Win98se <--> WinXP netwerk.. password probleem

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
Wij hebben hier een netwerkje. (ps: search gebruikt)
de server draait WinXP
de client draait Win98se

- Je kan internetten op de client.
- Beide comps kunnen elkaar en zichzelf zien bij network.
- Win98se client kan in de HD's van de WinXP server kijken (zonder passwoord in te voeren)

Maar als ik bij de WinXP server in de Win98se client wil kijken, vraagt hij om een paswoord. ik tik het ingestelde passwoord in en ik kan er niet in omdat het paswoord blijkbaar niet goed is.

je ziet dan bij het winxp netwerk login scherm als username: naamclient/Quest (die je niet kan veranderen)
password:

bij de Win98se client staat gewoon de schijven full geshared met het desbetreffende password dat ik in tik.

ik heb de search gebruikt maar ik kwam alleen topics tegen waar het probleem is dat je van de Win98SE niet bij de Win2k of WinXP kan inloggen.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
altijd zoveel response hiero.. laat maar

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou mocht je het nog willen weten:
je moet op de XP bak dezelfde gebruikersnamen en wachtwoorden maken als de 98 clients hebben. Heb je dus op de 98 bak een user 'RelaXXinG' met wachtwoord 'blaat', dan moet je op de XP bak ook een account maken met username 'RelaXXinG' en wachtwoord 'blaat'.

Of

Je moet het guest account enablen op de XP bak

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Volgens mij ging het hier om een probleem van WinXP naar Win98SE, niet andersom. Maar... nee, de oplossing weet ik ook niet, sorry :( .

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 01:58 schreef Takkie het volgende:
Volgens mij ging het hier om een probleem van WinXP naar Win98SE, niet andersom. Maar... nee, de oplossing weet ik ook niet, sorry :( .
Ehe, 't was laat ...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023