[XP] Sluit XP bij jullie ook zo traag?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McRed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10-2025

McRed

Tromgeroffel....

Topicstarter
Bij mij sluit XP nogal traag af, zeker vergeleken bij het snelle opstarten. Weet iemand hoe je het afsluiten kunt versnellen? (zonder de stekker eruit te trekken)

Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet

• Dennahz
  • Laatst online: 10:32

Dennahz

Life feels like hell should.

afsluiten 15 seconden ofzo.. wat boeit dat dan? gewoon monitor uit zetten en weggaan :D

Twitter

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Seconde of 10 tot 15 idd. Wat maakt het uit? Ik zet de PC och zelden uit en als ik het doe is het op afsluiten drukken en weglopen :)

• McRed

McRed

Tromgeroffel....

Topicstarter
Opzich boeit het niet maar ik vind het raar dat XP sneller opstart maar langzamer afsluit dan Win98. Overigens duurt het herstarten nu ook nodeloos langer.

Verwijderd

Je kunt m "force" afsluiten, alles killen zonder te checken of er bestanden opgeslagen moeten worden. Moet je denk ik een progje voor hebben.

Verwijderd

ja je kan hem versnellen door een register bestandje te downen ik zal zo effe een link plaatsen waar je die kan downen

het heeft bij mij wel geholpen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 21:24
hij doet er idd iets langer over...maar lekker boeie :P

Het opstarten gaat ZOOOOOOveel sneller, dat vind ik zo'n groot voordeel :)
het afsluiten kan je gewoon bij weglopen :)s

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ff naar het systeem beheer tooltje, dan services dan NVidia Driverhelp disablen, die is niet nodig en het scheeld de helft van de shutdowntijd (en opstart ook iets).

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Waarom gebruiken jullie eigenlijk niet de slaapstand? Windows volledig afsluiten is toch niet echt nodig?

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 14:53 schreef Yiu het volgende:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk niet de slaapstand? Windows volledig afsluiten is toch niet echt nodig?
de slaaptstand heeft bij mij 1 op de 4 keer tot gevolg dat hij blijft slapen en dat die dan niet meer wakker word
:(

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 14:58 schreef sjakievandeboomhut het volgende:
de slaaptstand heeft bij mij 1 op de 4 keer tot gevolg dat hij blijft slapen en dat die dan niet meer wakker word
:(
Ok, dan heb ik niks gezegd. Het werkt bij mij op op mijn desktop en op mijn notebook perfect. Ben je er trouwens achtergekomen waar het aan lag? Misschien dat anderen er nog wat aan hebben, mocht je het nog niet gepost hebben.

offtopic:
Fijn, zo'n lange nick, die de layout van Got vern#%kt. >:)

edit:typo

Verwijderd

Ik heb echter een slome boot, helemaal nadat ik Boot Magic geïnstalleerd en gedeïnstaleerd heb...Afsluiten is bij ook hetzelfde, afsluiten en ong. na 15-20 sec. uitzetten...

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 15:02 schreef Yiu het volgende:

[..]

Ok, dan heb ik niks gezegd. Het werkt bij mij op op mijn desktop en op mijn notebook perfect. Ben je er trouwens achtergekomen waar het aan lag? Misschan dat anderen er nog wat aan hebben, mocht je het nog niet gepost hebben.
offtopic:
Fijn, zo'n lange nick, die de layout van Got vern#%kt. >:)
nee ik heb het probleem niet meer maar kweet hoe ik het heb opgelost, keb na het vernieuwen van enkele drivers het probleem niet meer gehad.

het zal er wel invloed op hebben gehad. :)

offtopic:
als iedereen een nick heeft van 3 letters zijn er niet super veel mogelijkheden, nou zo'n 3546583903294 (ongeveer) ;)

Verwijderd

Bij mij gaat het opstarten ook hard, maar als ik dan in Windows ZELF zit, dus na het wachtwoordje intikken blijftie hangen voor 30 seconden. Dan kan ik wel WinAmp enzo starten, maar niet deze computer of een inbelverbinding of het startmenu, want dan moet ik echt lang wachten. :(

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 14:41 schreef sjakievandeboomhut het volgende:
ja je kan hem versnellen door een register bestandje te downen ik zal zo effe een link plaatsen waar je die kan downen

het heeft bij mij wel geholpen
het registerbestand heet
shutmedown maar heb nog niet het topic gevonden waar die in stond

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 15:17 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Bij mij gaat het opstarten ook hard, maar als ik dan in Windows ZELF zit, dus na het wachtwoordje intikken blijftie hangen voor 30 seconden. Dan kan ik wel WinAmp enzo starten, maar niet deze computer of een inbelverbinding of het startmenu, want dan moet ik echt lang wachten. :(
ik weet niet of je veel intern geheugen hebt ?
maar anders kan je van je drivers misschien effe nieuwere versies instaleren :D

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 15:20 schreef sjakievandeboomhut het volgende:

[..]

ik weet niet of je veel intern geheugen hebt ?
maar anders kan je van je drivers misschien effe nieuwere versies instaleren :D
256 MB SDRAM, je kan ook onder mijn naam klikken btw. Vrijwel ALLES heeft de nieuwste drivers, BIOSen en firmwares.

Verwijderd

Nou iedereen is het er over eens dat xp langzamer afsluit. en de oplossing is natuurlijk gewoon afsluiten en pleite gaan maar dat gaat dus weer niet bij mij op want ik kan m'n computer niet volgens de "normale" mannier afsluiten, hij start gewoon opnieuw op ook kies je "afsluiten".:(

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:09

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ja, maar dat issie pas gaan doen naar dat ik windows update erover heen heb getrokken..

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

Tux

Windows XP sluit veel te langzaam af :(
Echt bah... bezig met afsluiten... kan onderhand drie dagen naar school gaan |:(

Maar daarom zet ik hem ook nooit uit (8>

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• McRed

McRed

Tromgeroffel....

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 15:18 schreef sjakievandeboomhut het volgende:

[..]

het registerbestand heet
shutmedown maar heb nog niet het topic gevonden waar die in stond
Heeft iemand dit bestandje al gevonden?

Verwijderd

ja ik !

zoek in het register ( uitvoeren ->regedit)

hkey_local_machine ->>>>> system ->>>>> controlset001 ---->>>>>> control

in het rechter venster klik je dubbel op waitToKillServicetimeout

in het dialoog venster dat je krijgt verander je de standaard waarde van 2000 in 1

Je computer zal nu niet meer aarzelen bij het afsluiten!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:14
bijna 3,5 jaar verder :?

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 19-01-2005 21:11 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wijnandr,

Bedankt voor het alsnog posten van een mogelijke oplossing, maar ik ben bang dat je oplossing niet echt gewenst is in alle situaties. Het is niet voor nites dat een programma de tijd krijgt zichzelf netjes af te sluiten, en dit heel erg naar beneden halen zorgt in de praktijk enkel voor corrupte bestanden e.d. :)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

voor het sneller booten:

Boot XP faster:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\Prefetch Parameters.
Change the value in EnablePrefetcher from 3 to 5.
dit is een standaard tweak die ik altijd gebruik werk bij mij altijd super goed!

nog 1 om je systeem sneller te laten booten:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters\EnablePrefetcher];
3. zet de value naar 0-Disable, 1-App launch prefetch, 2-Boot Prefetch, 3-Both ("3" is aan te raden).

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 22:11

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

cookies, temp- en internet bestanden al weggegooit?
daar kan het ook langer door duren.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Twix schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:32:
Twee tweaks voor sneller booten.
Ehm, volgens mij spreek je jezelf hier een beetje tegen. Je verwijst twee keer naar dezelfde registerkey, maar eerst zeg je dat je 'm op 5 moet zetten, en daarna dat ie op 0/1/2/3 moet. :?

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Prefetch weggooien (system32, subdir) scheelt ook weer :)
Pagina: 1