Toon posts:

Ervaringen met Chieftec DX-01BD/Antec SX1030B?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook mensen met 1 van deze 2 kasten (die vrijwel hetzelfde zijn)? Ik heb namelijk een aantal dingetjes die ik zeker wil weten voordat ik er 1 ga kopen. Ik heb namelijk nogal een paar miskopen gedaan in het verleden met kasten dus nu moet het es een keer goed :P

De hd's en cd-romspelers moet je bijvoorbeeld met railsjes in de bays schuiven. Zitten ze dan ook stevig vast zodat het niet gaat trillen? Maakt het ook nog uit voor de warmte van de drive als het metaal op metaal contact wegvalt en de drive z'n warmte niet kwijt kan aan de kast? En hoe zit het als je er bijvoorbeeld een digidoc of een andere fanbay in wilt doen. Kan dat nog wel met die railsjes? Verder hetzelfde voor het kliksysteem voor de fans en de hd bays: Zit dat een beetje stevig zonder trillingen?

En ik heb ook in een review gelezen dat het een reviewer gelukt was om vooronder een 92mm fan te plaatsen. Is hem dit misschien gelukt doordat de gaatjes voor die paarse houdertjes op 92mm afstand van elkaar zitten ofzo?

En kun je tenslotte nog die houder voor de railsjes op de bodem ook verwijderen? Ik wil de kast namelijk aan de binnenkant volledig bekleden met vloerbedekking dus die zooi moet eigenlijk wel te verwijderen zijn. En zitten de afstandshoudertjes voor het mobo ook al vast aan de achterplaat of moet je die er zelf nog opschroeven?

Noem verder aub elk nadeel op wat er aan deze kast opgevallen is. Ik heb al tientallen reviews gelezen, en ik weet al dat het mobo-tray niet uitschuifbaar is en dat het voorste deurtje nogal slap is. Maar ik wil echt niet meer voor verassingen te komen staan.

Verwijderd

ik heb die kast..en de cd-romspelers zitten goed op hun plaats..geen last van trillingen ofzo..die 92mm fan ,tenzij je dat houdertje eruitsloopt lukt dat wel
en voor die clipdingeskes vanonder is gewoon wat plastic dat vastgeklikt is,kan er er doodgewoon uithalen

Verwijderd

hij is van metaal dus is ie wel vrij zwaar van gewicht..het deurtje heb ik weinig last mee..(dat ie zwak is kan ik weinig over zeggen)
en de schroefjes voor het moederbord moet je er zefl inschroeven...

Verwijderd

Topicstarter
Dattie zwaar is weet ik. Dat heb ik ook het liefste want dan heb je minder last van resonanties. En hij gaat waarschijnlijk helemaal topzwaar worden met alles wat er nog in gaat komen. Maar ik ga er toch niet mee lannen dus dat mag wel :)

Maar goed, ik weet in elk geval alweer wat meer. En dat kliksysteem voor de onderste drivebay zit ook wel stevig? Ik wantrouw al die kliksystemen namelijk wel een beetje... voor m'n gevoel schroef ik het liever gewoon muurvast :P

Verwijderd

voor de harde schijfies ? nog geen last mee ...
je kan er wel wat mee uitsteken eer ie het begeeft....
stevige solide kast
100% tevreden :)

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Tsja: alles in de case zit stevig vast en het ding staat als een rots. Ik heb geen enkel probleem met warmte. Hoe die digidoc eruitziet weeet ik niet, maar je kunt m vast wel gewoon plaatsen.

Over die fanmod durf ik niks te zeggen. En als ie past an ziet t r denk niet mooi uit.

Die rails op de bodem van de kast kun je idd weghalen en je tapijtje leggen. De afstandshoudertjes mag je r nog zelf opschroeven.

Het deurtje vind ik niet slap (hoewel je niet moet verwachten dat t iemand tegen kan houden om t ding open te breken met zijn blote handen).

Ik vind het de perfecte case op het feit na dat ie geen removable motherboard tray heeft . En misschien zou ik liever de full tower hebben, de DA-01WD http://www.chieftec.com/products/dragon/da01wd.htm, of een van zijn gekleurde broertjes, de DA-01BLD, DA-01SLD, DA-01BD http://www.chieftec.com/products/Workcolor/ColorDA.htm.

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

allemaal leuk enzo blauwe en zilvere kasten enzovoorts
maar waar vindt je blauwe en zilvere cd-rom spelers ?
akkoord dat je ze kan verven..maar da's nog steeds niet exact dezelfde kleur

daarom heb ik voor zwart gekozen,sony en LG maken zwarte cd-rom lezers en fikkers...

(PS als iemand me een zwarte burnproof scsi fikker kan aanwijzen ? die 20x yamaha leek me vet,maar is niet in zwart verkrijgbaar)

Verwijderd

Zelf spuiten , is niet zo moeilijk , gewon frontje erafklikken . Ik heb mijn drives gepaint met velgenverf in het zilver en dat houdt teringgoed

Verwijderd

Topicstarter
Het eventuele slappe deurtje maakt me ook nix uit hoor. Ik had het alleen als minpunt in een paar reviews gelezen. En een 92mm fan laat ik dan ook maar zitten... Ik zit erover te denken om dan maar 4x een Papst 8412NGL te doen.
Een digidoc ziet er trouwes zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/digital_doc_5.jpg

En tsja, dat ziet er niet zo heel erg mooi uit op dat zwart, maar daarvoor heb je dat deurtje gewoon. Ik heb ook maar gewoon een grijze lite-on brander enzo, maar mooi dat zwarte deurtje ervoor en je ziet er nix meer van :)

Een full tower heb ik ook nog aan zitten denken, maar dat vind ik toch wel weer een beetje errug groot worden terwijl ik het nerges voor nodig heb. Waterkoeling zie ik nog niet zo zitten dus ik heb de ruimte niet nodig voor een reservoir + radiator ofzo. En dit is al een behoorlijk ruime kast. Meer als een midi-tower in elk geval.

Verwijderd

vertrouw op mij
met deze kast kan je je niet miskopen....
de chieftec versie heeft zelfs een 340watt psu ...als dat geen tof extraatje is

Chieftec = :9~

Verwijderd

Topicstarter
De Antec had toch juist een PSU en 2 fans al bijgeleverd en de chieftec kwam toch kaal? Ik heb namelijk geen behoefte aan een PSU of fans aangezien ik er zelf betere onderdelen voor wil gebruiken (Zalman ST-300BLP PSU en Papst 8412NGL fans).

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op zaterdag 24 november 2001 14:14 schreef PsyFlux het volgende:
De Antec had toch juist een PSU en 2 fans al bijgeleverd en de chieftec kwam toch kaal? Ik heb namelijk geen behoefte aan een PSU of fans aangezien ik er zelf betere onderdelen voor wil gebruiken (Zalman ST-300BLP PSU en Papst 8412NGL fans).
Ik heb die Antec kast en de PSU + 2 case fans die er al in zitten zijn echt erg stil...alleen m'n Alpha Pal 6035 komt er boven uit :(

Verwijderd

Topicstarter
hm, tsja toch heb ik wel gemerkt dat wat de 1 onder stil verstaat heel iets anders is wat ik stil vind :P Een vriend van mij vind m'n huidige computer ook al hardstikke stil terwijl ik 'm (vooral snachts) eigenlijk best nog wel veel lawaai vind maken. Maar ik erger me zelfs dan ook nog een een klein bromtoontje van m'n monitor of geruis uit m'n boxen. Ik ga deze keer dus echt het beste van het allerbeste kopen.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Op zaterdag 24 november 2001 14:05 schreef PsyFlux het volgende:
[afbeelding]
Waar kan ik info vinden over dit ding? En waar kopen? :)

Verwijderd

Die Digidoc past er volgens mij wel in ja.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

de kast is loodzwaar!
scheelt zo'n 15kg met mijn huidige kastje (cheap ass miditowertje), dus think again als je antec/chieftec veel moet verslepen.

ohja ... en voor de afmetingen van de kast vind ik dat je vrij weinig externe 3.5" en 5.25" uitbreidingsmogelijkheden hebt. Leuk hoor die 6x3.5" intern, maar als je actieve koeling wilt of harddisktrays, cd-roms, audigy frontbay, fanmonitor, etc. zit de 1030(B)EC al snel vol.

Ik heb 2 van deze kasten gehad, maar allebei weer verkocht. Je kan meer krijgen voor goedkoper en zelf bijwerken. ('Consumenten kastjes' zijn nooit optimaal qua geluid en isolatie)

Verwijderd

Hier een plaatje van Antecje met een Digidoc:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/digital_doc5/15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/digital_doc5/14.jpg

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

Een beetje kast heeft toch gewoon wielen eronder?
Ik heb ook gewoon 4 wielen eronder waarvan de voorste 2 van die remmen/klemmen hebben.
Is een bigtower die compleet met inhoud ook over de 15 kilo gaat, dus die wielen zijn erg handig :)

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 15:58 schreef Sick_Nick het volgende:
Een beetje kast heeft toch gewoon wielen eronder?
Ik heb ook gewoon 4 wielen eronder waarvan de voorste 2 van die remmen/klemmen hebben.
Is een bigtower die compleet met inhoud ook over de 15 kilo gaat, dus die wielen zijn erg handig :)
Ach, voor LANs neem je toch gewoon een steekwagentje mee om je fileserver enzo te verplaatsen ;) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 15:43 schreef Victorio het volgende:

[..]

Waar kan ik info vinden over dit ding? En waar kopen? :)
Paar reviews:
http://www.otakupc.com/reviews/accessories/digidoc5_1.shtml
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=83
http://www.pcabusers.com/digidoc/dc.html
http://www.inflowdirect.com/digdoc5wit8s.html
http://www.overclockers.com/articles449/
http://www.rizenet.com/hardware/digitaldoc5/page1.php

De fabrikant, en je kunt 'm o.a. bij www.space-promotion.nl kopen voor 170 piek.
Op zaterdag 24 november 2001 15:53 schreef erniemars het volgende:
de kast is loodzwaar!
Dat wil ik precies hebben: zwaar = minder resonantie :P
ohja ... en voor de afmetingen van de kast vind ik dat je vrij weinig externe 3.5" en 5.25" uitbreidingsmogelijkheden hebt. Leuk hoor die 6x3.5" intern, maar als je actieve koeling wilt of harddisktrays, cd-roms, audigy frontbay, fanmonitor, etc. zit de 1030(B)EC al snel vol.
Hm, maar als je twee van die 80mm fans vooronder plaatst kun je die harddisktrays toch nog wel gewoon gebruiken? Want dat was ook de bedoeling dacht ik, en dan heb je dus gelijk je actieve koeling (stukken beter dan die ruimteverspillende gevallen die je op je hd plakt enzo).
Je kan meer krijgen voor goedkoper en zelf bijwerken. ('Consumenten kastjes' zijn nooit optimaal qua geluid en isolatie)
hmmm, ik wil deze kast juist al kopen als basis om verder te modden. Hierover open ik nog wel es een topicje, maar het word een huge project zoals je hier&daar waarschijnlijk al wel kunt merken :P

Iefje: bedankt trouwes nog voor het plaatje.
Dan weet ik in elk geval zeker dat die erin past :)

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Ik heb 2 van deze kasten gehad, maar allebei weer verkocht. Je kan meer krijgen voor goedkoper en zelf bijwerken.
Geef die jongn (en mij) dan s een paar leuke voorbeelden!
Enne hoeveel tijd, geld en moeite gaat dat bijwerken dan kosten?
('Consumenten kastjes' zijn nooit optimaal qua geluid en isolatie)
Welke kasten danwel? Vette server cases? Mountracks? Bovendien gaat ie m toch wel modden met vloerkleed of schuimrubber of iets dergelijks! Enne isolatie: WTF wil jij isoleren (tenzij je van plan bent om je kast tot onder kamertemp te brengen of bedoel je ipv 'geluid en isolatie' geluidsisolatie)?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 19:27 schreef Chupa Chup het volgende:

Bovendien gaat ie m toch wel modden met vloerkleed of schuimrubber of iets dergelijks! Enne isolatie: WTF wil jij isoleren (tenzij je van plan bent om je kast tot onder kamertemp te brengen of bedoel je ipv 'geluid en isolatie' geluidsisolatie)?
Ik ga 'm idd isoleren qua geluid :P
Ik heb m'n keuze qua kast nu dus ook wel vastgesteld. En ik ga 'm dan ook binnenkort kopen en gelijk modden. Zie ook dit topicje: [topic=330212/1/25]

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
wat is het verschil tussen chieftec en antec????

Chieftec heeft meer produkten als ik het zo ff snel zie.
Meer kleuren enzo.
Op zaterdag 24 november 2001 14:07 schreef Ice_Cold het volgende:
vertrouw op mij
met deze kast kan je je niet miskopen....
de chieftec versie heeft zelfs een 340watt psu ...als dat geen tof extraatje is

Chieftec = :9~

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Pagina: 1