IIS en DNS-en

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een eigen domein op ladot, daarnaast draai ik een bescheiden servertje met XP erop... Volgens mij moet het al dan niet met extra software mogelijk zijn om bijv. home.jksoft.nl te kunnen opzetten zodat als iemand dat op het www intypt hij op mijn servertje komt... hoe kan ik dit doen???

Eventueel zou ik Win2k AS kunnen installen, maar ik had wat problemen met Access driver voor ASP pagina's op m'n IIS dus toen heb ik er maar XP pro (met IIS 5) op gezet...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

dit kan via ladot alleen als je werkt met redirect, zowel via "location:" als met een hiddenframe... anders is het niet mogelijk, of je moet een andere provider zoeken

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 13:01 schreef Kertje het volgende:
dit kan via ladot alleen als je werkt met redirect, zowel via "location:" als met een hiddenframe... anders is het niet mogelijk, of je moet een andere provider zoeken
dat snap ik wel, maar het gaat erom, ik wil home.jksoft.nl (bijv.) mijn server thuis laten zijn. Ik heb www.jksoft.nl dus in principe is het voor mij mogelijk om daarvan gebruik te maken, hoe doe ik dat m.b.v. IIS en XP??? Ik wil gewoon www.jksoft.nl zo houden, dus alleen moet m'n server op een of andere manier home.jksoft.nl zijn...

Cogito Ergo Credo

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 09:00
Je zal dan de mensen van Ladot zo gek moeten krijgen dat ze een DNS entry maken voor home.jksoft.nl (was het geloof ik) die wijst naar het IP van jouw IIS server.

Bij sommige providers als bijvoorbeeld namezero kan je zelf aangeven waarna een .jksoft.nl adres naartoe moet als er iets voor staat. Misschien kan dit bij ladot ook wel?

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 13:26 schreef jopiek het volgende:

[..]

dat snap ik wel, maar het gaat erom, ik wil home.jksoft.nl (bijv.) mijn server thuis laten zijn. Ik heb www.jksoft.nl dus in principe is het voor mij mogelijk om daarvan gebruik te maken, hoe doe ik dat m.b.v. IIS en XP??? Ik wil gewoon www.jksoft.nl zo houden, dus alleen moet m'n server op een of andere manier home.jksoft.nl zijn...
ik begrijp je wel, maar dat is bij ladot gewoon niet mogelijk :) je kan iis enzo nog zo leuk instellen, maar als ladot dit niet in de ns'ers wil zetten (en dat willen ze niet) dan is het dus niet mogelijk

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 19:19 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik begrijp je wel, maar dat is bij ladot gewoon niet mogelijk :) je kan iis enzo nog zo leuk instellen, maar als ladot dit niet in de ns'ers wil zetten (en dat willen ze niet) dan is het dus niet mogelijk
Dus toch maar eens zelf gaan registeren dan nietwaar?!

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 09:46 schreef jopiek het volgende:

[..]

Dus toch maar eens zelf gaan registeren dan nietwaar?!
yup, je kan bij veel providers dit regelen, widexs kan je het zelf gewoon instellen (maar widexs = :r), zo heb je er nog meer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je het gewoon simpel en goedkoop wilt houden, transfer je domein dan ergens anders heen.
Neem een gratis abbo bij [url="http://www.zoneedit.com"]ZoneEdit[/url) en laat die verwijzen naar je server thuis.
Vervolgens nog ff de NS bij registar doorgeven en klaar ben je.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1