Toon posts:

Asus, Dell of Paradigit notebook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik ben op zoek naar een notebook. Op internet gezocht, pc-bladen doorgespit en de volgende spraken mij wel aan:

-Asus L8400K: P3/1000, 128mb, 20Gb, 14,1" TFT, CD-RW, S3 Savage/MX 2X AGP 3D 8MB video, Soundblaster Pro 3D sound, Win 98/Mill/2000, 2,8kg, F4.595,-

-Paradigit Voyager: P3/1000 133fsb, 256Mb pc133, 14,1"TFT, 20Gb, 24x CD-rom, Sis630S 16mb shared video, Win XP NL (!), 3,38kg, F4.249,-

-Dell Inspiron 4100: P3/866, 128Mb, 20Gb, 14,1"TFT SXGA, 24x CD-ROM, Ati Mob. P6 Radeon 16MB video, ESS Maestro 3i sound, Win Mill. :r F4.414,- (incl. verzendk.)

Heeft iemand ervaring met 1 van deze lappies?
Is een Sis630S 16MB video wat?

Txs.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Heej,

Als je het voor de grafische pracht doet moet je toch al snel naar een Radeon chip gaan (of GeForce2Go natuurlijk ;) )

Maakt dat je niet uit dan moet je gewoon je eigen overweging maken, ik bedoel; er zijn zat topics waarin vermeld wordt welke laptop hoe presteert. Lees deze topics allemaal maar door.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel veel forumberichten door gelezen. Over Acer las ik niet te beste dingen qua garantie. Bij Vobis waren ze er wel over te spreken?!
Ik ben net naar Paradigit heen geweest, in Arnhem.
De Voyager is een beetje een gammelegei ding. De cd-rom leek er nog al slapjes bij te hangen.
Bij Dixons heb ik een nieuw model Compaq Presario >:)gezien. De rest wordt eind vd maand verwacht. Heel mooi spul.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Ok; je hebt de andere berichten dus nog niet gelezen want daaruit komt grotendeels dat vobis niet goed is met advies (willen verkopen; niet helpen) en compaq nogal eens problemen geeft.

Ik zou persoonlijk zeggen:

Kijk eens voor jouw budget op http://www.dell.nl , misschien dat er wat leuks bij zit.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

ik heb sinds kort een dell inspiron 8000 en daar ben ik heel tevreden mee. Ik zal als ik jouw was voor de Dell gaan. verder heeft dell ook een uitstekende service en support

suc6

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Dell.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
de asus is gelijk aan de medion pc die ik bij de aldi heb gekocht voor 3500, en dan bedoel ik exact gelijk, uiterlijk onderdelen alles. Alleen zat daar een dvd in ipv een cdrw en 256 ipv 128 mb. Prima pctje, werkt hier goed!

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik zou voor de dell gaan:

Heeft een lekkere videokaart als je nog eens spelletjes zou willen gaan doen.
Verder een PIII-M met 512kb cache da's ook snel zat.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik zou ook voor de dell gaan, zien er leuk uit, goeie service, en goeie laptops.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Neem de paradigit.. ziet er mooi, strak en stevig uit.. geweldige tft schermpie van 14.1" en hij beschikt over een normale desktop cpu! dus hij is retesnel.. heb hem zelf ook sinds kort.. en het sis videochipset is regelbaar tussen de 16 en 32 mb geloof ik.. kan er vol op counterstriken en commandos 2 op de hoogste resoluties van het schermpje en het boeit hem geen reet.. verder heb je modem en lan onboard + nog 2 vrije pcmcia sloten.. en gratis tas :p

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
DELL

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

DELL
Prima laptops, prima service.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties :D

75% van het gath.forum is pro dell, geloof ik. Die hebben ook heel mooie stuff.

Maar...hebben jullie de nieuwe presario's al gezien?

Presario 701EA-XP: AMD Mobile Duron 950mhz, 14,1"TFT, 256MB 133 SDRAM, DVD, VIA ProSavage KN133 16-32MB video, modem + 10/100 LAN, Win XP home NL :) op Recovery-cd :r , 3kg.
F 3.700,-

???

reageer gerust...

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 24 november 2001 18:52 schreef MrsJo het volgende:
Bedankt voor alle reacties :D

75% van het gath.forum is pro dell, geloof ik. Die hebben ook heel mooie stuff.

Maar...hebben jullie de nieuwe presario's al gezien?

Presario 701EA-XP: AMD Mobile Duron 950mhz, 14,1"TFT, 256MB 133 SDRAM, DVD, VIA ProSavage KN133 16-32MB video, modem + 10/100 LAN, Win XP home NL :) op Recovery-cd :r , 3kg.
F 3.700,-

???

reageer gerust...
heb je een link waar die nieuwe compaqs staan..zie die model dat jij bedoelt niet bij compaq.nl

Verwijderd

Topicstarter
ze staan nog niet op hun site, zo nieuw.
Hij staat al wel op http://www.dynabite.nl/

Blue shade zwart behuizing 14.1" TFT beeldscherm (1024x768) AMD Mobile Duron 950 MHz processor 256 MB geheugen 8 MB ATi Rage Mobility videokaart 20.0 GB harddisk DVD-speler Interne 3.5" diskdrive 16bit SB Compatible geluidskaart JBL Pro luidsprekers Type III mini PCI 56K modem & 10/100 NIC ethernet Full-size toetsenbord met Easy Access internet zone Touchpad met 4-way scroll button 2 USB, 1 parallelle, monitor & PS/2 aansluitingen 12 Maanden garantie Incl. Windows XP Home Editie (NL); Norton Antivirus CD in de doos;
CompaqNet, powered by Planet Internet, 50 uur gratis proberen, daarna
keuze uit diverse abonnementen; Microsoft Word 2000 NL voor Windows Xp; Microsoft Works 2000 NL voor Windows XP; System Save functie: herstelt systeeminstellingen bij eventuele softwareschade; Meegeleverde Recovery CD voor herstellen meegeleverde software optionle Restore CD voor terugplaatsen software bij vervanging van vaste schijf & software keuzeprogramma. :Z

• Kev0867
nee ik heb nu zelf ook een compaq laptop maar vindt die nieuwe modellen niet echt zo geweldig..wel vindt ik die opvolger van mij compaq mooi : Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.nl/presario/product/gfx/draagbaar_dicht.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Kevin, ik heb in het forum gelezen dat de accu's van compaq zo slecht zijn. wat is jou ervaring?

• Kev0867
Mijn accu gaat volgens wat bepaalde internet sites 30min meer mee(in volle toeren) dan de gemiddelde accu van concurrent Dell en Toshiba, de kwaliteit ervan is iig stukken beter dan die van Sony(die waren vooral bij de vroegere modellen reeks slecht geweest) maar je kan er wel 2,5jaar mee doen zonder enige problemen en daarna zou ik het niet weten(ik hou meestal een laptop 2,5jaar)

alleen de muis(touchpad) is langzamer dan die van Sony..

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dell!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Kev, wat voor een lappie heb je precies, dan?

Weet je, ik wil naast een lappie ook nog graag wireless gaan internetten. En dat alles graag niet boven de 5000 piekies. :)

Verwijderd

-Dell Inspiron 4100: P3/866, 128Mb, 20Gb, 14,1"TFT SXGA, 24x CD-ROM, Ati Mob. P6 Radeon 16MB video, ESS Maestro 3i sound, Win Mill. F4.414,- (incl. verzendk.)
Hmz... /me kijkt naar zn laptop en ziet in de hoek Inspiron | 4100 wat zal ik toch als advies geven :? :P :+

Ik ben zelf een tijdje geleden voor bijna dezelde dell gegaan als die jij wilt (behalve dan dat ik voor een dvd heb gekozen ipv 24x cd-rom) en hij bevalt tot nu toe echt toppie :)

Voordelen:
- Hij's mooi :9~ (ja das een argument ja :P)
- Leuke videokaart :)
- Niet al te groot
- Niet al te zwaar
- P3 mobile (weet niet of dat ook in die andere zit?)
- super scherm
and so on..
Overigens die windows me (:r) kick je dr dan toch meteen af voor 2k of xp ;)

Verwijderd

Topicstarter
Qball, good idea: Win ME eraf kicken. Daarom is die Compaq ook zo tof; niet te duur, goeie specs én Win XP :) .
Hou ik nog poen over voor een Wireless netwerkje en voor 300 piekies 3 jaar garantie op die Compaq lap. Maar toch zit ik nog onwijs te twijfelen, hoor. Compaq of Dell.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Dell all the way.

ME eraf halen, XP of 2k installeren, top laptop !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 23:15 schreef MrsJo het volgende:
Qball, good idea: Win ME eraf kicken. Daarom is die Compaq ook zo tof; niet te duur, goeie specs én Win XP :) .
Hou ik nog poen over voor een Wireless netwerkje en voor 300 piekies 3 jaar garantie op die Compaq lap. Maar toch zit ik nog onwijs te twijfelen, hoor. Compaq of Dell.
Maybe leuk om te weten.. op de WinME drivers cd die DELL meelevert staan ook alle drivers voor Win2K :)
Dus laat absoluut niet je keuze op t OS afhangen.. het is leuk een orginele windows te hebben, maar kies vooral voor de hardware en support.

Extra geheugen moet je trouwens niet bij Dell kopen, daar vragen ze veeeels te veel, je kan in je Dell laptop gewoon normaal laptop geheugen proppen wat je bij bv. de computerland koopt.

Verwijderd

Topicstarter
En extra garantie erbij kopen?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:00
Dell.
Maken goeie laptops daar bij Dell en de service is perfect.
Pagina: 1