Hoe wordt Kabel aangesloten ?

Pagina: 1
Acties:

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:45
Heb zitten zoeken via de search en wat rond gekeken op het web, maar kon het niet vinden ....

Domme vraag misschien, echter hoe sluit je je kabelmodem aan op de kabel ? Is dit gewoon op elke willekeurige CAI aansluiting die ik in huis heb ? Of moet er een nieuwe kabel worden aangesloten vanaf het punt dat de kabel me huis binnenkomt.

Ik heb op de 2e verdieping nml een TV aansluiting liggen en het zou handig zijn als ik deze gewoon kan gebruiken zonder weer een kabel te trekken naar boven.

Sven.

Verwijderd

Kweet niet of het bij elke isp hetzelfde gaat. Bij mij moest de monteur iets aanpassen waar de kabel het huis binnen komt. En een utp kabel had ik al van me pc naar beneden aangelegd. Kabel modem staan beneden bij mij..

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:25
je cai kastje word vervangen door een ander, dan de modem aangelegd/geplaatst, dan kabel van modem naar de PC(UTP), dan kaart in de pc, dan stekker er weer in, lekker geen software instaleren, even wat ip's en dns' invullen en klaar is klara

no comment

Verwijderd

zoiets ja...
het kan zijn dat je AOP (abonnee overname punt) moet worden vervangen door een AOP dat retoursignaal ondersteund. De modem wordt aangesloten op de eerste splitter aan dat AOP-kastje dat rechtreeks op de grondkabel zit. de splitter zit aan de TV-ingang van het AOP-kastje. hier komt een korte coax kabel aan naar het modem. meestal is het AOP in de meterkast of bij de TV. hier komt dus ook het modem. vandaaruit wordt er een UTP kabel gelegd naar je pc. die kan meer dan 100meter zijn dus dat moet geen problemen opleveren. dan gaat netwerkkaart erin, aansluiten , instellen ,whoppa :)
owja , mocht er ooit iets mis zijn met die utp kabel (zijn best gevoelig) dan moet je een rechtstreekse utp kabel kopen (geen crosslink !!)
zo genoeg info ? >:)