hoge ping in spel

Pagina: 1
Acties:

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Is het mogelijk dat door een te hoog geheugen de ping in het spel Unreal Tournament omhoog schiet .
En dit terwijl iedereen bij @home zit .
Misschien dat iemand dat hier weet want het ligt er maar net aan met wie je speeld .
Dit alles heb ik gehoord van iemand die daar server voor draaid en het klopt wel we zitten allemaal met verschillende soorten geheugen te werken zowel op de computer als op de videokaart .

Gadget Freak

• magier76
Wie o wie weet waar het aan kan liggen

Gadget Freak

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-11 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ten eerste, ik snap echt je hele verhaal niet? Je vraagt je af of je door een te grote hoeveelheid RAM een hogere ping kan krijgen in een game als UT (dat is vrij onmogelijk trouwens) maar misschien bedoel je ook wel iets totaal anders. Oftewel omschrijf het probleem eens iets duidelijker.

Ten tweede, je eigen topic na 19 minuten omhoogschoppen na middernacht is overdone. Er komen vanzelf mensen langs.

Verwijderd

Ik dacht dat dat aan mij lag, maar ik heb precies hetzelde. Regelmatig ping van 700-900 :? in UT, maar dan ook alleen in UT. Ik ga erdan ook vanuit dat het een of andere bug in UT is.

B.t.w ik heb ook @home, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt (nu mandrake 8 aan het downloaden @477 KB/sec >:) )

• magier76
Het spelen met verschillende spelers met een verschillende hoogte aan ram geheugen en video geheugen .En inderdaat het is alleen bij Unreal Tournament Het is echt heel raar .
Daarmee bedoel ik het geheugen van de videokaart en het ram geheugen als dat zoveel verschild . Het lijkt mij de enigste mogelijkheid. Anders zou ik het niet meer weten waar het aan kan liggen.

Gadget Freak

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-11 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou ja, ik weet dat hardware vreemde dingen kan doen maar dat je door clients met een verschillende hoeveelheid RAM lag krijgt lijkt me echt onmogelijk.

Ik bedoel, geef eerder de server of je inetverbinding de schuld.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Check ff of er niet een of ander proces aan het uploaden is, daarvan schieten je pings de lucht in (kabel = halfduplex). Bijvoorbeeld Kazaa, Audiogalaxy oid.

Als dat niet het geval is, check dan eens vanuit windows hoe je ping naar een gemiddelde nederlandse server is. Controleer ook ff de ping naar je gateway. Als die wel gewoon goed is en het eerste geval niet, kun je met tracert kijken in welke hop 't probleem zit.

Als de pings in Windows wel gewoon goed zijn, en je bent niet aan het uppen (of iemand anders in een evt. thuisnetwerk) heb ik zo ook geen idee...

#

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 00:45 schreef magier76 het volgende:
Is het mogelijk dat door een te hoog geheugen de ping in het spel Unreal Tournament omhoog schiet .
En dit terwijl iedereen bij @home zit .
Misschien dat iemand dat hier weet want het ligt er maar net aan met wie je speeld .
Dit alles heb ik gehoord van iemand die daar server voor draaid en het klopt wel we zitten allemaal met verschillende soorten geheugen te werken zowel op de computer als op de videokaart .
[/offtopic]

Check meteen effe voor spelfouten in je aanhef : Speeld = speelt, draaid = Draait...

[/offtopic]

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-11 19:28
Same old netspeed problem i think.
Probeer je netspeed iets lager te zetten en niet te veel te vragen van je verbinding. @home mag dan wel redelijk hoge snelheid downstream hebben, maar je ping hangt af van je upstream want die is meestal minder snel dan je downstream.
bij 128kbps upstream (max 16kb/s) komt je netspeed rond de 6000 uit, en als je 64kbps upstream hebt (max 8kb/s) komt ie maximaal rond 4500 uit.
Instellen van je netspeed kan op 2 manieren, de gemakkelijkste is om tijdens het spelen online in de console in te typen: netspeed ##### (waarbij ##### staat voor het getal uiteraard)
Of je gaat wat klooien in je UnrealTournament.ini in de System directory van UT, daar staan 2 regels die betrekking hebben op de netspeed.

• magier76
In elk geval bedankt allemaal ik ga dit nu eerst even proberen mocht er nog iemand een goed idee over hebben dan hoor ik dat graag.

Gadget Freak

Pagina: 1