AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
1.debug hem eens, gaat ook goed (is in principe een low level format.
2. Verkeerde Forum
2. Verkeerde Forum
1. Hoe moet ik die disk debuggen? Daar is neem ik aan ook software voor?
2. Jah, dat bedacht ik me ook toen ik net gepost had
3. >is gelukkig al weg
2. Jah, dat bedacht ik me ook toen ik net gepost had
3. >is gelukkig al weg
AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
->[OM]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
hmmm, weer iemand die die debug niet kent... even zoeken voor je.Op zaterdag 24 november 2001 00:31 schreef milouny het volgende:
1. Hoe moet ik die disk debuggen? Daar is neem ik aan ook software voor?
debug
[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]
gebruik op eigen risico. schijf moet als pri master in het systeem hangen. (blijkt ook dat je 0080 kunt vervangen door 0081 en dattie hem dan als 2e schijf pakt. Maar hier twijfel ik over
En voor alle n00bs: achter de termen die tussen [] staan moet enter komen.
heej, bedankt
wat dit betreft ben ik inderdaad een noob, het is totaal nieuw voor me.
maar ik ga wat meer info zoeken over debug en dan maar dit proberen. Als het niet lukt kom ik nog wel 's terug...
dank!
maar ik ga wat meer info zoeken over debug en dan maar dit proberen. Als het niet lukt kom ik nog wel 's terug...
dank!
Met debug kun je wel veel verneuken, dus let aub op wat je doet.Op zaterdag 24 november 2001 07:17 schreef milouny het volgende:
heej, bedankt
dank!
Eigenlijk is de term 'je drive debuggen' ook niet helemaal goed als je bedoelt 'met debug ff een executable maken die je drive een lowlevel format geeft', want er zijn legio programma's waarin de term 'debug' ergens anders voor wordt gebruikt.Op zaterdag 24 november 2001 00:40 schreef terw_dan het volgende:
hmmm, weer iemand die die debug niet kent...
Ik heb bijv. vaak met debug gewerkt en ik dacht toen ik je reply las ook niet meteen aan het DOS-tooltje maar aan een functie in software van Quantum ofzo. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
o70 16 [enter]Op zaterdag 24 november 2001 16:11 schreef _JGC_ het volgende:
Ik debug mn CMOS wel es als mijn broertje weer zonodig een wachtwoord moest invoeren
071 16 [enter]
q [enter]
Op zaterdag 24 november 2001 16:13 schreef terw_dan het volgende:
[..]
o70 16 [enter]
071 16 [enter]
q [enter]
hmpf, als iemand voor de grap zegt "format /y c:" ofzo doorzie ik dat wel, maar ik heb nu geen flauw idee waar het over gaat
Maar is debug een programma om je hardware te resetten?
Dus ik kan een lowlevel-format-progje maken dat is aangepast aan de eigenschappen van mijn disk?
debug is een tool waarmee je de machine direct aanspreekt (direct in geheugen en registers). Hierdoor kun je commando's direct uit laten voeren.Op zaterdag 24 november 2001 19:00 schreef milouny het volgende:
[..]
--> Heeelp!
![]()
hmpf, als iemand voor de grap zegt "format /y c:" ofzo doorzie ik dat wel, maar ik heb nu geen flauw idee waar het over gaat
Maar is debug een programma om je hardware te resetten?
Dus ik kan een lowlevel-format-progje maken dat is aangepast aan de eigenschappen van mijn disk?
debug is niet alleen een proggie om je hardware te resetten (het kan hiermee, maar het heeft nog heel veel andere mogelijkheden).
dat truckje wat ik net postte was om je cmos leeg te maken!
misschien dom van mij, maar je kan je hdd toch (low level) formateren vanuit je bios, of niet soms ?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Meeste nieuwe Biossen ondersteunen dat niet meer (omdat het huidige schijven volgens mij goed kan verneuken)Op zaterdag 24 november 2001 19:11 schreef JaJoah het volgende:
misschien dom van mij, maar je kan je hdd toch (low level) formateren vanuit je bios, of niet soms ?
Pagina: 1