videokaart in een packard bell installeren onmogel

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Is het mogelijk om een nieuwe videokaart te instaleren in een packard bell computer met een msi ms6168 onboard videokaart.
Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar en er zitten ook al geen jumpers op het moederboard die ik kan verzetten .Als ik in de bios ga kijken kan ik maar heel weinig veranderen omdat het een bios van pb zelf is en niet van msi.
Graag hier hulp voor .
wat ik al heb geprobeerd is : ouwe drivers verwijderen .
in de bios proberen uit te schakelen . de j9 jumper te zoeken die er niet inzit .

Gadget Freak

Verwijderd

Dan moet je die plug, van je monitor uit je pc halen en in je video kaart stouwen, moet het doen.

• magier76
was dat maar waar want over welke plug hebben we het nou en kan ik die makkelijk vinden

Gadget Freak

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:56
Kun je de originele MSI bios er niet inflashen? Dan kun je de video uitzetten.

• magier76
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe dat gaat dat flashen

Gadget Freak

Verwijderd

ik zou erg oppassen met het flashen van pb naar msi. Pb heeft die mobo's ge-oem-ed en waarschijnlijk niet alleen met het bios. Je zei zelf al dat er bepaalde jumpers al niet zitten, en das het topje van de ijsberg pas waarschijnlijk. Als de flash fout gaat op wat voor manier dan ook dan kan je 99% zeker een nieuwe bios chip gaan halen (als die te krijgen zijn natuurlijk).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is het model en serienummer van dit beestje?

Verwijderd

Een neeffie van me heeft eenzelfde probleem. In een nieuwe PB P4 kan hij geen Radeon 8500 stoppen. De PC POST dan niet eens meer. Lekker met zo'n PC van 5 ruggen, blijf je lekker met je GF2 MX zitten.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
packard bell computer |:( |:( |:( |:(
Zeker gekocht omdat ie meneer van Dixons alles zo aardig kon uitleggen? >:)

Als ie zowel niet in de BIOS als via jumpers uitgezet kan worden dan hang je want er zit hoogstwaarschijnlijk ook geen AGP slot in.

De keuze is dan of je het zo laat of dat je een nieuw moederbord erin zet. Maar dan moet je wel ff op de grootte van het bord letten want niet alles pas in de PB kasten.

Senile! Senile Oekaki

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
staat er niet ergens in je Bios dat je ken kiezen met video en dan kan je kiezen uit AGP of PCI...?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 22:44 schreef _bas_ het volgende:
packard bell computer |:( |:( |:( |:(
Zeker gekocht omdat ie meneer van Dixons alles zo aardig kon uitleggen? >:)

Als ie zowel niet in de BIOS als via jumpers uitgezet kan worden dan hang je want er zit hoogstwaarschijnlijk ook geen AGP slot in.

De keuze is dan of je het zo laat of dat je een nieuw moederbord erin zet. Maar dan moet je wel ff op de grootte van het bord letten want niet alles pas in de PB kasten.
>:) , mijn eerste pc was ook een PB, onboard virge pci videokaart van 2 mb :P , gewoon mijn voodoo 3 in geragt, werkt prima hoor, tijdens het booten pakt hij de voodoo 3

Verwijderd

PB comps kunnen de bios gewoon geflashed worden of van hun support site of van de originele mobo fabrikant.

bij de eerste van pb site blijft alles het gewoon lekker doen en kun je onboard vga uitzetten.

bij bios via msi kan het zijn dat je hem moet installeren met een ander versie van windows dan de mastercd's van pb want op dat moment herkent die het mobo niet meer en zegt dan dit is geen PB computer.
maar gewoon win98 of me of xp opzetten en tada je bent klaar.
Pagina: 1