Toon posts:

[gfx] Slicen afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een nieuwe prent gemaakt voor me site, nu willek die in kleine stukjes snijden en in tabellen zetten, zodat het ten eerste vlug laadt en makkelijk te editten is...
Met welk prog kan ik dit doen, ik heb totaal geen zin, om bv in photosoep ofzo, te selecteren, te copyen, te pasten in nieuw document, die opslaan, en in tabel zetten, dat is gewoon te veel werk...
Iemand had me iets gezegd over slicen in fireworks, ik heb dus in fireworks de helft van die prent gesliced wat nu...
Wat is de vlugste manier voor het gewenst resultaat te bekrijgen?
zonder dus telkens copy, paste, opslaan en in tabel zetten...
Hoe kan ik dit het vlugste doen? plz help...

Thnx Greetz Groov

Verwijderd

je kunt ook gewoon slicen in photoshop hoor, gaat heel snel en makkelijk

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Werkt prima in photoshop, maar kun je volgende keer misschien een betere topic titel kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van de title, maar wist niet hoe ik het meost noemen, en in photoshop hoe doe je dat dan?

Verwijderd

F1

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 13:03 schreef ThaGroov het volgende:
Sorry van de title, maar wist niet hoe ik het meost noemen,
sure, je bedoelt dat je er niet over na hebt gedacht
en in photoshop hoe doe je dat dan?
met imageready

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgende wel nadenken over topictitel. Met dergelijke titels wordt het wel erg lastig zoeken met de search.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
In Photoshop doet willem169 het altijd zo:

In je PSD alvast je Guides plaatsen totdat je denkt dat het goed is te snijden. Je .PSD opslaan als JPG (Met save a copy, niet web-save) zodat je een platte image hebt.

In je JPG:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/slices.jpg

kun je gewoon selecties maken tegen de Guides aan, die zijn 'magnetisch'. Na te hebben geselecteerd, CTRL-C en dan in een New Image pasten.

Die doe je Save For Web (ALT-CTRL-SHIFT-S) en dan een beetje goeie quality/filesize verhouding kiezen.

Klaar is vul-hier-je-naam-in
© Nelis :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Ik heb het gevonden hoejet moet doen met fireworks, eerst trek je je slices, dan gewoon exporteren en gebeurd :o
makkelijker kon niet ;)
thnx!

Verwijderd

Jammer alleen dat Fireworks layer effecten niet goed meeneemt.

Het gaat net zo goed in Photoshop/Imageready. Javascript voor roll-overs kan je zelf ook wel bouwen. Dus waarom moeilijk doen.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 14:21 schreef willem169 het volgende:
In Photoshop doet willem169 het altijd zo:

In je PSD alvast je Guides plaatsen totdat je denkt dat het goed is te snijden. Je .PSD opslaan als JPG (Met save a copy, niet web-save) zodat je een platte image hebt.

In je JPG:
[afbeelding]

kun je gewoon selecties maken tegen de Guides aan, die zijn 'magnetisch'. Na te hebben geselecteerd, CTRL-C en dan in een New Image pasten.

Die doe je Save For Web (ALT-CTRL-SHIFT-S) en dan een beetje goeie quality/filesize verhouding kiezen.

Klaar is vul-hier-je-naam-in
© Nelis :)
Dan raad Fizgig aan om gewoon in je psd ctrl-shift-c te gebruiken. Kopieer je de inhoud van alle layers namelijk.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 15:11 schreef M4TR1X het volgende:
Het gaat net zo goed in Photoshop/Imageready. Javascript voor roll-overs kan je zelf ook wel bouwen. Dus waarom moeilijk doen.
Is een van de dingen die ik durf te zeggen:

slicen is Fireworks beter/makkelijker in als PS/imageready. Voor slicen webgraphics is Fireworks [b]het[b] programma.

/me is mm minded :)

Verwijderd

In Imageready ff guides maken, en dan slices > create slices from guides :)
Pagina: 1