Toon posts:

Kan DVD niet meer van regio veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo een vraag voor een vriend van me:
Ik heb een dvd speler (msi v. 21.55 16) en nu heb ik 5x van regio veranderd. Nu kan ik dus niet meer naar regio 1. Is dit nog te veranderen?? Want ik wil graag mijn regio 1 dvd's weer zien.. Ik gebruik powerDVD en een prog. dat heet genie... Ik kan hiermee nog wel op verschillende regio's zetten, maar als powerDVD opgestart is staat er dat ik niet meer kan veranderen. Dus ook niet meer die regio 1 DVD'd zien :'( Weet iemand een oplossing voor me ??

Bij voorbaat dank...

Verwijderd

Je zult om dit te fixen de firmware moeten vernieuwe, maar aangezien ik dit zelf een erg riskante onderneming vind raad ik m niet aan. Op www.inmatrix.com staat een programma waarmee je kunt kijken wat voor firmware je nu hebt. (http://www.inmatrix.com/files/drvinf_download.html)

Lees de info daar goed door voordat je een poging waagt.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Gewoon firmware veranderen.. flashen en hopla. en gebruikr er dan DVD genie bij dan kun je alle regio's zo vaak als je wil switchen. Er zit ook een originele bin file bij zodat je altijd terug kunt gaan naar de eerste firmware die het had.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 24 november 2001 14:21 schreef Chadi het volgende:
Gewoon firmware veranderen.. flashen en hopla. en gebruikr er dan DVD genie bij dan kun je alle regio's zo vaak als je wil switchen. Er zit ook een originele bin file bij zodat je altijd terug kunt gaan naar de eerste firmware die het had.
idd , het is niet zo moeilijk, als je de handleiding ervan leest die je erbij krijgt, of kan inzien..

Verwijderd

Topicstarter
He waar kan ik deze firmware vandaan halen???
In ieder geval bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 09:58

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Als het mis gaad met firmware update kan je de DVD weg gooien.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 17:51 schreef UNICRONBOT het volgende:
Als het mis gaad met firmware update kan je de DVD weg gooien.
Hoeft niet...

Hij kan hem ook bewaren, alleen doet ie niet zoveel meer :P

Serieuze gedeelte reply:
Firmware flashen is idd de enige oplossing. Je moet gewoon goed de stappen doorlopen dan kan er niks mis gaan.
Suc6

Verwijderd

Ik heb al 3 keer mn brander gefalsht en al 2 keer mn bios gedaan. Nooit foutgegaan.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 19:03 schreef LenL het volgende:
Ik heb al 3 keer mn brander gefalsht en al 2 keer mn bios gedaan. Nooit foutgegaan.
Ik rij altijd door rood, is nog nooit verkeerd gegaan. :)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 01:40
Firmware vernieuwen is nauwelijks riskant zolang je de bijgeleverde read.me's e.d. goed doorleest. Hacked firmwares flashen is uiteraard wat gevaarlijker.. heb zelf wel eens bijna m'n USR modem om zeep geholpen met zoiets.

Heb alleen het idee dat er helemaal niets te flashen valt. Zo'n gehackte firmware moet er namelijk wel zijn en op de firmware page staat geen enkele MSI drive vermeld. Er is zelfs geen "gewone" firmware update bij MSI te krijgen.
Daarnaast geeft theKillerbean niet om welke type het gaat. Ik neem aan deze: http://www.msi.com.tw/products/multimedia/optical/spec/8216.htm en daar is dus niks voor.

Een gehackte firmware flashen kun je trouwens beter doen voordat de drive gelocked is. Sommige firmwares voorkomen namelijk alleen het ophogen van de teller. Staat deze al op 5 helpt er niets meer, behalve terugsturen naar MSI, of een 2e DVDrom kopen en ze beide voor verschillende regio's gebruiken.. :)

Nog beter is voordat je een DVDrom koopt kijken of er wat te patchen valt. (8>

_██_
(ಠ_ృ)

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:49
Op zaterdag 24 november 2001 19:05 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Ik rij altijd door rood, is nog nooit verkeerd gegaan. :)
LOL :)

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Op zaterdag 24 november 2001 21:33 schreef Atomsk het volgende:
Firmware vernieuwen is nauwelijks riskant zolang je de bijgeleverde read.me's e.d. goed doorleest. Hacked firmwares flashen is uiteraard wat gevaarlijker.. heb zelf wel eens bijna m'n USR modem om zeep geholpen met zoiets.

Heb alleen het idee dat er helemaal niets te flashen valt. Zo'n gehackte firmware moet er namelijk wel zijn en op de firmware page staat geen enkele MSI drive vermeld. Er is zelfs geen "gewone" firmware update bij MSI te krijgen.
Daarnaast geeft theKillerbean niet om welke type het gaat. Ik neem aan deze: http://www.msi.com.tw/products/multimedia/optical/spec/8216.htm en daar is dus niks voor.
Nee, niet voor die.
Maar waarschijnlijk is het een model van een andere fabrikant met MSI op de voorkant.
Kijk even goed op de rest van de DVD speler en zie of je een andere fabrikant kan vinden en ga daarmee naar een dvd flash site.
Een gehackte firmware flashen kun je trouwens beter doen voordat de drive gelocked is. Sommige firmwares voorkomen namelijk alleen het ophogen van de teller. Staat deze al op 5 helpt er niets meer, behalve terugsturen naar MSI, of een 2e DVDrom kopen en ze beide voor verschillende regio's gebruiken.. :)

Nog beter is voordat je een DVDrom koopt kijken of er wat te patchen valt. (8>

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1