GF2Ti niet sneller dan mijn GF2MX ?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Nouja, als ik de MadOnion database kijk ga ik er 3(!)% op vooruit als ik m'n GF2MX vervang door een GF2Ti!

M'n systeem is te bekijken in m'n sig.

Ik haal nu 2688 3d marks in 3dmark 2001.

Ik draai win98, DirectX 8.1, detonator 22.50

Met een GF2Ti in exact hetzelfde systeem zou ik 2793 3dmarks halen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.smid/3dm.jpg

Ik zat er over te denken misschien een GF2Ti te kopen maar als ik dit zo zie.. :'( :r

De GF2MX is in mijn huidige config de bottleneck neem ik aan, aangezien je met een Athlon 1400 en een GF2MX ongeveer net zoveel haalt als met mijn celi. Haal ik dan met die GF2Ti toch het maximale uit m'n systeem?? Een GF3 lijkt me weer overkill voor zo'n relatief oud systeem.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
overgeclockt ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk haal jij wel meer met jouw config, aangezien je nu ook al ver boven het gemiddelde voor jouw kaart zit. Een GF2Ti is echt wel sneller hoor. Ik zou trouwens liever een GF3 Ti200 hebben.

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Het gaat me erom precies het beste uit m'n Asus P3B-F sys te halen. Slot1 roelt, maar wil de beste prijs/kwaliteit verhouding halen.
Ik denk dat als ik een GF3Ti200 neem, m'n Celeron de bottleneck wordt en dat is niet de bedoeling.
Ik wil een grafische kaart die als 't ware perfect is afgesteld op m'n cpu.

Ik zat namelijk te denken aan nog 2 upgrades voor deze pc (slot 1)

* nieuwe gfx kaart dus
* sblive 5.1

Dan wil ik gewoon nog een jaartje ofzo verder kunnen en daarna koop ik een heel nieuw systeem.

En ohja. Hoeveel 3dmarks haal ik dan echt? Als 't minder dan 4500 is, begin ik er niet eens aan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

1. je koopt een kaart toch niet voor 3d mark?
2. het is duidelijk dat je cpu de bottleneck is
3. zoek wat benchmarks (ze liggen voor het oprapen)
4. bepaal zelf wat jij de meest gunstige investering vindt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.