gebruikers aanmaken met paswoord

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:18
Ik heb hier op me website een link naar mijn ftp gezet maar nu zit ik eigenlijk met een probleem. Ik ga hier zo'n server opzetten voor webspace. Als een gebruiker een account wil om op mijn computer te komen dan moet ik dat allemaal zelf instellen?? Is er een manier dat het allemaal automatisch gaat?? Er moet een gebruiker aangemaakt worden bij mijn iis server en mijn ftp server en een nieuwe map op mijn hdd gemaakt worden. Normaal zou het moeten gaan. Het zou ongeveer moeten uitzien gelijk www.fortunecity.com

Dus je moet zo een invoervakje hebben en dan op knop bladeren kunnen drukken en dan nog 2 knoppen: 1 voor bestand te uploaden en 1 om invoervak te resetten. Welke programma's moet ik dan op me server hebben draaien?? Want ik heb eigen webserver?? En waar vind ik source om zoiets te maken???

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dit wordt niks, verdiep je eerst maar eens in html/javascript/php ed en kom dan nog eens terug :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Op zaterdag 24 november 2001 08:33 schreef ddkiller0900 het volgende:
Ik heb hier op me website een link naar mijn ftp gezet maar nu zit ik eigenlijk met een probleem. Ik ga hier zo'n server opzetten voor webspace. Als een gebruiker een account wil om op mijn computer te komen dan moet ik dat allemaal zelf instellen?? Is er een manier dat het allemaal automatisch gaat?? Er moet een gebruiker aangemaakt worden bij mijn iis server en mijn ftp server en een nieuwe map op mijn hdd gemaakt worden. Normaal zou het moeten gaan. Het zou ongeveer moeten uitzien gelijk www.fortunecity.com

Dus je moet zo een invoervakje hebben en dan op knop bladeren kunnen drukken en dan nog 2 knoppen: 1 voor bestand te uploaden en 1 om invoervak te resetten. Welke programma's moet ik dan op me server hebben draaien?? Want ik heb eigen webserver?? En waar vind ik source om zoiets te maken???
Weet je, met Linux of UNIX kom je een eind.
Download eens Redhat Linux, Slackware of Mandrake. Ga daar eens een beetje mee stoeien. Kom je er niet uit, kun je altijd op GoT terecht. Als je echt profi wilt doen moet je overgaan op Open of FreeBSD.

Als je zo'n operating system een beetje beheerst (wat nog wel even kan duren) dan kun je zulk soort projectjes als dat van jou leuk aanpakken.

En dan weet je ook dat het veilig en goed is.

Maar MS IIS ?
nah...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 24 november 2001 13:55 schreef willem169 het volgende:
Als je echt profi wilt doen moet je overgaan op Open of FreeBSD.
Wat is dat nou weer voor onzin? Linux voldoet prima.

Maare, geef eens wat meer informatie over wat voor webserver je hebt. Draai je een unix-achtig systeem, dan is het waarschijnlijk een stuk makkelijker om dat voor elkaar te krijgen, aangezien je users/rechten-systeem daar door het hele systeem verweven zit.
Heb je iets van IIS, dan denk ik dat je bent aangewezen op een of andere bizarre ActiveX-control die je vanuit ASP moet aansturen of iets dergelijks.

Kijk eerst maar eens of je dat voor elkaar kunt krijgen; meer iets voor /38 trouwens...