[newbie] @home PC's zien elkaar niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
ik ben een totale n00b als het om netwerken gaat, ik kan 2pcs niet aan elkaar koppelen via een hub, de situatie is als volgt: pc1 (WinXP pro)=========
╠hub=====kabelmodem
pc2 (WinXP home)========

Ik heb bestand en printer deling aangezet, toen de wizard Setup home or small office netwerk op beide pcs gebruikt, dat ging allemaal goed, de computers hebben ipadressen van @home gekregen (gateway, DNS enzo ook) maar de pcs zien elkaar gewoonweg niet! ik reeg 0,noppes verbinding, ik kan geen locaties toevoegen in My Network places, de pcŽs hebben allebei internet, dezelfde werkgroep (@home) maar als ik aanklik zoek naar computers in werkgroep, ziet ie ook niks, wat kan ik doen??? ik word er een beetje :Ž( van!

Verwijderd

je krijgt 2 ip adressen van @home ?

dan kunnen de computers elkaar intern niet zien !

alleen als er meerdere netwerk kaarten inzitten

heb zelf trouwens ooit is met een kabelsplitter ook 2 IP adressen van chello gekregen maar niemand geloofde me :)

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 15-08 11:12
krijg 2 ip adressen assigned van @home, cpxxxxxx-a en cpxxxxxx-b, deze als computernaam invullen, en dan alles op automatisch zetten, maar nu kom ik er net achter dat ze een verschillende gateway en subnet masker hebben, maakt dat uit??

ps bij @home kun je een 2e IP gewoon aanvragen, ook een 3e als je wilt, ze leveren er gewoon geen ondersteuning op

Verwijderd

ik weet dat je bij win 98 het netbui protocol moet installeren, maar weet niet of dat met xp ook nodig is.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel even bijgeschaafd *D

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 15:06 schreef kappiesjon het volgende:
je krijgt 2 ip adressen van @home ?

dan kunnen de computers elkaar intern niet zien !

alleen als er meerdere netwerk kaarten inzitten

heb zelf trouwens ooit is met een kabelsplitter ook 2 IP adressen van chello gekregen maar niemand geloofde me :)
Dit slaat dus echt nergens op wat je nu zegt!!!!!

Alleen als ze binnen een ander subnet zitten kunnen ze mekaar niet zien!!!!! Bij mij werkt het gewoon...

• aP_
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

Moet je maar eens naar http://www.troublesathome.nl gaan. Daar staat precies hoe het zit...

je moet elkaar in iedergeval adden bij de route anders kan je elkaar niet zien. Dat heeft @home vanwege veiligheidsoverwegingen gedaan of zo.

Het is lastig om je specs up to date te houden

Pagina: 1