Toon posts:

[Fotografie] Close up vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil close ups schieten van bijvoorbeeld telefoons. Weten jullie welke soort camera ik nodig heb?

Kijk hier eens voor een voorbeeld. Ik wil zulke foto's schieten. Bvd!

Verwijderd

hier=waar??

ofwel : linkje?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Op zaterdag 24 november 2001 01:31 schreef Cool_Duck het volgende:
Ik wil close ups schieten van bijvoorbeeld telefoons. Weten jullie welke soort camera ik nodig heb?

Kijk hier eens voor een voorbeeld. Ik wil zulke foto's schieten. Bvd!
Ah joh dit is toch geen vraag... |:(
Ik zou me eerst maar eens even in het vak fotografie gaan verdiepen, voordat je veel geld uit gaat geven aan een camera waarmee je toch niet mee om kunt gaan.

Echt, dit is niet zo kant-en-klaar als het lijkt.
Of, misschien nog simpeler, zoek op images.google.com of www.imagebank.com even verder met de keywords closeup phone.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou in elk geval een camera met een goede macro-stand. En beetje mogelijkheden met betrekking tot je scherpte/diepte.

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/gsm.jpg

Onbewerkte foto, met digicam van Sony.

Begrijp dat een goede foto niet alleen afhankelijk is van je camera maar ook van jezelf en dat je een camera niet alleen koopt voor macro-opnames.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 02:09 schreef willem169 het volgende:

[..]

Ah joh dit is toch geen vraag... |:(
...
eeuhh, het zit je niet echt lekker de laatste tijd ofwel? ;) en alsof dit wél een vraag is >:)

anyways, ga eerst eens bij jezelf na of je er wel zo'n professionele toestand van wilt maken, want met een doodnormale digicam kan je al heel aardige closeups maken. maar als het echt een professionele toestand meot worden ga dan ff informeren bij de plaatselijke fotograaf/fotografen, die jongens hebben er meestal wel aardig wat verstand van :)

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt voor de reacties! Ok, macro stand... dan weet ik genoeg... Want ik heb een Sony 1,5 megapizels gezien die erg goed was 'gereviewd' wat betreft de macrostand.
Zo'n foto (die van een telefoon in deze post) bedoel ik nou. :)

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 12:29 schreef Cool_Duck het volgende:
Hee bedankt voor de reacties! Ok, macro stand... dan weet ik genoeg... Want ik heb een Sony 1,5 megapizels gezien die erg goed was 'gereviewd' wat betreft de macrostand.
Correctie: 2.1 MP
Dezelfde camera heeft mijn pa ook in bestelling, eens kijken wie hem meer gaat gebruiken, hij of ik ;) >:).

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 24 november 2001 12:29 schreef Cool_Duck het volgende:
Die is door moi gemaakt met een Cybershot DSC-F505. Je mag um hebben hoor :)

• Willem
Op zaterdag 24 november 2001 12:12 schreef nelis het volgende:

[..]

eeuhh, het zit je niet echt lekker de laatste tijd ofwel? ;) en alsof dit wél een vraag is >:)
Nou kijk, no offence for n00bies vinnik, 'k geef best toe dat 'k het best zelf had kunnen vinden, maar dus niet zo ver ben in Flash 5. Aan de andere kant is het volledig doelloos om me hier een beetje voor te gaan lopen verdedigen.

Maar ontopic dus.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je je vraag wat meer moet specificeren...
(Klopt: Dat had ik moeten zeggen, ik weet het, maar ja - ik sluit me bij Pelle aan: Die vuile alcohol ook altijd)

Je kunt voor een paar honderd gulden een camera kopen waarbij de sluitertijd en diafragma bijvoorbeeld zijn in te stellen, en met een statiefje erbij kun je een eind komen.

Beter Nelis ? ;)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 14:12 schreef willem169 iets:
euuhh, ik bedoelde het echt niet als een persoonlijke aanval hoor (de 2 gele jongens zeggen genoeg lijkt me) dus er valt ook niet echt wat te verdedigen :) viel me gewoon op dat jij de laatste tijd nogal bot reageerde op naar mijn mening doodnormale topics (zoals deze) of posts (zoals die in het wallpaper-topic), terwijl je zelf een vraag over flash stelt waar zelfs IK (en ja, dat zegt wat :P) het antwoord in een paar minuten van zou hebben gevonden, that's all :)
Beter Nelis ? ;)
hehe, stuk-ken beter :P :)

[edit]ohja, no offence enzo maar dat lijkt me wel duidelijk :)

Verwijderd

*hint* GT

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 15:25 schreef Tigereye het volgende:
*hint* GT
Thanks! Ik snap je hint. ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

iig, wil je digitaal of film?

het beste is op dit moment nog steeds een gewone spiegelreflex camera.. die zijn 3x zo goedkoop als dezelfde kwaliteit digitale camera's

ik heb zelf een minolta 404 spiegelreflex
ik ben er heel erg tevreden over en maakt superscherpe foto's :)

ow jah, en voor close-ups, die lenzen zijn erg duur. Wat je in dat egval kan doen is een oude niet autofocus spiegelreflex kopen emt wat tussenringen voor macro,.. Ik heb hier een oude ligegn, en die kan bijna net zoveel vergroten als een microscoop.

Als je dit doet heb je kan (wel 2e hands doen natuurlijk) dat je maar 250 piek in totaal kwijt bent! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zeker digitaal, want ik vind de ontwikkelkosten te duur meestel. Wel goed idee overigens van die spiegelreflex camera. Maar toch neem ik een digicam. :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe.. ja..dat wel, maar wil je echt een goeie close up? dan ben je veelste duur uit et digitaal denk ik.
Bedoel, ga je foto's maken, ga naar de hema, en wat je niet mooi vind breng je lekker terug! :) als je niets haalt, ben je hoogstends 4a 5 gulden kwijt,... goedkoper dan ineens een hele dure camera te kopen.

PS. Ik wou et elf eerst ook, maar ik heb tijdens men post mezelf ervan overtuigt om gewoon lekker het op een spiegelreflex te houden :) (ps, neem geen APS dat :r :r :r )

(offtopic)
sorry ozboz voor die post : [help]interface :9
(/offtopic)

• OzBoz

OzBoz

Op zondag 25 november 2001 10:50 schreef gitaarwerk het volgende:
(offtopic)
sorry ozboz voor die post : [help]interface :9
(/offtopic)
Het was leuk geprobeerd maar jij zou beter moeten weten :P ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 25 november 2001 11:03 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Het was leuk geprobeerd maar jij zou beter moeten weten :P ;)
jah eigenlijk wel
*schaam*
soms vergeet ik wat (is menselijk denk ik)
ik weet nu net iets meer, maar niet veel :s maar ja..maakt niet uit
--edit--
ps. OzBoz
er staat in de faq dat ik neit iemand mag vragen wat te doen, wat te maken, of iets te verzinnen!, ik vroeg alleen of iemand een leuk idee had, iets origineels. inspiratie zou toch wel mogen ... please ??? :9
--/edit--

en coolduck?
ik heb een leuke voor je, als je toch geld wilt uigeven voor een digitale camera :

bij men werk (geen reclame hoor :9 ) Electric city (v n d)
hebben we laatst de nieuwe digitale camera van sony binnen gehad, kan geloof ik 2048x nogwat (1600 d8 ik) aan. Dat is best wel veel. Hij maakt nog goeie foto's ook. Wat heel mooi is dat er een zeiss lens op zit en tenminste een van normaal formaat, dus niet meer van die lichtvretende kleine lensjes.

Ook een ENORM voordeel is dat er een filterring op zit, met een goedkoop cokin systeem (filtersysteem) kan je voor misschien 50a 60 gulden compleet set kopen emt closeuplens. kost je een krats dan!

die digitale camera is nu 1999,-

ideetje? :9

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een Zeiss lens eigenlijk? En wat zijn de voordelen?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Zeiss lens is gewoon een type lens, die gewoon goed is. gewoon een merk :9

verder zijn de voordelen, van die camera,
-er passen filters op
-enorm hoge resolutie
-vreet niet zoveel licht, dus is wat sneller dan andere
-heeft redelijke macrostanden ten opzichte van de rest, (die ik ken dan)
-goeie kleuren en witbalans

enige nadelen van digitale camera's ze nemen niet "snel" foto's, ze staan altijd ff stil voordat ze de foto "nemen"
das jammer, dus niet voor sport- en snelheidsfotografie

deze camer is enorm goed voor zijn prijs, wilt ie nog aan de kwaliteit komen van een spiegelreflex, dan zit je zeker wel op de 5000 piek van een digitale.

Ik zeggen, kom eens kijken in v&d :) hehe

als het goed is staat hij in de folder van electric city!

gewoon eens vragen of je em eens mag zien, ziet er lomp uit moet ik toegeven (een smal cameraatje met een enorme lens erop)

merk sony (typenummer weet ik niet meer)

Verwijderd

Tip#1: Goede close up foto`s maken doe je nog steeds met een "ouderwetse" spiegelreflex camera.

tip#2: Houd de diafragma klein (zo ver mogelijk open), dan blijft er het meeste scherp. Wat al moeilijk genoeg is met Macro.

Tip#3: gebruik een statief.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 25 november 2001 21:55 schreef HansLinkSite het volgende:
tip#2: Houd de diafragma klein (zo ver mogelijk open), dan blijft er het meeste scherp. Wat al moeilijk genoeg is met Macro.
sorry even opmerking :9
je moet je diafragma juist dichthebben
dus kleine lichtopening, om zoveel mogelijk scherp te hebben!
en de sluitertijd zo hoog mogelijk :)

wil je diepte hebben in landschappen, dan een sluitertijd hebben van 60 tot 250 en gemiddelde diafragma
(dat zijn de idealen, niet verplicht heheh)

• Willem
Op zaterdag 24 november 2001 14:49 schreef nelis dit:
euuhh, ik bedoelde het echt niet als een persoonlijke aanval hoor (de 2 gele jongens zeggen genoeg lijkt me) dus er valt ook niet echt wat te verdedigen :) viel me gewoon op dat jij de laatste tijd nogal bot reageerde op naar mijn mening doodnormale topics (zoals deze) of posts (zoals die in het wallpaper-topic), terwijl je zelf een vraag over flash stelt waar zelfs IK (en ja, dat zegt wat :P) het antwoord in een paar minuten van zou hebben gevonden, that's all :)

hehe, stuk-ken beter :P :)

[edit]ohja, no offence enzo maar dat lijkt me wel duidelijk :)
Absoluut.

Met 6 gele 15 bij 15 px. grote smilies neem ik genoegen :)

Pagina: 1