-cards; die zijn -vind ik- overdreven duur, kun je niet gewone smartmedia cards gebruiken ofzo? Zoniet, zijn er mem-cards van third-party leveranciers die goedkoper zijn?

>zie vorige link.

*Waar zijn de spellen het goedkoopst?

>Bij de makro

>Volgens mij komt er een uitbreiding voor de expansion bay met netwerkmogelijkheden.

Dat was het zo'n beetje, als iemand duidelijke antwoorden op een of meer van deze vragen heeft, hoor ik het graag. :)

>Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 18:23
in plaats van een memory card kan je natuurlijk ook een hd kopen *D veel gaver alleen wel wat duurder.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
*De uitbreidingssloten; PCMCIA, Firewire, USB, wat kun je ermee? (rijmt )

>?, ps2 aan elkaar vast maken, Je stuurtje van je pc erop >aansluiten of een keyboard/muis.
Serieus? Weet je dat heel zeker? Om een stuur aan te sluiten moet je toch software installeren :?.

Als het kan zou het wel vet zijn, lekker GT3 met m'n logitech stuur spelen :9~.

• GeJe
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Op zondag 25 november 2001 12:36 schreef handige_harrie het volgende:

Serieus? Weet je dat heel zeker? Om een stuur aan te sluiten moet je toch software installeren :?.

Als het kan zou het wel vet zijn, lekker GT3 met m'n logitech stuur spelen :9~.
Nee, ik wist het niet zeker, heb er een topic over geopend en nu weet ik het wel. Logitech maakt nu ook van die geschikt voor pc en ps2 stuurtjes. De techniek moet gewoon hetzelfde zijn.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
(jarig!)
*De Divx en mp3/wma e.a. uitbreiding die komt, is daar nog meer info over, wanneer, hoe en wat.
Wat weet je hier al over? Vind dit namelijk wel interessante info...
Iemand anders misschien?

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Even een suffe vraag tussendoor:

Wat is RGB? Een soort opvolvolger van scart?

Music Addicted

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

RGB = Scart RGB.

Dan gaan de kleur signalen (Rood,Groen,Blauw) over 3 aparte lijnen in je kabel en komen dus uit op 3 aparte pinnen van je scart aansluiting

Dit is niet hetzelfde als je 3 tulip plugjes in een scart blok stopt en dit in je tv. Dan komt er maar 1 signaal voor de 3 kleuren op 1 pin van de scart aansluiting (dit doet dus de standaard ps2 kabel)

Je snapt natuurlijk dat 3 signalen over 3 pinnen een betere beeldkwaliteit geeft.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1