A7V266-E Raid troubles

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Gisteren op de HCC een asus a7v266-e, een athlon xp 1600+ en 512meg ram gekocht. Alles mooi en wel. Nou heb ik 4 20gb maxtor schijfjes, die ik voorheen aan de highpoint 370 controller van mijn Abit VP6 had hangen. Die kon dus ook raid 0+1 aan. Dit k#tmobo echter heeft zo'n ellendige promise controller (ik vind ook nergens WELKE nou precies) die zover ik nu klaar krijg alleen raid0 OF raid1 kan. Maar niet raid0+1. Daar heb ik dus niet veel aan. Als ik de promise bios inga, krijg ik iets te zien van 'promise lite version' ofzoiets. Dus xit met een uitgeklede controler onboard. Kan ik op een of andere manier dat ding forcen op raid0+1, of kan ik een andere bios in mijn mobo-bios patchen en zo mijn raid-ding 'opwaarderen' ofzo?

Anders heb ik dus een A7V266E met onboard raid te koop

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52
Hoeveel wil je er voor hebben :P
van de asus website
Enhanced hard disk performance and features such as IDE RAID O (striping) and RAID 1 (mirror) are enabled via an onboard Promise RAID controller.
Ik ben bang dat je hem te koop kunt zetten :)

• Rataplan_
Djuu, nou zie ik ook nog dat ik maar 2 schijven in een raid-array kan hangen :(

Wat heb ik aan een plank van bijna 475 piek op zo'n manier? ik weet het nu al... NOOIT geen asus meer voor mij :'(

Verwijderd

computerland 366.- echt belachelijke prijzen op de hcc! dagen scheelt gewoon 100 piek voor dezelfde plank! :r

• Rataplan_
alex21> daar komt mijn plank ook vanaf... maar ze hadden de prijs naar 474 opgeschroefd. Dat boeit me op zich niet, want het zou een goeie plank 'moeten' zijn.... maar helaas

hij gaat retour denk ik, wat heb ik aan zo'n raid controller als ik er maar 2 schijven in raid aan kan hangen... volgende keer weer gewoon een highpoint! Die werken tenmisnte altijd

Verwijderd

Hij was inderdaad geen 366 daar, was een foutje zeiden ze, 474 of zoiets dus gewoon.

ik baalde wel want ik dacht toch ec ht dat die a7v266-E die ze bij mycom verkochten ook met raid was, voor 430,-... heb het zelfs nog gevraagd aan die gozer hoe dat zat met dat raid... zag het vluchtig ook staan op de doos dus ik dacht dat zit wel goed, thuis gekomen blijkt ie dus zonder raid te zijn, beetje jammer,... Raid blabla verhaaltje op de doos staat in uiteraard een kleiner lettertypetje "(optional)" op!

al met al niet echt ontevreden zo amar echt heeeel erg tevreden nou ook weer niet, A7V266-E blijkt niet echt een meesteroverklokker te zijn, tenminste zo lijkt het nu, me speciaal bestelde crucial DDR RAM en XP1800 (Y-stepping denk ik?) komt niet verder dan FSB 143! en hij word idle al vrij gauw tegen de 55 graden met coolermaster.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 15:26 schreef SALLY het volgende:
Hij was inderdaad geen 366 daar, was een foutje zeiden ze, 474 of zoiets dus gewoon.

ik baalde wel want ik dacht toch ec ht dat die a7v266-E die ze bij mycom verkochten ook met raid was, voor 430,-... heb het zelfs nog gevraagd aan die gozer hoe dat zat met dat raid... zag het vluchtig ook staan op de doos dus ik dacht dat zit wel goed, thuis gekomen blijkt ie dus zonder raid te zijn, beetje jammer,... Raid blabla verhaaltje op de doos staat in uiteraard een kleiner lettertypetje "(optional)" op!

al met al niet echt ontevreden zo amar echt heeeel erg tevreden nou ook weer niet, A7V266-E blijkt niet echt een meesteroverklokker te zijn, tenminste zo lijkt het nu, me speciaal bestelde crucial DDR RAM en XP1800 (Y-stepping denk ik?) komt niet verder dan FSB 143! en hij word idle al vrij gauw tegen de 55 graden met coolermaster.
Sorry dat ik het zeg, maar ik ben blij dat ik dat bord niet heb gekocht! Ik liep op de HCC met het water in de mond.. Gelukkig heb ik me in kunnen houden. Ik ga namelijk voor de Abit. Ff wachten dus nog voor mij :(
En die bij MyCom was idd zonder Raid. Computerland was lekker bezig met die prijslijst! Ik als een leipe naar die stand!! "Nee sorry, die prijs klopt niet. Het moet 474,- zijn" GRRR :( :( Er stonden nog meer fouten in trouwens..

Verwijderd

Hehehe,

Op vrijdag ochtend kreeg je hem gewoon voor 366 mee.
Later heb ik gehoord dat dat hun inkoops prijzen waren. |:(

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Er is toch een tweak om je promise controller van de Lite versie om te bouwen naar een Pro versie zodat ie ook meerdere disks aankan? :?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
ja die is! en zoiezo, de meeste raid onboard zijn raid 1 of 0 ! als je meer wilt moet je een aparte pci controller kopen! SO dont Blame ASUS.

en nogwat, als je nou eerst eens goed gekeken had naar dat mobo dan wist je het al.
Pagina: 1