Ik heb enige tijd geleden bij een kennis een ISDN lijntje aangelegd met een webvox op de usb poort..
Nu is dit niet altijd stabiel.
wanneer hij aan het internetten is, gaat vaak de telefoonverbinding eruit. Internet zelf schijnt er dan ook uit te liggen... Stekkertje uit de webvox (USB) rebooten van de webvox en stekker er weer in en de webvox doet het weer. Probleem is nu dat nu de muis het niet meer doet (PS/2) Dus hele pc-rebooten.
Ik weet dat er een probleem is met de USB poorten op msi moederborden die een VIA chipset hebben,hier is geen sprake van zo'n chipset..
Hieronder even de rand gegevens.
Webvox software
versie: 01.14.17
datum : Jun 6 2000
Het moederbord is een MSI 850 Pro (MS-6339)
1,5 Ghz PIV
256 RIMM
Geforce MX 32 MB AGP
Soundblaster 128 PCI
HP Deskjet 930C op de usb poort.
Logitech Cordless mouse..
IRQ conflicten zijn er niet, de usb interfaces zitten op IRQ 11 terwijl de soundblaster devices (die vaak problemen geven) op IRQ 5 zitten...
Iemand een idee wat er fout is ?
Nu is dit niet altijd stabiel.
wanneer hij aan het internetten is, gaat vaak de telefoonverbinding eruit. Internet zelf schijnt er dan ook uit te liggen... Stekkertje uit de webvox (USB) rebooten van de webvox en stekker er weer in en de webvox doet het weer. Probleem is nu dat nu de muis het niet meer doet (PS/2) Dus hele pc-rebooten.
Ik weet dat er een probleem is met de USB poorten op msi moederborden die een VIA chipset hebben,hier is geen sprake van zo'n chipset..
Hieronder even de rand gegevens.
Webvox software
versie: 01.14.17
datum : Jun 6 2000
Het moederbord is een MSI 850 Pro (MS-6339)
1,5 Ghz PIV
256 RIMM
Geforce MX 32 MB AGP
Soundblaster 128 PCI
HP Deskjet 930C op de usb poort.
Logitech Cordless mouse..
IRQ conflicten zijn er niet, de usb interfaces zitten op IRQ 11 terwijl de soundblaster devices (die vaak problemen geven) op IRQ 5 zitten...
Iemand een idee wat er fout is ?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd