Wie bootfloppy met promise ondersteuning???

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Hallo,

Ik heb een groot probleem,ik heb naast mijn linux installatie windows XP geinstalleerd..maar die heeft dus de lilo weggesloopt (wat te verwachten was)...dus ik opgestart met de install cd van slack8, maar nu zit ik met het volgende probleem, ik kan dus niet bij m'n /etc/lilo.conf omdat ik die partitie niet kan mounten, want er zit geen promise ATA100 controller support in de opstart kernel van slackware8 dus weet ie niet dat me harddisk op hdc zit..( ben ook een enorme rund :) )weet iemand waar ik een complete bootdisk met een kernel met promise controller support kan downloaden??

en hoe ik deze opeen diskette kan zetten..

alvast bedankt!!, groet,remsie

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Suks bedoel je ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• remsie
gaaf, dat bedoel ik ja, maar nu zie ik dat daar fasttrak staat, werken die ook op de promise ata100 controller, dus niet de fasttrak??

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 24 november 2001 11:43 schreef remsie het volgende:
gaaf, dat bedoel ik ja, maar nu zie ik dat daar fasttrak staat, werken die ook op de promise ata100 controller, dus niet de fasttrak??
Hier staat volgens mij de oplossing..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• remsie
tnkx

• remsie
Heel vreemd ik heb dus met rawrite een bootflop met het ata100.i image gemaakt, waardoor de promise controller geinstalleerd zou moeten worden..maar als ik met die disk opstart dan laadt hij dus helemaal geen drivers voor de controller en geeft ie dus weer een foutmelding, alsie naar de partitie hdc6 zoekt, weet iemand of ik mischien nog iets moet toevoegen of veranderen..
??

Verwijderd

Probeer eens op te starten vanaf Slackware cd en bij de eerste prompt bare245.i in te toetsen. In de 2.4.5 slackware kernel zat wel ondersteuning voor HPT 366/370 ATA 100 RAID controller. Denk dat ie voor de promise ook wel gaat werken. Anders staat deze bootdisk onder een subdir 2.4.5 op je Slackware cd, zou je ook op flop kunnen zetten.

• remsie
Vind het maar vreemd, ik heb dat dus nu ook geprobeerd, maar ook dan ziet ie geen promise controller, hij probeerd het niet eens, hetzelfde verhaal bij het ata100,i image wat voor ata100 controller ondersteuning zou moeten zorgen, probeerd ook dus niet die promise te laden...ze doen allemaal hetzelfde...heeft iemand een idee??? er moet toch gewoon ergens een promise ata100 kernel bootdisk te vinden zijn, die gewoon de controller installeerd endus de hdd ziet??
Pagina: 1