[XP] automatische preview van plaatjes uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
Weet iemand hoe ik windows kan vertellen dat als ik op een plaatje (gif/jpg/etc) klik, ik niet de Windows Picture and Fax Viewer wil, maar hem geopend wil hebben in Paint Shop Pro.

Onder file types staat wel dat "open" met psp de default actie is, maar rechtsklikken op een plaatje leert dat het toch "preview" is die gedaan wordt.

Verwijderd

tools --> folderoptions --> filetypes --> verander de gewenste extensie in prog dat moet openen, heb je al geprobeerd?

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:36

dfr0st

Geel is mooier

ja en werkt niet :(

-

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:08
Zoals je ziet: search gebruiken werkt wel, maar antwoorden zijn er nog steeds niet.

Ik zit met hetzelfde probleem: ik wil gewoon ACDSee terug als standaard viewer!!! Weet echt niemand een antwoord???

Kijk, je kan wel rechter muisknop --> open kiezen, maar dat is extra werk; RSI-preventie weerhoudt mij ervan teveel te klikken... wil gewoon dubbel kunnen klikken en dan ACDSee of welk programma dan ook laten openen!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:31
rechter muistoets-openen met-programma kiezen-acdsee aanklikken en onder een vinkje bij "dit type bestand altijd met dit programma openen

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• sjroorda
  • Laatst online: 11:08
Gaaf, thx! Werkt!

Wel vaag dat het wel op deze manier kan en niet op de 'gewone' manier: View --> Options --> File Types --> aanklikken, edit, openen met ACDSee = default action

Dan blijft-ie namelijk gewoon een preview geven.

Maar ja, zo werkt het, ben ik al lang blij mee :P

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
En nou een variant hierop. Als ik vanuit een grafische applicatie zoals Photoshop bijvoorbeeld een plaatje wil openen met een Open File dan komt het browsermenu standaard op in een previewmodus terwijl ik em standaard in een details modus wil zien. Dan ben je immers veel sneller bij de bestandsnaam waar je wezen moet en het duurt niet zo irritant lang omdat windoos eerst alle previews in de dir waar je opent op moet gaan halen.

Waar zet ik em default op details?

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

GormSuil,

Ik wil je aanraden even hier een nieuw topic over te openen - en dan specifiek in Software Algemeen (je vraag gaat namelijk over PhotoShop in dit geval). Verder - Windows heet gewoon Windows - probeer die verbasteringen weg te laten, het wordt gewoon te vaak als 'niet leuk' ontvangen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.