Toon posts:

Externe brander o.i.d.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagej, op school hebben wij een mooie T3 internetverbinding, kortom perfect voor het binnentrekken van films ed. Er is alleen 1 probleem, als je je film eenmaal hebt staat hij op de hd en dan?
Er draait NT4 bij ons en als gewone user is bijvoorbeeld een zip-drive niet aan de praat te krijgen (en ten tweede, een zip heb je nog weinig aan als het om 700 MB gaat).
Mijn vraag is dus, weet een van jullie hier een goeie oplossing voor. Is er bijvoorbeeld een externe brander oid waarbij je niks hoeft te installeren, of misschien iets anders.
Ik hoor het graag.

Mzzl Guus.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Er zijn verschillende externe branders op de markt, zowel via de USB-port als de LPT. Ook zijn er kastjes verkrijgbaar waar je je huidige brander in kunt bouwen, waarna je 'm aan je LPT kan hangen. USB is uiteraard wat sneller, maar ook daarbij is meer dan 1MB/s, oftewel zo'n 8 speed niet mogelijk. Bovendien heb je nog steeds drivers nodig voor de interface over USB op LPT en een brandprogramma als Nero is ook noodzakelijk, tenzij je een OS als WinXP hebt, waar al een brandprogje bij zit.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat ik hem/het/haar als user zonder rechten (onder NT dus) aan de gang kan krijgen. Dat er externe branders enzo te koop zijn en kastjes waar ik een interne in kan zetten enzovoorts, dat is me duidelijk, maar het moet werken.
Alvast bedankt.

Mzzl Guus

Verwijderd

Lijkt mij niet zonder rechten, ik heb daar ook wel eens over nagedacht voor op mijn school, maar je kunt helemaal niets zonder rechten. Het lijkt mij dat de externe drive toch herkend en geinstalleerd moet worden door windows, en dat gaat niet zonder rechten volgens mijn.
Correct me if i'm wrong

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 24 november 2001 10:54 schreef Guusje het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagej, op school hebben wij een mooie T3 internetverbinding, kortom perfect voor het binnentrekken van films ed. Er is alleen 1 probleem, als je je film eenmaal hebt staat hij op de hd en dan?
Er draait NT4 bij ons en als gewone user is bijvoorbeeld een zip-drive niet aan de praat te krijgen (en ten tweede, een zip heb je nog weinig aan als het om 700 MB gaat).
Mijn vraag is dus, weet een van jullie hier een goeie oplossing voor. Is er bijvoorbeeld een externe brander oid waarbij je niks hoeft te installeren, of misschien iets anders.
Ik hoor het graag.

Mzzl Guus.
dit gaat nooit lukken. Je moet altijd drivers installeren en ook een brandprogramma!