Toon posts:

news server forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het volgende mogelijk:

Ik heb een PC, die als servertje draait op een Telenet ISP. Dus dat betekent dat poorten < 1024 systematisch geblokt worden.
Nu heb ik een andere PC, die op mijn kot op 't unief staat (www.vub.ac.be). Probleem op 't unief is, dat de nieuws server daar echt zwak is (weinig kanalen).

Nu zou ik graag de nieuws server gebruiken van Telenet. Maar Telenet laat alleen connecties in hun eigen meegegeven IP range toe op hun nieuwsserver.

Is het mogelijk om mijn servertje op Telenet te kunnen gebruiken om te connecteren met de nieuws server op Telenet, en dat dus te forwarden naar mijn PC'tje op 't unief. Anders gezegd, kan ik via mijn servertje connecteren van op het unief en zo toch op de nieuwserver van Telenet geraken?

Ik gebruik op het servertje Debian Potato met kernel 2.4.8

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Je wilt dus eigenlijk poortmappen, maar dan naar (weer) een extern ip nummer (de newsserver)?

Anders moethet met VNC oid wel lukken om gewoon je thuis PC over te nemen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Kan je portmappen naar een extern IP?
Ik werk met iptables

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Op zondag 25 november 2001 21:24 schreef gabberatski het volgende:
Kan je portmappen naar een extern IP?
Ik werk met iptables
Geen idee, maar het zou dus een soort van proxy zijn in dat geval. Waarom zou het niet kunnen? :)

No production networks were harmed during this posting

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45
Ja dit kan waarschijnlijk wel. Ik heb namelijk ook zo'n soort constructie.
Op jouw telenet server zet je een poortforwarder (voor unixachtigen kun je rinetd gebruiken) die je zo instelt dat alles wat op een bepaalde poort (boven de 1024) binnenkomt geforward wordt naar poort 119 van de telenet newsserver.

De server waar ik een shellaccount op heb is een HP-UX server, de rinetd source van linux wilde daar met een paar kleine aanpassingen op compileren. Na een waarschuwing van de root heb ik rinetd nogmaals aangepast omdat het niet als daemon mocht draaien. Alles draait nu goed, ik moet alleen even via ssh rinet opstarten voor ik newsgroepen kan bekijken.
Pagina: 1