Inktcartridge leeg, nieuwe printer kopen?

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Misschien een beetje een raar topic, en nee ik ben niet dom ofzo. Maar mijn ervaring is nl met HP printers (vanaf de 500 series) dat als je een nieuwe cartridge in je printer doet wanneer de oude leeg is, de kwaliteit vaak een stuk minder is. :(
Zo ook nu weer, niewe kleurencartridge in m'n 843C gestopt, en op elk printje wat ik maak zie je vooral op de grote vlakken lichtere strepen (ongeacht de kwaliteit die ik gebruik) alle services heb ik al gedraaid (uitlijnen, cleanen etc.)
Is het misschien verstandig om in de toekomst de kosten van inktcartridges te vermijden en 100 piek extra uit te geven voor een nieuwe printer met 2 inktcartridges? >:)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Niet echt. Die cartridges in printers zitten nog niet half vol.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 24 november 2001 11:33 schreef HlpDsK het volgende:
Niet echt. Die cartridges in printers zitten nog niet half vol.
HlpDsK heeft idd gelijk, is echt een n##istreek van Printerfabrikanten. Ze zeggen dat je gratiz 2 cartridges erbij krijgt. Wat ze niet vertellen is dat die van 15ml zijn terwijl een "gewone" uit de winkel 30-40ml bij zich draagt.

20*350ZO45°

Verwijderd

Inderdaad. En dan nog: bij HP zit de printkop in de cartridge, zolang je alleen maar hp cartridges gebuikt, en je hebt nog garantie, dan kun je die gewoon gebruiken. Indien je andere merken erin gedouwd heb, dan is er geen garantie meer. Laat HP maar werken voor z'n geld hoor! Jij hebt betaald voor je spullen ;)

Verwijderd

Wellicht kun je eens kijken of je printerkoppen vervangen dienen te worden. Moet ook een per jaar.
Maar die kosten nogal wat en dus kun je beter een nieuwe printer kopen

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op zaterdag 24 november 2001 11:40 schreef TAGAEON het volgende:
Wellicht kun je eens kijken of je printerkoppen vervangen dienen te worden. Moet ook een per jaar.
Maar die kosten nogal wat en dus kun je beter een nieuwe printer kopen
Dat is b.v. bij Epson zo, maar bij HP zitten de koppen in de cartridge.

Do as I say, don't do as I do.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Het probleem is opgelost dankzij de behulpzame e-mail helpdesk van HP! (ook goede helpdesken bestaan!)
Je moet wanneer je regelmatige witte strepen door je printjes hebt lopen (zwart en/of kleur) de contactpunten op je cartridge schoonmaken, niet te ruw en liefst met een stofvrije zachte doek. Werkte perfect, CD-hoesjes lijken weer als echt! ;)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1