Surround met 2x standaard soundkaart

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
hej

Ik heb nu een mobo waar onboard geluid opzit. bevalt me opzich prima, ik ben niet zo veeleisend :P

Maar nu heb ik ook nog een SB 128 kaartje liggen.

Ik vroeg me af, als ik deze 2 in m'n compu steek, zou ik in princiepe een 4.1 setje kunnen aansturen. Alleen het probleem is de drivers.....

Is er niet een mogelijkheid/programma die bijv. een SB live 1024 Emuleerd, en dan het surround signaal opsplitst in voor en achter, en het doorstuurd naar de 2 geluidskaarten :?

iemand een id of dit mogelijk is / welke software ?

Verwijderd

Nee dat lijkt me echt niet mogelijk. Ik heb een SB Live! en heb al enorme problemen gehad omdat de onboardgeluidskaart niet helemaal was uitgeschakeld (wel in windows). Echt gigantische problemen dus om ze samen te laten werken lijkt me niet mogelijk. Jammer, maar voor 89,- heb je al een SB Live! 5.1, dan kun je Dolby Digital over 4 speakers weergeven. En EAX is echt wel de moeite waard!

• Xandrios
Op zaterdag 24 november 2001 13:19 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Nee dat lijkt me echt niet mogelijk. Ik heb een SB Live! en heb al enorme problemen gehad omdat de onboardgeluidskaart niet helemaal was uitgeschakeld (wel in windows). Echt gigantische problemen dus om ze samen te laten werken lijkt me niet mogelijk. Jammer, maar voor 89,- heb je al een SB Live! 5.1, dan kun je Dolby Digital over 4 speakers weergeven. En EAX is echt wel de moeite waard!
dat kan kloppen, maar dat komt door de Live kaart. De live voldoet niet helemaal aan de PCI normen, vandaar dat je er gauw trammeland mee hebt.

maar deze onboard en SB128 kunnen wel tegelijk in m'n systeem hoor :)
'k weet alleen niet hoe ik ze dan moet aansturen om surround te krijgen :'(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zaken als EAX en A3D kan je vergeten, omdat dat gewoon veelteveel van de processor vraagt. :( Op een SBlive! zit een behoorlijk krachtig dedicated procje dat daar erg goed en supersnel in is. Je x86 proc kost dat waarschijnlijk een enorme hap uit de capaciteit.

Wat je wel kan doen is met een mixprogramma beide uitgangen gebruiken om muziek mee af te spelen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
Op zaterdag 24 november 2001 14:03 schreef JvS het volgende:
Zaken als EAX en A3D kan je vergeten, omdat dat gewoon veelteveel van de processor vraagt. :( Op een SBlive! zit een behoorlijk krachtig dedicated procje dat daar erg goed en supersnel in is. Je x86 proc kost dat waarschijnlijk een enorme hap uit de capaciteit.

Wat je wel kan doen is met een mixprogramma beide uitgangen gebruiken om muziek mee af te spelen :).
Is er echt zoveel proc. kracht nodig om het audiosignaal te splitsen :?

'k Zit hier met een Axp 1.6 ghz...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zich is er niet zoveel kracht voor nodig *als* de processor "er voor gemaakt is". Een Intel 32bit CPU is helemaal niet gemaakt voor audio-achtige bewerkingen, het is hetzelfde als een 3D kaart. Waarom heb je een GeForce chipje in je PC?? Omdat die veel beter is (speciaal voor gemaakt!) in grafische dingen dan een Athlon... Niet dat je Athlon het niet kan, maar dat kost wel zo verschrikkelijk veel power dat er dan nix meer over is om de "rest" van een spelletje te berekenen...

Verder houdt EAX en A3D wel wat meer in dan alleen maar "audiosignaal splitsen", er moeten immers ook ruimtelijke (3D, echo, ...) berekeningen gedaan worden!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1