Toon posts:

"Ongeldige diskette" bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van de PC geeft hij na het verifying DMI Pool Data gelijk de melding: Ongeldige diskette ,Vervang diskette en druk op een toets. Ik heb al in de bios gekeken maar ben daar geen vreemde dingen tegen gekomen. Ook heb ik al opstartdiskettes geprobeerd en de diskettedrive er achter heen gehaald. Maar niets hielp!
Is dit een moederbord probleem of kan dit een virus zijn? Wat kan ik hier aan doen?

P.S. De PC was de laatste tijd erg traag en sommige progamma's functioneerden niet meer

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer de IDE FDD kabels eens :?
had ik een tijdje geleden ook last van

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd! Help niet

Verwijderd

Opstarten van boot flop en dan..... fdisk/mbr

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op zaterdag 24 november 2001 11:21 schreef 0003093 het volgende:
Bij het opstarten van de PC geeft hij na het verifying DMI Pool Data gelijk de melding: Ongeldige diskette ,Vervang diskette en druk op een toets
HDD kapot?

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
//delete//

had beter moeten lezen,
had maar de helft gelezen,

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Verwijderd

1 topic is genoeg hoor.

Verwijderd

Ik denk toch echt dat je Fdisk/mbr moet proberen.

Verwijderd

heb je wel een goede opstartdiskette gemaakt

en anders in de bios instellen dat die vanaf hdd boot

firts boot hdd :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ongeldige diskette = geen systeembestanden aangetroffen op HD (of op de diskette als je per ongeluk een diskette in je station hebt)

Misschien is je hd leeg? Boot eens met een floppy of bootable cdrom...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MBR beschadigd? heb je toevallig laatst een of ander programma geinstalleerd of OS?
maar fdisk /mbr zou moeten helpen ja. ik zou proberen om hem via een windows 98 cd-rom te booten en dan fdisk /mbr te gebruiken. :)
Pagina: 1