[PHP] users dmv sessies en MySQL langer inloggen

Pagina: 1
Acties:

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 13:39
Hallo iedereen...

ben bezig met een eigen forum. Ik wil dus een session login systeem, werkt leuk en aardig maar als de user de browser sluit is sessie (of cookie van sessie ???) verdwenen.. Ik weet dat je de lengte van een sessie op kan geven dmv session_set_cookie_params();. Maar dit wil ik niet, (stel) je hebt PHP in safe mode runnen, wat dan?

Dus heb ik gehoord dat je ook een session login systeem kunt maken mbv MySQL, maar ik snap niet hoe. Kan iemand me uitleggen hoe dit moet? Of iig een begin maken?

zeroxcool.net - curity.eu

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Kijk eens naar het volgende stukje uit de PHP handleiding

http://php.widexs.nl/manual/nl/function.serialize.php

met deze functie kun je bv. objecten serializen en in de database stoppen... later kun je ze dan weer uit de database halen en unserializen en alle informatie die je hebt opgeslagen in dat object wordt dan weer beschikbaar...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Webscripting is het forum waar je kunt discussieren over alles wat met webscripting te maken heeft. Ook kun je er je vragen kwijt als je ergens mee vastloopt. Stel je bent bezig met een PHP script. Het gaat ergens fout en na een tijd bloed,zweet en tranen en het internet afgezocht te hebben kom je er nog niet uit, dan is dat het moment dat je een topic kunt openen op webscripting.
Vragen of iemand alvast een begin wil maken is not done. Bedenk eens precies wat je wilt en hoe je je dat zou kunnen maken met cookies en een database.

(HINT: sla elke sessie op in de database, en sla het sessie_id op in het cookie)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Je moet ook een cookie aanmaken met daarin enkele login-gegevens. Wanneer iemand de browser sluit en opnieuw je pagina opent, is de sessie weg, maar het cookie bestaat nog. Dan maak je dus ff een nieuwe sessie aan adhv de gegevens uit je cookie/db.

succes! :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• zeroxcool
  • Laatst online: 04-09 13:39
Op zaterdag 24 november 2001 12:39 schreef thomaske het volgende:
Je moet ook een cookie aanmaken met daarin enkele login-gegevens. Wanneer iemand de browser sluit en opnieuw je pagina opent, is de sessie weg, maar het cookie bestaat nog. Dan maak je dus ff een nieuwe sessie aan adhv de gegevens uit je cookie/db.
Zo'n antwoord wilde ik hebben, dank je!

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

ik gebruik ff deze topic. Is het niet mogelijk om door middel van een session die in een cookie staat een session aan te maken met de zelde id ?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op dinsdag 27 november 2001 10:16 schreef raymanontweakers het volgende:
ik gebruik ff deze topic. Is het niet mogelijk om door middel van een session die in een cookie staat een session aan te maken met de zelde id ?
Als je eventjes je brein kraakt, kom je daar best wel uit, denk ik ;)

hint: Ga na hoe het principe in elkaar steekt, en welke rol het sessionID daarin speelt...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

gedaan check ff mijn andere topic :P
Pagina: 1