Goedemorgen iedereen,
Ik ben bezig met een domein van mij en daar wil ik subdomeinen op plaatsen. Van Vevida (daar staat m'n domein) krijg ik dit script:
dit pas ik dan aan aan m'n eigen instellingen en het werkt allemaal prachtig.
Maar nu...
Ik wil bijvoorbeeld net zoals bij dit forum dat ik bijvoorbeeld 'forum.domein.com/page/listtopic.asp' kan doen en dat deze dan gelijk door wordt gelinkt naar 'www.domein.com/forum/page/listtopic.asp'
Nou zit ik te denken om het met Regular Expressions te doen. Maar als bij elke bewerking eerst een regexp-script uitgevoerd moet worden krijg ik dan niet veel meer server-load etc.
Is Regexp de enige manier om dit te realiseren of zijn er ook nog anderen.
In ieder geval bedankt.
Ik ben bezig met een domein van mij en daar wil ik subdomeinen op plaatsen. Van Vevida (daar staat m'n domein) krijg ik dit script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <%
Select Case request.ServerVariables("HTTP_HOST")
Case "www.vevida.nl"
response.redirect("/main.asp")
Case "sales.vevida.nl"
response.redirect("/sales")
' Voeg hier extra regels toe
End Select
%> |
dit pas ik dan aan aan m'n eigen instellingen en het werkt allemaal prachtig.
Maar nu...
Ik wil bijvoorbeeld net zoals bij dit forum dat ik bijvoorbeeld 'forum.domein.com/page/listtopic.asp' kan doen en dat deze dan gelijk door wordt gelinkt naar 'www.domein.com/forum/page/listtopic.asp'
Nou zit ik te denken om het met Regular Expressions te doen. Maar als bij elke bewerking eerst een regexp-script uitgevoerd moet worden krijg ik dan niet veel meer server-load etc.
Is Regexp de enige manier om dit te realiseren of zijn er ook nog anderen.
In ieder geval bedankt.